Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Axle Mount ezHitch van Thule icm. Rohloff naaf met externe schakelbox - Forum Wereldfietser

Axle Mount ezHitch van Thule icm. Rohloff naaf met externe schakelbox

Heeft er iemand ervaring met de Thule Hitch koppeling i.c.m. een Rohloffnaaf met externe schakelbox? Past deze koppeling met snelspanner of moet er een adapter tussen gezet worden? Zo ja, welke adapter heb je dan nodig?

Het gaat om deze koppeling:
Thule hitch koppeling.jpg
Thule hitch koppeling.jpg (5.95 KiB) 1155 keer bekeken
Nee, dat zal niet zomaar passen in combinatie met een externe schakelbox, de externe schakelbox steek z'n 6 mm uit en zit iets van een cm onder de snelspanner.

Bij mij zit de snelspanner ook aan de kant van de schakelbox maar zou het niet een optie zijn hem aan de andere kant van de fiets te zetten?
Ik heb een Gebla Rohbox en ook die steekt 6 mm uit, maar dan aan aan de achterzijde. Dat zou kunnen betekenen dat in een scherpe bocht naar links het elkaar raakt. Een snelspanner heeft vaak wat marge, dus zou je het kunnen oplossen met 1 of 2 dikke ringetjes? Volgens mij zou dat bij mij moeten werken.
Je kunt de externe schakelbox van Rohloff ook draaien. Kabelloop in de gaten houden, en het frame moet het toelaten natuurlijk. Zo heb ik die van mij laatst gedraaid na wisselen van OEM naar OEM2-asplaat.

En of je naaf en/of frame blij worden als je een B-E combinatie van je fiets maakt is natuurlijk ook de vraag ;-)