Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord- of zuidkant van de Waal? - Forum Wereldfietser

Noord- of zuidkant van de Waal?

Wie heeft er langs de rivier De Waal gefietst? Wat is fijner of rustiger of mooier of etc., aan de noord- of aan de zuidkant fietsen?
Tussen Nijmegen en Zaltbommel fiets je aan de zuidkant volgens mij wat rustiger. Een groot deel is fietspad. Aan de noordzijde heb je meer last van autoverkeer.
Mee eens. De zuid kant is rustiger (qua gemotoriseerd verkeer) en ook mooier, al meteen vanaf Millingen.
Aan de Betuwse zijde is er te veel verbouwd de laatste jaren (en dan doel ik niet op het verbouwen van gewassen).

Groet,
Tom.
FransD schreef:
vr 20 jul, 2018 20:43
Tussen Nijmegen en Zaltbommel fiets je aan de zuidkant volgens mij wat rustiger. Een groot deel is fietspad. Aan de noordzijde heb je meer last van autoverkeer.
Klopt.

Tussen Zaltbommel en Gorinchem zijn beide zijdes mooi, maar ook daar een voorkeur voor de zuidkant (en meer fietspaden).
Het Land van Maas en Waal ligt ten zuiden van de Waal: https://www.youtube.com/watch?v=7RrndbK4ztA
Vaak tussen Wijk bij Duurstede en Nijmegen gefietst naar mijn werk. Vond de waaldijk vanaf IJzendoorn tot Lent eigenlijk altijd opvallend rustig, weinig autoverkeer. Dat is in de randstad wel anders als je naar je werk fietst. En lekker 28km doorrijden zonder enig oponthoud. De zuidkant is wel mooier en beschutter maar meer drukte van wandelaars, honduitlaters, dagjesmensen e.d. in combinatie met smallere paden. Bovendien moest ik dan een heel stuk door de stad Nijmegen, over de noordroute was ik via de waalbrug direct de stad uit. De zuidroute koos ik nog wel eens als ik rustig de tijd of harde tegenwind had.
De linkeroever van de Waal (zuidkant) is veel mooier en rustiger. Je kunt bij Beuningen even voor Nijmegen met een pontje naar de rechteroever om het drukke stadverkeer in Nijmegen te ontwijken. Zie de vaartijden: http://www.uiterwaarde.nl/pontjes/waal/ ... lijk-ewijk
In Beneden-Leeuwen is een bijzondere torenvalk.