Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frames van het merk "meilenweit" - Forum Wereldfietser

Frames van het merk "meilenweit"

Hallo,

Zijn er leden die enige ervaring hebben met de frames van "meilenweit"?
Idee is, om mijn huidige trekkingbike (een 26 inch omgevormde MTB) te vervangen door.......?????

Sportieve groeten,
Ik wist niet dat Meilenweit ook eigen frames had. Meestal gebruiken ze (stalen) frames van Intech. En die komen (geloof ik) van dezelfde fabriek die vroeger ook de stalen Santos TM-frames maakte.
Meilenweit = Gudereit?
Ah, da’s apart dat Santos z’n frames los verkoopt op de duitse markt :? Wel duur in vergelijking met die Intec frames...
Dat vraag ik me af of Santos hier achter zit en/of staat. Het feit dat het Santos frames zijn hoeft nog niet te betekenen dat dit namens Santos gebeurt, maar misschien ben ik te argwanend.
Senior2 schreef:
zo 27 mei, 2018 15:03
Dat vraag ik me af of Santos hier achter zit en/of staat. Het feit dat het Santos frames zijn hoeft nog niet te betekenen dat dit namens Santos gebeurt, maar misschien ben ik te argwanend.
Frames komen (geloof ik) direct van de fabriek. Geen idee in hoeverre Santos zelf hierbij betrokken is.
en meer info over het frame als op de Santosite!
De stalen frames van Intech worden gemaakt door Fort in Tsjechië.
De stalen frames van Intech worden gemaakt door Fort in Tsjechië.
Inderdaad zo zit de vork in de steel. Fort uit Tsjechië heeft blijkbaar niet al te veel zin om de marketing te doen (of om überhaupt aan marketing te doen?), en daar speelt het duitse Intec handig op in, onder andere door frames (in duitsland) --zo nodig in wenskleur-- te laten spuiten. Meilenweit is slechts een van de winkels die deze frames en fietsen verkopen. bikebude24 uit Berlijn, of Poppink in Nederland zijn bijvoorbeeld een anderen.

De stalen cro-mo buizen van het Intec M01 reisframe zijn flink oversized. Een frame in maat 58 cm. weegt (ongeveer) 2,8 kilo. Wanddikte van de buizen is dus behoorlijk dik. Kortom, de frames/fietsen zijn voor degelijkheid en duurzaamheid gebouwd en behoren daardoor niet tot de meest gewichts optimeerde op de markt. Is dat geen bezwaar en speelt het budget ook mee, dan zal je hier zeker een goede koop aan hebben.

Zoals eerder al werd aangegeven bouwen/bouwde ze ook frames voor andere meer en minder bekendere merken (o.a. Santos, Riese & Müller).
Degelijkheid en duurzaamheid; veel wereldfietsers zijn er gek op. Dan maar een pondje zwaarder.
Proost :D
O ja, nog één ding; houd bij deze (budget) frames wel rekening met enige "toleranties". Het nafrezen van bracket en balhoofd kan mogelijk geen kwaad. Wellicht weten (vrezen?) enkele van de eerder genoemde winkels dit ook, en bieden daarom deze service aan...