Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Enquête behoefteonderzoek - Forum Wereldfietser

Enquête behoefteonderzoek

Beste fietsvrienden,

Ik ben een vierdejaars Bedrijfskunde student. Voor een schoolopdracht doe ik onderzoek naar klantbehoeften onder wielrenners.
Het doel van dit onderzoek is om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van klanten van een wielrenwinkel. Dit om de toekomstige strategie van een wielrenwinkel te kunnen bepalen.

Het invullen van deze enquête zal ongeveer vijf minuten van uw tijd kosten. Met uw ingevulde gegevens wordt betrouwbaar omgegaan. Daarnaast zullen de resultaten geheel anoniem worden verwerkt.

Ook als je de wielrensport niet beoefent zou ik je willen vragen om deze enquête in te vullen. Ik hoop zo genoeg respondenten te krijgen zodat ik mijn opdracht kan halen. Hoop dat jullie mij willen helpen. Alvast heel erg bedankt.

de enquête is via onderstaande link te vinden:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link
Welke stelling past het best bij u? *
Een wielrenwinkel heeft een breed assortiment aan productgroepen, maar weinig keus per productgroep.
Een wielrenwinkel heeft een breed assortiment aan productgroepen en veel keuze per productgroep.
Een wielrenwinkel heeft een smal assortiment aan productgroepen en weinig keuze per productgroep.
Een wielrenwinkel heeft een smal assortiment aan productgroepen, maar veel keus per productgroep.

Als jij inderdaad een vierdejaars Bedrijfskunde student bent, dan adviseer ik je om maar eens stage te gaan lopen in een winkel tussen echte mensen om de werkelijke wereld te leren kennen, want op deze manier gaat het niet goed komen.

Je begrijpt natuurlijk dat ik het meeste behoefte heb aan een winkel met een smal assortiment aan productgroepen en weinig keuze per productgroep. Ik ga natuurlijk het liefst naar de spaaknippelwinkel om daar de enige nippel te kopen die ze daar verkopen. :D
als ik de titel van dit topic zie, dan denk ik dat je iets wilt vragen aan studenten medicijnen of biologie over wat er uit het einde van de darmen gekomen is... :roll:

succes met je onderzoek! ik kijk alleen naar wielrennen en hoor niet bij je doelgroep.
Ook als u de wielrensport niet beoefent, vraag ik u de enquete in te vullen. Maar bij de eerste vragen gaat het al mis: hoe vaak beoefent u de wielrensport: nooit staat er niet bij...
Je begrijpt natuurlijk dat ik het meeste behoefte heb aan een winkel met een smal assortiment aan productgroepen en weinig keuze per productgroep. Ik ga natuurlijk het liefst naar de spaaknippelwinkel om daar de enige nippel te kopen die ze daar verkopen. :D
Er zijn zat winkels die zo werken! Alleen niet direct in de fietsenbranche voor zover ik weet. Hoewel: Swapfiets komt in de buurt, alleen verkopen die niks.

rooss schreef:
zo 11 nov, 2018 00:54
Als jij inderdaad een vierdejaars Bedrijfskunde student bent, dan adviseer ik je om maar eens stage te gaan lopen in een winkel tussen echte mensen om de werkelijke wereld te leren kennen, want op deze manier gaat het niet goed komen.
Ik heb vooral bedenkingen bij het gebruik van een enquete als middel om het koopgedrag van mensen te voorspellen.
Ik lees op een google surveys-helppagina dat het (daar, neem ik aan) niet toegestaan is om een leeftijdscategorie "onder de 18" op te nemen. Of dat ook geldt voor dit docs.google-Geval weet ik niet maar ik vindt vragen naar leeftijd en geslacht sowieso niet meer prettig, vooral omdat het onmiddellijk meteen en direct in elke enquete opnieuw gevraagd wordt, waar het verder ook over gaat.
Hoi Casette90,
Ik heb je enquête ingevuld. Wens je veel succes met je studie. Hopelijk ontwikkel je je verder in de wielerbranche. Goede mensen zijn altijd welkom.
Marco Meijerink schreef:
zo 11 nov, 2018 10:31
Hoi Casette90,
Ik heb je enquête ingevuld. Wens je veel succes met je studie. Hopelijk ontwikkel je je verder in de wielerbranche. Goede mensen zijn altijd welkom.
Tja, ik heb 'm ook ingevuld, maar dan vooral om te kijken wat er nu gevraagd werd.
Ook ik hoop op nog veel "ontwikkeling" ... immers, de enquête is op verschillende punten niet echt volgens het boekje opgezet.

De vraagstelling is weinig "onderzoekend" ... je wilt graag meer weten van wat de drijfveer van de klant is, althans dat lijkt tussen de regels de strekking.
Het is een beetje als het onderzoek naar welke auto "men" graag wil: Vraag zonder verdere inperking bij het stoplicht "In welke auto wilt u vanmiddag naar huis rijden als u vrijelijk kunt kiezen?" en je zult zien dat ongeveer iedereen een grotere luxere etc. wil. Een beetje de vraag naar de "bekende weg", ik typeer dit soort enquetes altijd met de "Iedereen wil een Mercedes" enquête.

BSM
Als ik de berichten van sommige forumleden zo lees dan zou een psychologische test hier ook wel op zijn plaats zijn.
Vraag 1.
Heeft u weleens moeite met agressie-regulatie?