Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een serieus alternatief voor vering? Verende stuur- of zadelpen - Forum Wereldfietser

Een serieus alternatief voor vering? Verende stuur- of zadelpen

Is een verende stuurpen een serieus alternatief voor een verende voorvork?

Om schokken op onverharde wegen op te vangen is een verende voorvork een goede oplossing. Veel vakantiefietsen en mountainbikes kunnen er mee worden uitgerust. Een goede verende voorvork kan echter aardig in de papier lopen. Dan kan een verende stuurpen van Redshift een goed alternatief zijn.

De Redshift Shockstop verende stuurpen filtert trillingen in je fietsstuur en vangt klappen op. De verende stuurpen verbetert het fietscomfort aanzienlijk. De mate van vering is aanpasbaar met de meegeleverde elastomeren. De stuurpen kan gebruikt worden op een racefiets, mountainbike maar ook op een e-bike of speed-pedelec. Zo kan de verende stuurpen bijvoorbeeld prima worden ingezet in combinatie met een Stromer speedbike.

Afbeelding

Verende zadelpen
Tegenwoordig wordt er ook vaak een verende zadelpen ingezet voor extra comfort op de fiets. Een prima alternatief voor een verende achtervork. De Cane Creek Thudbuster is met een adviesprijs van €199,- een interessant alternatief. De verende zadelpen vangt schokken op en is comfortabel en zorgt voor extra controle op de fiets. De Cane Creek zadelpen is instelbaar naar gewicht en mate van vering. De Thudbuster wordt geleverd met verschillende elastomeren die elk een andere veringsverhouding hebben.

Afbeelding
Niet echt nieuws, toch? Wel commercieel. Misschien zou een forumonderdeel genaamd "Reclame" uitkomst bieden.
Mijn idee!
hansbaak schreef:
ma 15 jan, 2018 11:56
Is een verende stuurpen een serieus alternatief voor een verende voorvork?
Diit is niet echt een vraag begrijp ik. Anders zou mijn antwoord "Nee" zijn. Heeft de TS een winkel of doet hij aan affiliate marketing? Het zou van mij wel wat "transparanter" mogen.
Op het forum is vrij algemeen bekend dat de posts van Hans Baak gewoon reclame zijn voor producten die hij verkoopt. Maar een betere plek voor dit soort reclame is er niet op het forum. En misschien hoort het er ook wel niet.
Wat denken jullie dat de forumbeheerders hiermee bedoelen?:
Afbeelding
De Thudbuster zadelpen is bij mij welbekend. Ik heb de st-versie en ik kan hem niet anders omschrijven als een heel fraai ding dat goed werkt.
Of deze verende stuurpen ook goed werkt weet ik niet maar ik ga niet suggereren dat dat niet zo is zonder dat ik het zelf geprobeerd heb. Dat het op zich een goed idee is staat buiten kijf. De potentiële voordelen ten opzichte van een verende voorvork zijn voor de hand liggend: minder zwaar, minder duur en vooral op veel fietsen toe te passen zonder veel aanpassingen.
Mocht de reclamemaker zich nu geroepen voelen om er mij een te lenen: graag! (adres e.d. per pb)

Of de verenging toe moet blijven staan dat er op dit subforum gratis reclame gemaakt mag blijven worden is denk ik een vraag voor op het ledendeel van dit forum.
Het klopt dat dit onder commercieel nieuws staat, maar er mag wat mij betreft nog wel een onderscheid gemaakt worden tussen informatief commercieel nieuws en gewoon reclame. Voor dat laatste mag gewoon betaald worden, en het hoort als zodanig zichtbaar te zijn.
Leon schreef:
ma 15 jan, 2018 13:06
Wat denken jullie dat de forumbeheerders hiermee bedoelen?:
Afbeelding
Ik zou dat - net zoals ik dat op andere andere fora aantref- interpreteren als een plek waar ik als niet-commerciële partij anderen kan attenderen op nieuwe producten die interessant zijn voor gelijkgestemden, maar níet met als doel of achtergrond om dat zelf te verkopen.

Daar zijn namelijk simpelweg de "Te Koop"-secties voor bedoeld. Wat Hans Baak hier presenteert is mijn inziens reclame, en dan nog niet eens duidelijk ook.
Publiceren in dit sub-forum dient met 'open vizier' te gebeuren volgens de forumregels.
Hans post wel vaker nieuwtjes in deze rubriek en waarom niet?

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&author_id=12672
Eric op de Fiets schreef:
ma 15 jan, 2018 15:45
Hans post wel vaker nieuwtjes in deze rubriek en waarom niet?

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&author_id=12672
Mijn motivatie van “waarom niet” kun je hierboven teruglezen.
Wim schreef:
ma 15 jan, 2018 13:14
... maar er mag wat mij betreft nog wel een onderscheid gemaakt worden tussen informatief commercieel nieuws en gewoon reclame.
Het lijstje wat er momenteel bovenaan staat even doorgelopen hebbende ben ik bang dat de discussie over wat informatief en wat reclame is echt heel heel lang zou worden.
De beantwoording van de vraag wat een 'open vizier' is komt denk ik op hetzelfde neer.
Travelmaster schreef:
ma 15 jan, 2018 13:15
Ik zou dat - net zoals ik dat op andere andere fora aantref- interpreteren als een plek waar ik als niet-commerciële partij anderen kan attenderen op nieuwe producten die interessant zijn voor gelijkgestemden, maar níet met als doel of achtergrond om dat zelf te verkopen.
Dat lijkt me wel een werkbaar voorstel.
Leon schreef:
ma 15 jan, 2018 15:50
De beantwoording van de vraag wat een 'open vizier' is komt denk ik op hetzelfde neer.
Een goed voorbeeld van een 'open vizier', zoals dat in de forumregels waarschijnlijk is bedoeld, is de manier waarop Eric Schuijt het doet. In zijn onderschrift staat netjes dat hij een winkel heeft met een verwijzing erbij zodat je zelfs ziet welke winkel dat is. Volledig transparant. Niets verborgen.

Een ander verhaal wordt het als vakantiefietsers linkjes plaatsen naar artikeltjes in de winkel waar ze toevallig net zelf ook werken zonder dat de nietsvermoedende lezer dat zo een, twee, drie, kan zien.

Of zoals dit topic, waar in het onderwerp de suggestie gewekt wordt dat het niet om verkoop gaat. Je moet wel weer even een half uur googelen om er achter te komen dat de TS iemand is die allerlei winkels heeft. Het zou netjes zijn als hij hier vermeld welke dat zijn en dat hij een handelaar is.
Naast de handelaren, en lieden die direct werken in de fietsenbranche heb je nog diverse "testers" die als zij er al niet direct hun brood mee verdienen, zij wel hun (dure) spulletjes gratis aangeleverd krijgen.

Van mij mag het ook allemaal wel wat explicieter.

Bovendien hebben wij betalende adverteerders op deze site, dan snap ik niet waarom dan deze gratis advertenties gedoogd worden. En dat geldt dan ook voor die "testers".
In het verleden heb ik ooit met een verende stuurpen gereden. Dat is al wel een tijdje geleden en wellicht is het nu beter.
Wat mij toen vooral opviel is dat ik minder controle had over het stuurgedrag van mijn fiets. Dat was voor mij de reden om er uiteindelijk vanaf te zien. Iets dikkere handvaten met meer demping waren toen voor mij de oplossing.
Ik "bezit" de Cane Creek LT (lomg Travel) en ST (Short Travel) versies waarbij de ST op mijn 28"fiets gemonteerd heb voor de langere ritten. Prima investering voor meer comfort. Een geveerd bovenlijf geeft ook meer comfort aan het stuur. Prima Tip.
Hoi Eric,
Ik was eerst helemaal pro Thudbuster. Volgens mij waren wij een van de eersten die hiermee fietsten. In ieder geval wel binnen de wereldfietser. Maar nu met het breed scala aan brede/hoge soepele banden zijn wij er weer van afgestapt. Zie jij die trend bij jezelf ook ontstaan of haal je er toch nog extra comfort uit?
Marco Meijerink schreef:
ma 15 jan, 2018 19:15
Hoi Eric,
Ik was eerst helemaal pro Thudbuster. Volgens mij waren wij een van de eersten die hiermee fietsten. In ieder geval wel binnen de wereldfietser. Maar nu met het breed scala aan brede/hoge soepele banden zijn wij er weer van afgestapt. Zie jij die trend bij jezelf ook ontstaan of haal je er toch nog extra comfort uit?
met vakantiebanden voor en achter vond ik de st nergens goed voor. De bagage geeft nu eenmaal ook veel vering. Zonder bagage met 37mm banden vond ik het super op de slechte wegen hier in de buurt. Of ik het ook wat vind icm 55mm almotions weet ik na komende zomer, die er nog lang niet is.
Bagage veel vering :shock:
Het werkt wel vertragend maar om nu van vering te spreken.
Een en ander is wel afhankelijk van de hobbeligheid van de track die je volgt.
Wat de thudbuster erg goed doet is vering geven in lijn met je ruggengraat. Dat doen conventionele zadelpenveren niet. Dat heeft Lisette erg goed geholpen. Maar zoals gezegd, een stijf frame icm soepele banden werkt voor ons ook prima.