Additionally, paste this code immediately after the opening tag: exped slaapmatten - Forum Wereldfietser

exped slaapmatten

Ik zag deze actie van exped slaapmatten op internet dus wie op zoek is/was naar een exped slaapmat sla je slag -
actie geldig tot 3 januari :
http://www.outdoor-exclusive.com/nl/c/e ... mpaign=oe-
Ziet er uit als spam.. als je je eerst moet aanmelden via email voordat je de site kan zien dan zou ik al achterdochtig zijn.
jerryopdefiets schreef:Ziet er uit als spam.. als je je eerst moet aanmelden via email voordat je de site kan zien dan zou ik al achterdochtig zijn.
Een beetje achterdocht kan gezond zijn, maar de ervaringen op internet zijn relatief positief. Er zijn ook meer en meer verkoopswebsites te vinden die werken met een systeem dat men dient in te schrijven en waarbij de bestelde producten nog niet in voorraad zijn bij de aanbieder.

Renaat
Revanho schreef:Er zijn ook meer en meer verkoopswebsites te vinden die werken met een systeem dat men dient in te schrijven en waarbij de bestelde producten nog niet in voorraad zijn bij de aanbieder.
Ik weet niet of het al zo is, maar anders komt het binnenkort wel uit dat er bedrijven zijn die niet alleen de spullen niet in voorraad hebben maar zelfs de spullen nooit krijgen omdat ze ze alleen direct door laten sturen of nog sterker: dat zulke bedrijven in feiten alleen een stuk software in de cloud zijn die vraag en aanbod met elkaar verbindt.
Iets later verwacht ik niet anders dan dat er een ingezonden brief van winkeliers in de landelijke dagbladen staat die er genoeg van hebben dat ze een poot worden uitgedraaid door een virtueel bedrijf.
Dat was namelijk de strekking van de paginagrote ingezonden brief die ik gisteren in de Metro zag van Horeca Nederland tegen onlone aanbieders. (lees o.a.: https://www.foodlog.nl/artikel/pizza-ac ... ments/asc/)
Ik ga me niet aan toekomstvoorspellingen wagen, maar interpreteer mijn reactie zeker niet als een verdediging van zo'n winkels. Ik kies ook vaak bewust voor het steunen van een fysieke winkel zelf als de producten daar iets duurder zijn. Maar het prijsverschil moet wel redelijk zijn en ik verwacht van een fysieke winkel ook wel een goede service.

Renaat
Leon schreef:Ik weet niet of het al zo is, maar anders komt het binnenkort wel uit dat er bedrijven zijn die niet alleen de spullen niet in voorraad hebben maar zelfs de spullen nooit krijgen omdat ze ze alleen direct door laten sturen of nog sterker: dat zulke bedrijven in feiten alleen een stuk software in de cloud zijn die vraag en aanbod met elkaar verbindt.
Dat is al jaren zo in de electronica/computer wereld.

Maar in feite werken fietsenmakers met een fysieke winkel ook steeds meer met deze formule waarbij ze minder voorraad aanhouden en via de fabriek laten leveren. Helaas zit daar wel een dikke vertraging in, iets wat de fabrikanten zich moeten aanrekenen (ze zouden de dealers sneller moeten helpen imho).

Batavus verkoopt zelfs rechtsreeks via hun website, levering via de dealer (die daaarvor een kleine vergoeding krijgt, lager dan wanneer hij hem zelf verkoopt...)
loknor schreef:Maar in feite werken fietsenmakers met een fysieke winkel ook steeds meer met deze formule waarbij ze minder voorraad aanhouden en via de fabriek laten leveren. Helaas zit daar wel een dikke vertraging in, iets wat de fabrikanten zich moeten aanrekenen (ze zouden de dealers sneller moeten helpen imho).
Hier heb ik langjarige meermalige ervaring mee. Het onderstaande is dan wel gefingeerd maar zeker niet overdreven.
Leon komt in winkel: Ik wil een ditendat-cranckstel.
FM: niet bestaan niet meer.
Leon: kijk, er zit er een op mijn fiets.
FM: ik heb ze niet.
Leon: Kun je ze bestellen?
FM: ze zijn uit de collectie.
Leon: in de folder stond dat ze dit jaar nieuw waren.
FM: O
Leon: kun je ze bestellen?
FM: zucht. {pakt papieren}
FM: Die?
Leon: Nee, de GHMGH-236765-x2
FM: O
FM: Hij is er volgende week.
.
.
.
Leon komt volgende week: Is mijn ditendatcranckstel er?
FM: de wat?
Leon: mijn GHMGH-236765-x2
FM: volgende week.
.
.
.
Leon komt volgende week: Is mijn ditendatcranckstel er?
FM: de wat?
Leon: mijn GHMGH-236765-x2
FM: Zucht. {Loopt naar achteren}
FM: Dittissem
Leon opent doos. Dit is een GHMGH-236765-x3.
FM: en?
Leon: die past niet op mijn GBMGC-236765-x2
FM: wel
.
.
.
Leon gaat naar huis en zaagt een stuk van de GHMGH-236765-x3 zodat hij met moeite toch past.
.
Leon bestelt voortaan via internet.
Helaas herkenbaar... en dan vinden ze het gek dat er zoveel fysieke winkels moeten sluiten. Ik heb verhalen waar deze van jou bij in het niet valt :cry:

Maar op zich zou het model prima werken als er maar vlot wordt geleverd.

Mijn huidige (stadsfietsen) FM is wat dit betreft best in orde. Hij gaat samen met me door de catolgi van de Duitse verdelers en probeert zelfs dingen die hij "Niet mag leveren" wel te krijgen. Opvallend genoeg is dat niet mogen leveren niet vanuit zijn dealerschap, maar vanuit de fietsenfabriek waar hij de fiets vandaan moest halen. Die wilde geen zaken met hem doen.

Wat meer flexibiliteit en vooruitstrevende gedachten zouden alle partijen in de fietsenindustrie hard kunnen gebruiken. Er is niks mis met een centrale voorraad mits die binnen een paar dagen geleverd kan worden. Het scheelt de dealers veel kosten, dus de prijs kan omlaag, wat voor de fabrikant zou leiden tot meer verkopen. Dan heb je ook niet van die prijsdrukkende seizoen verkoop.