door
--- » ma 06 mei, 2019 13:29
Ellen schreef:"Onnodige spullen zijn nadelig voor het fietsplezier, zegt zij. Laat de laptop thuis"
Is dat advies echt van jou Ellen, of is dat een typefout of vlaag van verstandsverbijstering?
( ....
) Leuk artikel hoor
Bridgestone SM schreef: ↑ma 06 mei, 2019 10:11
willem.m schreef: ↑ma 06 mei, 2019 09:29
Ik vind zelf het advies om een stoeltje mee te nemen wat arbitrair. De gemiddelde beginnende vakantiefietser (doelgroep van het artikel, neem, ik aan) regelt gewoon een picknicktafel op de camping.
Zelfs als je slechts zelden op een camping komt, en dan liefst een camping zonder picknick-tafels, zelfs dan is een stoeltje een "ongekende" luxe ... dwz ... nog nooit ging er hier een stoeltje mee. Is er wel iets bij wijze van zitgelegenheid, dan is dat natuurlijk geweldig welkom, 't kan ook heel comfortabel zijn om de fietstassen eens óp een tafel in te kunnen pakken.
Overigens, twee fietstassen vormen ook een rugleuning.
Soms, heel soms ... liebaugel ik naar zo'n zitlap met ruggesteun ... maar het blijft al die kilometers gewicht en volume en het kan dus ook zonder.
Groeten BSM
Wat betreft fietstoeltjes, die gaan altijd mee. Een jaar op reis, twee weken of een weekend, door de woestijn, over de himalaya of naar de NTKC. Het maakt niet uit, het is namelijk heerlijk om na een lange dag fietsen, lekker te zitten met een steun in de rug. Vaak halen we deze als eerste uit de tas om even bij te komen voordat we de tent opzetten. Ook onderweg is het een fijne mobiele picknick zit. Bovendien kamperen we nogal eens wild. We willen nooit meer zonder!
Wat is trouwens de betekenis van Liebaugel @BSM?
Of spreekt je toetsenbord soms ook af en toe Duits? Je bent dan de Umlaut vergeten