Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op TV Binnenstebuiten. Hé dat ken ik, daar ben ik geweest. - Forum Wereldfietser

Op TV Binnenstebuiten. Hé dat ken ik, daar ben ik geweest.

Altijd leuk om bij verrassing iets op TV te zien waar je bent geweest.

En dat was in 2015 het laatste kasteel wat ik bezocht op mijn tocht Duitsland 100 kastelen net over de Duitse grens bij Doetinchem t.w. kasteel Anholt
Daar heb ik me werkelijk aan kunnen vergapen en krijg nu ook nog extra informatie en beelden.
Ik weet zeker dat ik daar nog eens naar toe moet, want destijds kon ik het museum niet bezoeken.

https://binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/fra ... eel-anholt

http://wasserburg-anholt.de/index.php/nl/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn route : https://nl.wikiloc.com/routes-fietstoch ... d-10586157
Al mijn Mijn foto's van deze tocht: https://get.google.com/albumarchive/103 ... MwZu3_VPvb
janenliseth schreef:
zo 28 okt, 2018 09:21
Altijd leuk om bij verrassing iets op TV te zien waar je bent geweest.
Kan kloppen, het overkomt mij ook vaak en wel zo dat m'n vrouw op den duur er genoeg van heeft. Bijvoorbeeld het Witte Huis in Washington, daar heeft m'n fiets tegen de oostelijke gevel geparkeerd gestaan. Nog ten tijde van Nixon. Of de Brandenburger Tor in Berlijn, daar heb ik in 1991 onderdoor gefietst. De Klaagmuur in Jeruzalem. En zovele andere locaties. "Begin je nou weer?" was haar commentaar en vloog er een theekopje langs mijn hoofd.... :roll:
Maar nog steeds verliefd he Martin? :D
Shadow schreef:
di 30 okt, 2018 10:59
Ja, het is onze liefde die het 'em doet. Ik ken mijn lief mokkel al vanaf 1965.
Geweldige reactie :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
di 30 okt, 2018 11:06
Shadow schreef:
Haha, mooi Martin?

En hoe lang ken je je vrouw :P ?
Travelmaster schreef:
di 30 okt, 2018 16:27
Martin E. van Doornik schreef:
di 30 okt, 2018 11:06
Shadow schreef:
Haha, mooi Martin?

En hoe lang ken je je vrouw :P ?
Staat er toch overduidelijk als inktvlekken in de sneeuw hierboven vermeld! 1965. Ik woonde in Blaricum en ging dagelijks per bus naar school in Amsterdam. Een paar haltes verderop – Jeannette, zo heet m'n vrouw, woonde in dezelfde straat als ik – stapte zij ook in de bus. Er groeide een soort van vriendschap tussen ons in. Ik was toen 14 jaar of zo. Daarvoor zat zij op de lagere school in Blaricum en mijn zus was ook nog haar klasgenote. Op weg erheen fietste Jeannette langs de kapperszaak van m'n vader. Hij stond vaak in de deuropening van de winkel, nog niet wetende dat zij later zijn schoondochter zou worden, want hij overleed in 1963. Echt een lekker stuk, ik was al gek op haar. Maar later trouwde Jeannette met een andere vent die een alcoholist bleek te zijn en haar mishandelde. Toen is zij van hem weggelopen en kwam zo bij mij terecht en in 1985 zijn wij getrouwd. Nu nog steeds heel gelukkig. Maar dat is alweer off-topic....
M’n kleine grapje was aan jou duidelijk niet besteed Martin ;) Geeft niks, wees er trots op, het siert je!
Travelmaster schreef:
wo 31 okt, 2018 09:36
M’n kleine grapje was aan jou duidelijk niet besteed Martin ;) Geeft niks, wees er trots op, het siert je!
Kan ik anders moeilijk van aflezen....
M'n liefde voor Jeannette is zo sterk. Binnenkort vliegt zij voor familiebezoek naar San Fransisco, USA. Ik ga helaas niet mee. De reis gaat per Aer Lingus, met tussenlandingen in Dublin. Ik heb ervoor gezorgd dat ik haar op de terugreis niet op Schiphol zal opwachten, maar reeds in Dublin! Ticket al geboekt (slechts € 72 retour), zij weet er niets van, want ik wil haar verrassen. Mooi dat ik twee stoelen naast elkaar heb geregeld op de vlucht naar Schiphol. 8)
Ik wilde 'm uitleggen, maar dat ga ik niet doen. Dat leidt alleen maar af van jouw lofzang voor je "mokkel" (ik heb nog nooit iemand z'n vrouw liefkozend mokkel horen noemen :lol: ).
Dank voor de glimlach die dit onderwerp bij me oproept. Heerlijk.
Ik sluit me aan bij Polling.
inderdaad off-topic, maar wel genieten. :lol:
Travelmaster schreef:
wo 31 okt, 2018 11:24
Ik wilde 'm uitleggen, maar dat ga ik niet doen. Dat leidt alleen maar af van jouw lofzang voor je "mokkel" (ik heb nog nooit iemand z'n vrouw liefkozend mokkel horen noemen :lol: ).
Nou, dat doe ik haast wel dagelijks! Hier de betekenis uit het Nederlands woordenboek:
de mokkel
zelfst. naamw. (v.)
Uitspraak: ['mɔkəl]
Verbuigingen: mokkel|s (meerv.)

jonge vrouw of meisje spreektaal
Voorbeeld: 'een lekker mokkel'
Synoniemen
meisje, stuk (knap meisje)

Definities op Encyclopedie
1. Let op: Spelling (deels) uit 1864: zie MOGGEL. ~AAR, m. (-s), omhelzer. ~EN, [bedrijvend werkwoord] [gelijkvloeiend] (ik mokkelde, heb gemokkeld), omhelzen; zamenbinden. ...
2. (Bargoens, 1914) meid, geliefde
3. 1) Deern 2) Dikke vrouw 3) Geliefde (volkstaal) 4) Iemand van de vrouwelijke sekse 5) Jong meisje 6) Jonge vrouw 7) Kus 8 ) Meid 9) Meisje 10) Poezelige vrouw 11) Stuk (kn...
4. vrouw; meisje; poezelige meid; lekkere meid
5. [slang] mokkel; smaatje = lekker ding
Ik weet wat het betekent, ik ken alleen niemand die het woord ook gebruikt zoals jij :). Mooi toch!
Gisteravond laat was er een TV-programma van EO op NPO2 over Jeruzalem. Ik zat op het puntje van m'n stoel en keek geboeid naar de straatbeelden van de oude, Bijbelse stad. Veel plekken herkend. Het Tempelplein, daar heb ik nog op rondgelopen en foto's gemaakt. De Rotskoepel, daar ben ik binnen geweest. De Arabische sfeer van smalle, half overdekte straatjes, de Olijfberg, de Klaagmuur, de zeer oude graven in het Kidron-dal, de Via Dolorosa en zo veel meer. In het parlementsgebouw de Knesseth heb ik zelfs een zitting van de Israëlische regering aangeschouwd. Ditmaal hield m'n vrouw zich rustig.
Jeruzalem: zeer boeiende stad, maar heel jammer dat er ondanks de naam (stad van de vrede) veel religieuze spanningen bestaan.

Afbeelding
Tegenover de Knesseth, voor de menorah. Tegen de rode stuurtas leunt een landkaart, die alleen in het Hebreeuws was afgedrukt en toch nooit verdwaald. De overige bagage lag in de jeugdherberg, want ik verbleef drie dagen in de oude, Bijbelse stad.