Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitrusting voor Patagonië - Forum Wereldfietser

Uitrusting voor Patagonië

Beste forumleden,
Mijn vriendin en ik hebben de afgelopen maanden de Great Devide gefietst. Wij zijn nu in Argentinië en gaan vanaf begin januari vanuit Bariloche vertrekken naar Ushuaia. We willen graag de Caratera Austral fietsen. Uit de beschrijvingen op dit forum lees ik over de kou, wind en regen in Patagonië. In Canada en Amerika hebben we geen regenbroek nodig gehad. We hebben een regenjas (Gore Tex), donsjes, muts, merino wol thermo kleding, etc. Maar in hoeverre is een regenbroek noodzakelijk? En hoe noodzakelijk zijn overschoenen? Of zijn Sealskin sokken een beter alternatief?
Als regenbroek zit ik te denken aan de Berghaus Packlite. Wat vinden jullie daarvan?

Zijn er nog andere dingen die ik mogelijk vergeet in de uitrusting?
Ik hoor graag jullie gedachtes hierover...
Geen ervaringen in Patagonië.
Wel met de door jou genoemde Berghaus Packlite. Bevalt mij heel goed. Licht van gewicht met lange ritsen zodat je ook wat ventilatie hebt als het niet zo hard regent.
Ik heb ook Sealskinz half hoog. Bevalt mij ook goed. Ook bij koud weer, en als je een rivier moet doorwaden, dan deed ik daarbij sandalen aan.
Overschoenen, van Vaude, heb ik ook. Om te voorkomen dat de schoenen nat werden. Maar is misschien niet echt nodig. Ik heb ook wel eens drijfnatte schoenen gehad maar met de Sealskinz had ik daar geen last van.
Lastige keuze: wel/geen overschoenen. Gezien het lage gewicht neem ik ze toch maar mee (tsja, zekerheid, zekerheid, zekerheid).

-Jan

PS. jullie tocht spreekt mij zeer aan, hebben jullie ook een blog?

Edit: type fout hersteld.
Beste Jan,
We werken met Polarsteps. Is een gratis app. Waar ik overigens zeer enthousiast over ben.

Volg mijn trip 'Cycle2LiveLife❤ 'https://www.polarsteps.com/cycle2live/8 ... 2cded5c024

Bedankt voor je reactie.
Feitse schreef:
vr 14 dec, 2018 21:15
Maar in hoeverre is een regenbroek noodzakelijk? En hoe noodzakelijk zijn overschoenen?
Met kou, wind en regen is een regenbroek een prima keus, lekker licht en compact en helpt niet alleen met regen maar ook met kou en wind. Een collega van mij fietst bij kouder weer, regen of geen regen, altijd met regenbroek.

Als je bergschoenen hebt zijn overschoenen niet nodig voor regen, wind en kou.
Wij hebben in Patagonië zonder regenbroek gefietst en dat ging prima. Je bent er in het juiste seizoen. In de bergen kan het regenachtig en koud zijn maar dat is met een lange fietsbroek prima op te lossen. Over het algemeen hebben we prima weer gehad.
Feitse schreef:
vr 14 dec, 2018 21:35
Beste Jan,
We werken met Polarsteps. Is een gratis app. Waar ik overigens zeer enthousiast over ben.

Volg mijn trip 'Cycle2LiveLife❤ 'https://www.polarsteps.com/cycle2live/8 ... 2cded5c024

Bedankt voor je reactie.
Ik heb helaas geen nuttige informatie voor je uitrusting. Maar heb net even zitten koekeloeren op jullie Polarsteps, heel tof. Ik zal jullie komende tijd in de gaten blijven houden :) Geniet van jullie vervolg!

Noah
Marco Meijerink schreef:
za 15 dec, 2018 15:25
Je bent er in het juiste seizoen.
Precies!
ik denk dat je het prima redt met wat je bij je hebt.

En mocht je nog iets missen: in Bariloche, Puerto Varas en Puerto Montt is alles te krijgen wat je nodig hebt. Daarna is het een stuk dunner gezaaid, maar in Coyhaique hebben ze ook nog wel eea.
Neem een benzinebrander mee. Gas is moeilijk te krijgen en heel erg duur. Benzine kreeg ik vaak gratis.
Goede handschoenen waren ook onontbeerlijk. En een regenbroek ook. In het uiterste zuiden heb je 4 seizoenen in een dag. Ik ben op 5 januari uit Ushuaia vertrokken terwijl het sneeuwde, fietsers een dag na mij hadden prachtig weer. Een extra waterval was ook handig. Tip; vraag de politieposten om water, soms krijg je ook eten van ze.