Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips: Website's met materiaal-besprekingen - Forum Wereldfietser

Tips: Website's met materiaal-besprekingen

Hallo mensen, ik zie vaak dat er vragen worden gepost over bv. 'Wat is nou een goede tent?' Daarom leek het me wel nuttig om wat website's bij elkaar te noemen, waar materialen worden besproken:
Behalve de laatste 2 genoemde site's zijn ze allemaal op (voornamelijk) wandelvakanties gericht. Maar aangezien de wandelaar nog meer als de fietser op de grammen moet letten, zijn de materiaal-besprekingen natuurlijk ook voor ons fietsers interessant.

Nederlandstalig:
Hiking-site
Klik behalve op 'Materialen' voor de materiaal-besprekingen, ook even op 'Tips and Tricks', waar je heel veel tips vindt over grammenjagen, tot en met wat te doen als je zonder water zit, en nog veel meer. Ze hebben ook 'n forum ('Prikbord').
Hiking
Van onze zuiderburen. ??k met forum.

Engelstalig:
Trailspace Gear Reviews
The Backpacker
Backpack Gear Test
Outdoors Magic
Outdoor Review

Vooral op mountainbiken gericht, maar zeker ook interessant voor de Wereldfietser:
MTB Reviews

Heb jij nog een link naar 'n website waar materialen worden besproken. Leuk, als je 'm hier post. :)

Ik zie op die hiking site ook veel discussies die ik ook op deze site van de Wereldfietser ben tegen gekomen. Voordeel van deze site is dat het gaat om fietsers.

bert sitters schreef:Ik zie op die hiking site ook veel discussies die ik ook op deze site van de Wereldfietser ben tegen gekomen. Voordeel van deze site is dat het gaat om fietsers.
Hikingsite is iid meer voor hikers, een hele andere tak van sport geloof ik.
Kom zelf ook veel op Hikingsite omdat ik ook aan hiking doe maar voor fietsvakantiepraat ben je veel beter af op deze site!

Hoi Martijn,

Toch vindt ik die hikingsite wel handig.
Toen ik op tentenjacht was vond ik de hikingsite echt heel handig.
Veel kampeermateriaal is toch het zelfde voor die gasten.

John.

johntelleman schreef:Hoi Martijn,

Toch vindt ik die hikingsite wel handig.
Toen ik op tentenjacht was vond ik de hikingsite echt heel handig.
Veel kampeermateriaal is toch het zelfde voor die gasten.

John.
Klopt, veel dingen zijn idd hetzelfde maar tegen sommige zaken kijken ze net iets anders aan.
Voor het algemene materiaal kan je daar heel veel informatie vinden maar van fietstassen of ubehaupt fietsen weten ze eigenlijk niks.
Gelukkig is ultralight nu eigenlijk ovral sterk in opkomst, en bijvoorbeeld een lichte tent die je voor hiking gebruikt is natuurlijk ook prima bruikbaar op een fietsvakantie.
Wat dat betreft zijn de verschillen steeds kleiner geworden/aan het worden.
Ik kan me de tijd nog herinneren dat een gemiddelde fiets-tent zo'n 5kg was en een 8R Hunter brander state of the art:)

Ook een site met redelijk wat gebruikers-ervaringen:
http://www.buitensporters.nl

Hoi

Het Duitse Outdoor magazine test ook veel zaken. Ze zijn meer op hiking gericht maar de testen zijn, zoals hierboven al aangehaald, dikwijls ook relevant voor op de fiets.

http://www.outdoor-magazin.com/


Groetjes

Wim

Die mensen van de hikingsite zijn ook bezig met een bikingsite volgens mij, maar dat lijkt niet echt op te schieten...

http://www.biking-site.nl/

Misschien kunnen we hier ergens op het forum onze ervaringen met materiaal gaan delen?

Groetjes,
El en El

Dat zou zeker interessant zijn.