Additionally, paste this code immediately after the opening tag: suntoer verende zadelpen - Forum Wereldfietser

suntoer verende zadelpen

heeft er iemand ervaring met zo'n verende zadelpen van suntoer? zag in ijsland een zwitser er mee rond rijden en het leek wel degelijk materiaal te zijn ...

Ik heb er ongeveer 7500 km mee door Australië gefietst. Het meeste op asfalt, maar toch ook de nodige kilometers onverhard en wasbord.
Na afloop zat er weliswaar een heel klein beetje zijdelingse speling in het mechanisme van de zadelpen, maar ik heb daar verder geen last van bij het fietsen.
Gerd
manu schreef:heeft er iemand ervaring met zo'n verende zadelpen van suntoer?

Ik heb deze nu een halfjaartje of een stuk of 5000 kilometer op mijn fiets zitten. Ik wil echt niet meer zonder een zo goed verende (paralellogram) zadelpen.

Echter ik vind hem te zwaar voor de vakantie fiets en er zit inmiddels wel veel speling op.
Echt storend is dat trouwens niet, maar het klinkt alleen zo naar als je ff uit het zadel van een stoepje afrijdt.

Van wege het gewicht ben ik nu op zoek naar een cane creek SL, dus als je nog een leuk adresje voor me hebt waar die voor weinig te koop staat, dan hou ik mij van harte aanbevolen.

TJeerd

Die Suntour is best oké, is niet duur, maar wel wat zwaar en spreekt minder snel aan dan de Cane Creek Thudbuster. Deze laatste werkt met elastomeren en dempt zelfs de trillingen. Dat doet die Suntour wat minder, maar de hobbels worden er heel wel uitgehaald.
Voor de prijs van één Thudbuster heb je bijna drie Suntours. Op beide zal je op den duur wel wat speling krijgen. Mijn vriendin rijdt op zo'n Suntour en heeft nog geen speling, ikzelf rijdt op een Thudbuster ST en heb al wel iets speling...

Hoe dan ook: beide verhogen ze het comfort aanzienlijk.