Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hebie kettingkast voor rohloff - Forum Wereldfietser

hebie kettingkast voor rohloff

Goed nieuws voor eigenaren van een fiets voorzien van een Rohloff naaf zonder gesloten kettingkast.
Het ziet er naar uit dat Hebie een tweede variant van de Chainglider gaat aanbieden die geschikt is voor de Rohloff naaf.

http://www.hebie.de/html/de/detail_schuetze.php?id=0350

De hebie kost veel, veel minder dan de kettingkasten die nu speciaal voor de rohloff worden gemaakt.

http://www.2radzone.de/shop/product_inf ... s_id=11159

In antwoord op mijn email kreeg ik oa dit terug;

>Wir werden zum Frühjahr 2006 die zweite Variante unseres CHAINGLIDER fertig
haben:
42 Zähne vorne und hinten 15-17.
Für 40 Zähne ist nichts vorgesehen, da hier einfach die Stückzahlen zu
gering sind.<

Ik hoop dat deze kettingkast passend te maken is voor een 40 tand voorblad.
Mogelijk past het zelfs direct.
Zou niet weten waarom niet.

Nog een plaatje gevonden.

http://www.meilenweit.net/galerie/index ... .jpg&gal=2

Ziet er simpel uit.

Op de Fiets en Wandelbeurs, 18 en 19 februari, Amsterdam RAI, wordt de Rohloff-naaf uitgebreid gedemonstreerd.

Let even op als je een Chainglider koopt: als jouw Rohloff-fiets een kettingspanner heeft, werkt hij niet. Verder is hij niet geheel afgesloten, want er zittten gleuven in waardoor opspattend regenwater toch naar binnen kan en de boel gaat schuren. (dus oordoppen in)
Maar toch, voor het geld is hij niet verkeerd. Ik heb er een van idworx en die kost 150 euro :oops:

Ik heb nog even niet ontdekt hoe ik de foto moet plaatsen, maar inmiddels heb ik mijn Fahrradmanufaktur T400 (model 2006) van een Hessling kettingkast voorzien.

Ziet er wel iets suffer uit, maar het gaf me ook een kick dat ik nu eindelijk een echte onderhouds-vriendelijke alleskunner heb, en het was een leuke puzzelklus!
Wel heb ik voor een nexus-tandwiel geplaatst van 38t ipv 46t. Dat lichte fietsen licht mij ook veel meer, weg pijn in de knieen! :D En de kettinglijn wijkt nu 3mm af.

Nu nog kijken of ik die bekabeling van de interne schakeling wat kan afdekken.

Als mensen meer info willen kunnen ze me altijd mailen; uiteindelijk is het best een simpele klus gebleken.

Met vriendelijke groet, Alexander de Kruif

Als de kwaliteit dezelfde is, als die rommel die Hebie als standaard verkoopt, is het zonde van het geld.

Dag Haike, wat bedoel je daarmee?
Nu ja, maakt me niet veel uit, ik ben er na twee dagen proefrijden erg blij mee.
Van te voren was ik door veel fietsenmakers gewaarschuwd dat het uberhaubt niet kon, of dat te veel klankkast zou zijn.
Maar vandaag, in de lawaaierige stad had ik in ieder geval geen last van het geluid van de naaf; het freeweel geluid vond ik zelfs minder.

Ik was hier niet om iets te verkopen, maar om mensen evt. te helpen hiermee, omdat ik weet dat andere mensen soms heel erg lang hebben moet klooien om een kettingkast op de fiets te zetten.

adekruif schreef:Dag Haike, wat bedoel je daarmee?
Ik besef dat ik wat ongelukkig neer heb geschreven. Wat ik bedoel is het volgende;

Ik had een standaard van Hebie, kosten ergens rond de €28,-
Om precies te zijn: de standaard die je vast zet aan/met de uitval-as, dus niet vast zit om wat voor een manier dan ook met moeren en bouten aan het frame.
Ding is zowel geschikt voor 26" alswel 28" fietsen.
Heeft ongeveer drie weken twijfelachtig gefunctioneert, daarna kon je de fiets niet eens zonder dat er tassen aan hingen op de standaard parkeren. Heb het ding onderweg, ergens in een afvalcontainer geflikkerd. Er zit nu een Esge-Pletcher standaard op van zeggen en schrijven € 15,- op; jawel je leest het goed; VIJFTIEN van die eurodingense :) die; die, je vast zet met bouten en moeren, over de liggende en staande achtervork heen, en of er wel of geen tassen aan de fiets hangen maakt die standaard niet uit. Het staat gewoon. Dat kan ik van die Hebie gewoon niet zeggen. Verder kwam jou tekst bij mij geen enkel moment over, of je iets aan me wil verkopen (of aan een ander) nee ik denk dat het goed is dat jij gewoon je bevindingen opschrijft met het matriaal waar je ervaringen mee hebt, :D blijft dat vooral doen, dat lijkt me een goede zaak!! Alleen mijn ervaring met Hebie is zwaar teleurstellend. Laten we het er maar op houden dat iedereen leergeld moet betalen, dus ik ook. Aan de andere kant had ik niet verwacht dat ik een standaard zou vinden die twee keer zo goed is, voor twee keer minder geld :o

Geeft niet, bedankt voor je reaktie.
Overigens bedoelde ik Hesling, en geen Hebie. Hesling is ook twijfelachtig (ik zie heel veel fietsen met halve kettingkasten), maar op dit moment voldoet het nog. Gisteren begreep een mountainbiker niet dat ik hem, zelfs met kinderkar, inhaalde op de brienneoord brug (ik fietste niet zo hard trouwens, maar wel met een licht verzet). Door die kettingkast ziet de fiets er veel normaler uit.

Ik hoor meer matige verhalen over Hebie, jammer. Want het ziet er gelikt uit en de ideeen zijn vaak origineel. Met pletcher heb ik ook nog nooit problemen gehad, echt mooi spul!

Haike schreef:Als de kwaliteit dezelfde is, als die rommel die Hebie als standaard verkoopt, is het zonde van het geld.
De kettingkast is een zelfstandig ontwerp wat bij Hebie is ondergebracht. Maakt op mij geen rare indruk en de gebruikerservaringen zijn ook positief. Re Rohloffversie is wel veel lomper in aanblik als de standaard kettingkast

m-gineering schreef:
De kettingkast is een zelfstandig ontwerp wat bij Hebie is ondergebracht. Maakt op mij geen rare indruk en de gebruikerservaringen zijn ook positief.


Kijk zo hoor je nog weer eens wat ins en outs, misschien maken ze die standaards dan wel ook niet zelf, maar ik zou me schamen om daar mijn naam aan te verlenen, en zeker als ik er ook nog m'n broodje mee zou moeten verdienen :o

Haike schreef:
m-gineering schreef:
De kettingkast is een zelfstandig ontwerp wat bij Hebie is ondergebracht. Maakt op mij geen rare indruk en de gebruikerservaringen zijn ook positief.


Kijk zo hoor je nog weer eens wat ins en outs, misschien maken ze die standaards dan wel ook niet zelf, maar ik zou me schamen om daar mijn naam aan te verlenen, en zeker als ik er ook nog m'n broodje mee zou moeten verdienen :o
Shimano Singapore (dat zijn die blikken derailleurs van 4 euro) of XTR heet ook Shimano, maar is niet te vergelijken