Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Houder voor fietskaart of route op bevenstuur ligfiets? - Forum Wereldfietser

Houder voor fietskaart of route op bevenstuur ligfiets?

Beste medereizigers,

Ik fiets al vele jaren op een ligfiets en ga er ook regelmatig mee naar het buitenland.
Het is nu zo dat ik een houder mis waar ik mijn kaart of route op kan zetten tijdens het rijden.

Is er al eens iemand die een mooi idee heeft hoe dit probleem te teckkelen :?:

Op een gewone randoneur zit een mooie stuurtas waar een kaart altijd wel in of op past.

In afwachting van al jullie mooie ideeen :roll: :roll:

Ik heb de Radical Design Alfa-ligfietstassen, waarin een bovenvak zit voor oa kaarten. Dit vak is op grijpafstand zodat je tijdens het fietsen even de kaart erbij kunt pakken om 'm te raadplegen.

Afbeelding

http://www.radicaldesign.nl/nl/producte ... assen.html
Ik zit met juist hetzelfde probleem op mijn stinger!!!

Er bestaan blijkbaar ook rollen. bv: http://members.lycos.nl/customhomes/image/IMG_0277.jpg

Hier kan je dus bijvoorbeeld een drie blaadjes van routeboekjes in kwijt, maar een kaart wordt weer moeilijker als je er niet in wilt beginnen knippen.

Ik heb ook de radical design tassen. Toen ik ze kocht zaten de vakken alleen op de Large-versie, hoe dat nu is weet ik niet. Het bevalt prima. Echter als je een berg op bikkelt kan het zweet van je armen wel op de kaart druppelen waardoor deze wat sneller slijt.

Mijn kaarten schuif ik altijd (met of zonder hoes, afhankelijk van het weer) onder het zitkussen. Tijdens het fietsen kan ik de kaartenhoes zonder veel moeite tevoorschijn halen, maar om hem weer op te bergen stop ik altijd even, zonder overigens echt af te hoeven stappen.
Het bevalt me prima zolang er niet teveel kaarten tegelijk onder het zitkussen zitten: als dit een te dik pakket wordt, ga ik me - ondanks de dikte van het kussen (zeer open schuim met een laag Ventisit en een Nazcahoes) - een 'prinses op de erwt' voelen.
Op trajecten waar je de kaart erg vaak moet raadplegen, kun je de hoes ook een tijdje op je buik laten liggen en d.m.v. een koord om je hals behoeden voor wegwaaien.

Kees Swart

martin schreef:Ik heb ook de radical design tassen. Toen ik ze kocht zaten de vakken alleen op de Large-versie, hoe dat nu is weet ik niet. Het bevalt prima. Echter als je een berg op bikkelt kan het zweet van je armen wel op de kaart druppelen waardoor deze wat sneller slijt.
Stop de kaart in een ziploc.

De door Ward genoemde routerol is overigens verkrijgbaar bij een motorzaak.

Gaele

eindgebruiker schreef:
Stop de kaart in een ziploc.

Gaele
Een ziploc? Wat mag dat wezen? foto?

Een ziploc? Wat mag dat wezen? foto?
Een waterdicht foudraal speciaal bestemd voor kaarten. Bestaat in versies met waterdichte (zip)ritssluiting en in versies die je enkele malen omplooit en dan met velcro "dichtplakt"
Ik gebruik de foudraal van Ortlieb.

William

Waarom duur doen? Ziplocs koop je per 20 stuks voor een paar euro bij de supermarkt om de hoek ;-)