Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verzekering wereldreis - Forum Wereldfietser

verzekering wereldreis

Vrienden van de fiets!

Ik ben er sinds kort achter dat de Goudse Verzekeringsmaatschappij i.s.m. de Fietsvakantiewinkel in Woerden een prima verzekering voor wereldreizen aanbiedt ("Wereldreizigerpolis"). Duur = max 24 maanden. Geneeskundige kosten, arbeidsongeschiktheid, bagage, gevaarlijke hobby's en die prachtige fiets (tot 2500 Euro) zijn allemaal naar keuze mee te verzekeren. Redelijke tarieven, vergelijkbaar met Isis, goedkoper dan Elvia. Als je de kleine lettertjes leest, zie je dat ze er goed over hebben nagedacht.

Prettige reis!

Peter van de Beek
Bedankt voor de tip,
Een andere die een lange duur verzekering aanbied is Travel Active Insurance. Zie www.travelactiveinsurance.nl
Mochten er nog meer tips zijn, laat het dan even weten.
groeten,
Raymond

FBTO doorlopende reisverzekering, reisduur standaard tot 365 dagen.

Fiets is matig verzekerd, maar volgens mij geldt dat voor alle verzekeringen, zeker voor fietsen die meer dan 1 a 2 jaar oud zijn. Of is die Goudse hier wel duidelijk beter in?

groetjes,
Erwin
Ha,

Het valt me op dat die verzekeringen standaard allemaal een reistijd van max. 1 jaar hebben.
Weet iemand het bestaan van verzekeringen die wat langer mee gaan ?
(1,5 tot 2 jaar).

Voor een fietstocht naar Australie heb ik toch iets meer dagen nodig.

Martijn
Dag Martijn,

Wel effe goed lezen he?! De Goudse verzekert max. 24 maanden. Zo nodig kun je dat in hapjes regelen, bijv. eerst 15, en daarna nog eens 9 maanden. Fiets is eerste 1 of 2 jaar verzekerd tegen aankoopwaarde, daarna dagwaarde. Meer info, mail/bel Fietsvakantiewinkel, www.fietsvakantiewinkel.nl. Ik heb daar overigens geen aandelen in hoor, en ook niet in de Goudse...

MVG, Peter

Zowel de Goudse (ISIS) als de Elvia verzekeren tot maximaal 2 jaar.
De eerste periode kan je je verzekeren tot maximaal één jaar. Daarna mag je de verzekering nog twee maal verlengen tot maximaal 2 jaar.
De verlenging hangt af van wat je claimgedrag in de voorgaande periode is geweest. Normaal is dat geen probleem (ik heb twee maal de verekering gehad en twee maal een forse ziekenhuisrekening geclaimed in de eerste periode) maar wanneer je 5 rolexen, 8 videocamera's en 6 computers hebt geclaimed kan je worden gewijgerd voor de volgende periodes.
Kom ook naar de Op Pad Beurs. Daar verzorg ik 3 maal een lezing over "Hoe bereidt ik een Wereld(fiets)reis voor". Het onderwerp verzekeringen komt daar zeker aan bod.
Succes,
Marco
Hoi Marco,

bedankt voor de tip !! Ik probeer zaterdag en zondag te gaan dus ontmoet ik je daar wel.

groetjes,

martijn