Ik vermoed dat Gazelle hem niet langer wilde sponsoren. Dat heb ik een paar jaar geleden gehoord van anderen, die een stuk met Frank in de Achterhoek hadden gefietst. Die sponsoring zal wel de reden zijn dat hij zo lang trouw aan Gazelle is gebleven.
Carl schreef:Peter_K schreef:Wel jammer dat deze fietsen zo vaak gepusht worden op dit forum.
Het pushen zie ik eigenlijk nooit, dit geklaag daarover wel. Tenzij iedere vorm van het noemen van het merk of het laten zien van een fiets 'pushen' is, natuurlijk. Maar ik lees nooit dat m-gineering op dit forum zo gepromoot wordt, of Giant, of Avaghon - terwijl er best mensen zijn die in veel, zo niet vrijwel al hun berichten opmerken dat zij een fiets van dat merk hebben.
Qua naamsbekendheid is Santos nu zo'n beetje wat Koga 20 jaar terug was. Ook andere fietsenbouwers leveren robuuste fietsen, maar die hebben geen groot netwerk van dealers, die allemaal een beetje aan de weg timmeren, maar ook een deel van de opbrengst moeten krijgen.
Zelf heb ik nog een stalen Santos uit 2008, die ik nu als tochtjesfiets gebruik, maar waar ik na vervanging van wat onderdelen nog tienduizenden kilometers op weg zou kunnen trappen. Het frame komt uit Tsjechië. Deze frames tref je nu nog aan in fietsen van Poppink en Intec. Een Poppink met Rohloff heb je al voor € 2450, terwijl mijn Santos met derailleur 10 jaar geleden maar een paar honderd euro minder kostte.
Peter_K schreef:Fijn voor Frank dat hij zijn gratis fiets deze keer van Santos krijgt, net als zoveel andere fietsers inmiddels.
Ik heb geen idee of het Frank gelukt is om zich door Santos te laten sponsoren. Ook dat kunnen we hem vragen op de Fiets- en Wandelbeurs. Wel weet ik dat Santos graag fietsen levert met een tandriem. Ik vermoed dat Frank zich niet zo makkelijk nieuwe technieken aan laat smeren. Als hij de fiets zelf betaald heeft, zal hij dat ook te duur hebben gevonden. Of misschien hebben ze bij Santos wel geconcludeerd dat de rijstijl van Frank onverenigbaar is met de garantievoorwaarden van de firma Gates
.