Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ENRA fietsverzekering Nederland vs Belgie? - Forum Wereldfietser

ENRA fietsverzekering Nederland vs Belgie?

Aangezien ik afgelopen weekend een nieuwe en dure fiets heb aangekocht werd me door de FM een Omnium fietsverzekering van Enra aangeboden.

Bij het thuis rustig nalezen van de voorwaarden, inhoud, opties en pakket ... zie ik dat deze per land verschillend zijn :?:
Verder wou ik graag weten wat de ervaring hier zoal van Enra zijn.

Nederland: https://www.enra.nl/verzekeringen/elekt ... informatie
België: https://www.enra.be/verzekeringen/elektrische-fietsen
Niemand die hier zijn "gouden fiets" heeft verzekerd :?: :)
Ik heb sinds kort een ENRA fietsverzekering. Waarom zou ik het verschil tussen de Nederlandse en de Belgische variant willen weten? Heb ik iets te kiezen?
De wetten in Nederland en Belgie zijn anders. Vandaar dat ook verzekeringen verschillen. Je moet een fietsverzekering afsluiten in het land waar je woont. Vraag voor Vlaanderen advies bij de Fietsersbond www.fietsersbond.be of bij de Vakantiefietser www.vakantiefiertser.be
Er wordt niet gevraagd naar de ervaringen met de verzekering en eventuele dekking maar heel gewoon naar de ervaringen met ENRA.

Mijn ervaringen zijn goed, schade werd netjes betaald na indienen factuur, en de duurste zijn ze niet. In NL nog 5% voordeel als je lid bent van de Fietserbond.
_Peter_ schreef:
ma 26 mar, 2018 17:08
Mijn ervaringen zijn goed, schade werd netjes betaald na indienen factuur, en de duurste zijn ze niet. In NL nog 5% voordeel als je lid bent van de Fietserbond.
Ik heb zonet met enkele Belgische verzekeringen vergeleken. De voorwaarden, tarieven, formule, dekking, ed. zie bij Enra voor het aangebodenen vrij goed.
Uit eigen ervaring heeft de ENRA fietsverzekering een vaste looptijd voor de nieuwe fiets drie jaar, waarna het komt te vervallen. Hiervoor krijg je per brief met bekendmaking van de ENRA, tenzij je zelf aangeeft om de verzekering te verlengen. Dat heb ik dan ook gedaan.
Martin E. van Doornik schreef:
di 27 mar, 2018 12:46
Uit eigen ervaring heeft de ENRA fietsverzekering een vaste looptijd voor de nieuwe fiets drie jaar, waarna het komt te vervallen. Hiervoor krijg je per brief met bekendmaking van de ENRA, tenzij je zelf aangeeft om de verzekering te verlengen. Dat heb ik dan ook gedaan.
Je kan meestal beter de verzekering af laten lopen, je fiets opnieuw laten taxeren bij de fietsenmaker en hem dan opnieuw voor 3 jaar verzekeren voor het getaxeerde bedrag. In dat geval is het bedrag dat uitgekeerd wordt bij eventuele schade/diefstal realistischer naar de waarde van de fiets. Normaal gesproken devalueert de fiets na het derde jaar bij verzekeringen zodat je echt weinig uitgekeerd krijgt (lage restwaarde volgens de verzekeringsmaatschappij).
Ik maak er wel een opmerking bij dat het uiteraard per verzekering kan verschillen hoeveel je nog terugkrijgt.
Geen afschrijving van je fiets voor de Belgische markt :D