Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand ervaring met de Evoc Bike travel bag Pro - Forum Wereldfietser

Iemand ervaring met de Evoc Bike travel bag Pro

Iemand ervaring met de Evoc Bike travel bag Pro?
Met name voor het vervoer van een vakantiefiets. Ben benieuwd of mensen de Evoc tas hiervoor hebben gebruikt en wat hun ervaringen zijn. Bleef de fiets onbeschadigd? Ging het erin proppen makkelijk? Wat zijn jullie bevindingen?
Uiteraard ken ik de prijs en ja, dat is wat duurder dan een fietsdoosje:).
Maar wellicht zijn er toch mensen die dit ook daadwerkelijk hebben gebruikt, of nog gebruiken, en hun ervaringen willen delen.

http://www.evocsports.com/products/bags ... el-bag-pro

Afbeelding
Hallo Marco,

nog geen ervaring in het vliegtuigruim. Wat ik wel al weet is dat mijn 29er er makkelijk inpast. Ik heb thuis al een keer proefgepakt en dat lukt goed (fiets maatje L). Fiets hoeft minder gedemonteerd dan ik vooraf dacht. Derailleur kan blijven zitten, wielen, pedalen en stuur moeten er wel af. Achterdrager past net wel/niet.
Tas lijkt erg stevig, met de beperking dat de ervaring moet uitwijzen of dat ook werkelijk zo is.
Tas komt in een mooi, relatief klein, pakketje dat ook nog te versturen is naar een volgende opstapplaats.

Groet, Bert
Ondertussen hebben we ervaringen opgedaan met de Evoc tas.
En die ervaringen zijn prima. Onze Santosjes (medium en large) passen er prima in. We hebben we een extra rek gekocht waar je fiets in kunt zetten (op de uitvalnaven). De combinatie tas en rek bleken ideaal te zij. De fiets staat stevig in de tas. Kan geen kant op. Meer dan voldoende banden om de fiets vast te sjorren. Voor de zekerheid hadden we het frame nog extra beschermd net bubbeltjes plastic maar dat is eigenlijk niet echt nodig.
Om de fiets in de tas te krijgen moeten de dragers er wel af. Dat is wat neer gesleutel maar daarvoor in de plaats krijg je een heel handzaam pakket.
Wij zijn om. Mooie oplossing. Wel stevig aan de prijs.
Marco, misschien leuk, handig en leerzaam om een fotostappenplan te maken van hoe de fiets met bagagedragers ed. hierin in te pakken.
Hoi Inge,
Ik heb geen fotoserie gemaakt maar wel een foto hoe het is als de fiets is ingepakt.
Wellicht geeft dat al een idee.
De achter en voordrager liggen op de bovenbuis. Daartussen zit karton om ervoor te zorgen dat de drager niet doordrukt op de buis. Alles is vastgezet met tyraps.
Ben je zelf van plan deze tas aan te schaffen?
evoc.jpg
Hoi Marco,

Dank voor het delen van jullie ervaring. Ik ga binnenkort ook inpakken….en dan heb ik ook een vraag; heb je de remschijven op de wielen laten zitten bij het transport? en is dat goed gegaan, niets verbogen?

groet, BertV
Ja, op laten zitten. Met enige twijfel. Maar dat ging prima.
De nieuwe tassen hebben daar een goede versteviging voor.
Marco, of ik hem ga aanschaffen nog geen idee. Voor dit jaar ga ik met bubbeltjes folie, huishoudfolie, karton en ene fietspyjama aan de slag. Wellicht bij een volgende reis als ik met het vliegtuig ga. Aangezien ik altijd benieuwd ben naar hoe fietsen in die tassen gaan mijn vraag. Vind het nooit leuk als ik mijn halve fiets uit elkaar mag halen om hem in een tas te stoppen maar wie weet verander ik nog van gedachten.
Op marktplaats zag ik een aantal bedrijven die deze dingen ook verhuren. Misschien een idee?
Ik heb geen idee of dit bertrouwbaar is of de kwaliteit van de verhuurde koffers....
Hebben wij ook een paar maal gedaan. Prima ervaringen mee. Nooit een defecte tas of koffer mee gehad.
Dag Marco, je hebt me een hoop geld gekost :?

Dankzij jouw positieve verhaal en verdere ervaringen op internet ook zo'n blitse dure bike bag besteld.
Vooral ook het feit dat de grote fietsdozen lastiger mee te nemen zijn over langere afstand naar een hotel hebben de doorslag gegeven en het feit dat ik nu makkelijker tijdens de ochtendspits de fiets mee kan nemen in de trein naar Schiphol.
Eind januari zal ik ook mijn ervaringen beschrijven met deze bike bag en ervaringen met het onbeschreven Noord Myanmar.

Dank je voor het delen.

Erik
Oeps.....sorry...... :oops:
Om het nog maar erger te maken.....we hebben jaren gevlogen met ter plekke gevonden plastic, dekens, dozen en plakband...veel plakband. En dat ging ook.
Maar ja, als het een stuk makkelijker en fijner kan waarom niet. Vooral ook dat alles wat handzamer is vinden wij ook heel aantrekkelijk. Veel plezier met de tas. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Vraagje, hoe gaan vliegmaatschappijen met EVOC koffer om: wordt dit als fiets ingecheckt of als extra bagagekoffer? In het laatste geval spaar je jezelf de - soms hoge - extra fee uit die maatschappijen voor een fiets rekenen.
Nee, helaas niet. Is voor de maatschappijen gewoon een fiets. Dat voordeel haal je er niet uit.
Marco (en andere gebruikers),
waar laat je die tas na aankomst op je bestemming? Op de fiets zul je die tas niet mee-sjouwen...
Dus bijvoorbeeld: heen vliegen naar noord Myanmar, en terug vliegen vanuit zuid Myanmar. Of Singapore. Of....
Maar ook al zou je vanaf dezelfde plaats terug vliegen, dan nog moet de tas ergens worden onder gebracht.
Benieuwd hoe je zoiets aanpakt.

Groet, Tom
Dag Tom,

Ik neem de tas mee naar mijn eerste hotel in Mandalay. 30 km is te doen als extra bagage. Omdat ik dit hotel ook als vertrekbasis heb gereserveerd vinden ze het vast niet erg om hem 4 weken voor me te bewaren ergens in een schuurtje of een verloren hoekje.
Paar jaar geleden heeft een politie agent op het vliegeveld van Lilongwe Malawi voor een afgesproken bedrag mijn fietsdoos bewaard in een of andere kast van de politie. Ging prima, maar puur gevalletje van mazzel.

Erik
Je kunt verpakkingsmateriaal ook als pakket doorsturen naar de eindbestemming.
Hoi Tom,
Bij het vliegen naar dezelfde plaats tas inderdaad achterlaten bij je eerste hostel. Werkt altijd.
Als de terugkeer via een ander vliegveld gaat dan terug valken op Good old karton en veel tape.
Ik heb nog een vraag over deze EVOC Pro tas. Deze is 8kg, maar met enkele accessoires wordt dat iets meer, laten we zeggen 8,5kg. Bij sommige vliegmaatschappijen (oa KLM, misschien afhankelijk van de vlucht) is het toegestane gewicht voor sportuitrusting 23kg. Dat betekent dus dat de fiets 14,5kg mag wegen. Mijn MTB is een stuk lichter, maar mijn Avaghon is volgens mij 16kg. Moet ik bij de Avaghon dan onderdelen (zadel, dragers, pedalen) in de ruimbagage gaan meenemen? Hoe doen EVOC tasgebruikers (of van vergelijkbare tassen) dat?

N.B. 1
Ik ben op de hoogte van fietshoezen en dozen als alternatieven. Maar het gaat me nu om die speciale fietstassen icm het toegestane gewicht.

N.B. 2
Ik overweeg de aanschaf van een speciale tas voor vliegtransport van de MTB vanwege schijfremmen en derailleur. Maar het is een duur grapje (een no go dus) als ik m dan ook niet voor de Avaghon kan gebruiken. Aan de andere kant kan ik ook een EVOC-tas huren en voor de Avaghon de zelf gefabriceerde fietshoes blijven gebruiken, want ik maak me over de Avaghon eigenlijk geen zorgen (stevige fiets met naafversnelling; in 11 jaar nog nooit iets fout gegaan met fietstransport in vliegtuig).
Hoi Willem,
De tas wordt in de praktijk gewoon gezien als een tas met een fiets....klinkt wat kryptisch maar ik heb daar nog geen problemen mee gehad met gewicht. Onze Santossen zijn ook aan het gewicht dus komen we inderdaad iets boven de 23 kilo uit. Tot op heden geen probleem. Als ik het zadel, dragers, pedalen apart mee zou moeten nemen zou wat mij betreft het hele voordeel van een Evoc tas teniet worden gedaan.
Uiteraard is het ene luxe product. Net als een iPhoneX, een dure fiets, is er geen echte goede business case te maken waarom je dit zou moeten kopen. Met een doos kan het ook prima.
Ik zou de Avaghon en je MTB er gewoon in doen.