Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2 maanden fietstrektocht - Forum Wereldfietser

2 maanden fietstrektocht

Hallo allemaal,

Volgend jaar ga ik een fietstochtje van 2 maanden maken, van ongeveer 15 mei tot 15 juli.(by myself)
Ik ben nog een beetje(veel) aan het twijfelen, hoe mijn route zal verlopen.
Het zou ongeveer de bedoeling zijn om via de Ardennen (ik woon in Belgisch Limburg), zo door van Frankrijk naar Italie te trekken, en wie weet, het helemaal doorzetten tot de onderkant van de laars.Terugkomen zou dan via de Dolemieten, Oostenrijk en Duitsland gebeuren.
Graag zou ik via dit forum tips krijgen ivm de route, slaapplaatsen,..
Ik zoek het liefst pure natuurplekken op, met veel contact met rivieren en zee.
Een vraag is bv. of er langs de zee in Frankrijk en zeker in Italie fietsroutes lopen.
Ook ga ik zoveel mogelijk als kan vrij kamperen, hierdoor is het natuurlijk fijner om kort bij water te kunnen overnachten om me wat op te frissen.
2 jaar geleden heb ik met mijn maat de groene route naar de middelandse zee gereden, 2de deel was echt mooi, maar eerlijk gezegd waren de eerste 5 dagen in Frankrijk redelijk saai en eentonig(akkers, akkers...akkers).
Daarmede, als er iemand een andere startroute kan voorstellen, die leuker is, zou tof zijn.
Spijtig genoeg kan mijn maat zich niet vrijmaken voor deze trip en zal het dus alleen gebeuren. Toen we samen reden was het bv. ook simpeler om te winkelen. Hoe dit alleen te doen zonder dat er iemand op de spullen let lijkt me ook al een uitdaging.
Dus beste mensen, shoot me...alle info is welkom!!

Grtz.

Ronnie Engelen (ronnie.engelen@live.be)
Mooi plan!

Ja, hoor langs de zee in Frankrijk en Noord- en midden Italië lopen fietsroutes, fietsen naar Rome bijv. is best wel populair.

Om een beetje overzicht te krijgen van fietsroutes vind ik Waymarked Trail - Cycling een prima site.

Zoom ver genoeg in en druk op de "Routes" knop rechtsonder om de naam van de route te krijgen. Als je een route wat lijkt is met de naam van de route vaak al heel wat informatie op te zoeken.

Wat betreft boodschappen doen alleen zie ik zelf het probleem eigenlijk niet. Je kan bijv. zoveel mogelijk bij kleine winkels of op de markt kopen waarbij je zicht hebt op je fiets. Als je op de camping staat zet je eerst je tent op en gaat dan boodschappen doen. Verder ga ik bezoek ik ook wel eens een supermarkt onderweg, dan neem ik de stuurtas met belangrijke spullen mee en laat de tassen gewoon op de fiets zitten. Niet te lang wegblijven en in een niet al te onaangename omgeving en ik vind het risico te overzien.
Wat ook een mooie tocht is naar Gilbraltar te fietsen, dan omhoog naar Santander te fietsen en dan met de boot naar Engeland. Vandaar terug fietsen naar Nederland. Heb eht zelf ook gedaan in 1999. Erg mooie tocht en veel te zien. Ben toen via Parijs gegaan en Bordeaux.