Additionally, paste this code immediately after the opening tag: San Marco handgrepen - Forum Wereldfietser

San Marco handgrepen

Hoi allemaal,

Ik ben toch niet helemaal tevreden over mijn handgrepen nu (van die ergo dingen), nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met San Marco leren handvaten. Zijn ze fijn om mee te fietsen?

Wat is het grote voordeel?

Wat als het regent en het leer wordt nat?

Alvast bedankt!

El & El

Hoi El en El,

K'Heb ze!
Gebruik ze vanaf 2001. Ik vind ze heerlijk fietsen. Veel demping in de handen. In de regen blijft de grip voldoende. Wel hebben de handgrepen het probleem dat ze makkelijk los rond het stuur draaien. Omdat de greep van leer is, is het moeilijk ze strak rond het stuur te krijgen. Met dubbelzijdig tape is dat wel op te lossen.
Wat ik vooral lekker vind is het feit dat je wat in je handen hebt :) De greep is redelijk dik waardoor je echt het idee hebt een goed stuur in je handen te hebben.

Wat vinden jullie niet goed van jullie huidige handgrepen?

Groet,
Marco

Hoi Marco,

Bedankt voor je reactie!
Zuigen de grepen zich niet vol met water als het regent? En is het daarmee niet onprettig fietsen?

Elmar heeft van dat foam wat al zo dun is als een zijden draadje, maar hij wil ook een ander stuur.

Ik heb die ergo dingen, maar blijf last houden van dode vingers, ze slijten erg snel en je kunt niet genoeg varieren vind ik, toch niet zo'n succes dus..

Wellicht dus dat we voor die San Marco grepen willen gaan.

Groetjes,
El & El

Ik heb ze ook op een van mijn fietsen (verrassing van de fietsenmaker, en ik dacht: laten we het eens proberen), maar ik vond het wel even wennen, die dikke apparaten. Comfortabel is het zeker wel, maar aangezien ik mijn handen meestentijds losjes op het stuur heb liggen met de muis van mijn duim als 'stop' en ik de duim dus niet om het stuur heb, was het wel even oppassen. Want hoe groter de ronding, hoe sneller ik ervan afglijd bijvoorbeeld bij een oneffenheid in de weg. Bij een flinke regenbui hebben ze wel de neiging wat gladder te worden. Ik heb geen ervaring met de gevolgen van een hele dag regen, ze zitten niet op mijn vakantiefiets.

Vol zuigen doen ze niet echt. Als je na een dag regen in de handvaten knijpt loopt het water er niet uit.

El & EL, fietsten jullie voorheen met deze Ergo Control II Bar Ends?

Ik googlde even op 'San Marco - bar-ends', maar kom alleen zadels tegen, ... en wat Italiaanse bouwwerkjes :D .

Blijkbaar zoek ik met verkeerde termen... Heeft er iemand misschien een link naar info, en een afbeelding?

een goedkoper alternatief is Cordo. Ze leveren ook een "half" handvat indien gewenst voor de rohloff/nexus rijders. kleur zwart of bruin.
www.cordo.nl -> accessoires.

Of kurk. Eerlijk gezegd vind ik dat het prettigste materiaal, maar dan vooral als het om en racebocht ligt.
Willem
fietsjunks schreef:Hoi allemaal,

Ik ben toch niet helemaal tevreden over mijn handgrepen nu (van die ergo dingen), nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaring hebben met San Marco leren handvaten. Zijn ze fijn om mee te fietsen?
Ik heb ze nu een half jaar en ik zou niet meer anders willen, ze zitten bij mij goed strak om het stuur, er is geen beweging in te krijgen. De fietsenman raade mij aan om ze op het stuur te schuiven met een beetje water er tussen, zo gezegd zo gedaan.
Wat is het grote voordeel?
Tja.. dat zal wel voor iedereen een beetje anders zijn. Ik vind het prettig dat ze een stuk dikker zijn, waardoor ik minder last heb van tintelingen in m'n handen. Ook als je in de regen rijdt geven ze geen krimp. Dat domme simpele foam daarintegen, als dat vol liep met water, dan zat het gewoon los on m'n stuur heen, levensgevaarlijk. Ik weet niet met wat voor een stuur jij hebt, maar ik zag een Koga van vorig jaar staan, met vlinderstuur en die had dus hele lange leren handgrepen erom van San Marco. De berijder had daar €80,- extra voor betaald, bij aanschaf van de fiets als extra optie, zei hij tegen me.

Wat als het regent en het leer wordt nat?
Ik heb geen noemenswaardige veranderingen kunnen bemerken, maar ik heb dit jaar maar met weinig regen tot nog toe van doen gehad, dus dat is misschien nog niet relevant. Tot nog toe vind ik het die €19,- die ik betaalt heb waard

een goedkoper alternatief is Cordo. Ze leveren ook een "half" handvat indien gewenst voor de rohloff/nexus rijders. kleur zwart of bruin
Bij mijn nieuwe fiets met rohloff naaf zat zo'n klein handvatje aan de rechterkant. Moet je dus met je duim en wijsvinger op een driehoekige versteller gaan rusten. Kreeg er pijn van in mijn rechter arm. Bij mijn dagelijkse fiets met nexus versteller is zo'n klein handvatje geen probleem. De versteller is gewoon rond en licht lekker in de hand.
Oplossing voor de fiets met rohloff versteller: rechts een full size handvat monteren. Versteller meer naar het midden van mijn stuur verschoven. Remhandel zit nu dichtst bij handvat ipv over de versteller heen.
Deze hele constructie lukt alleen op een recht stuur. (Rohloff versteller is niet de bocht om te krijgen.) Werkt prima.
Bij mij zijn er juist van die ergo dingen opgekomen. Met een mini bar-end geintegreerd. Kan je met een boutje fixeren. Nooit meer losse handvatten.
Die korte tijd dat ik met leren handvatten heb gereden beviel de linker kant me wel. Dus de kant waar geen versteller zit.
Een heel verhaal over handvatten. Maar ook al lijkt het zo'n trivialiteit, toch kan het je fietsplezier bederven als je geen goede hebt.
groet gerben

"Ik ben toch niet helemaal tevreden over mijn handgrepen nu (van die ergo dingen)"

Lol, ik wil net overstappen naar ergo handvaten (polsproblemen).
Kun je ongeveer benoemen wat je niet bevalt aan de ergo grepen gerbenK?

gvw schreef:"Ik ben toch niet helemaal tevreden over mijn handgrepen nu (van die ergo dingen)"

Lol, ik wil net overstappen naar ergo handvaten (polsproblemen).
Kun je ongeveer benoemen wat je niet bevalt aan de ergo grepen gerbenK?
Hoi!

Ik heb een daarna een tijdje lang met 2 verschillende handvaten gefietst. Een ergo en een san marco. Ik heb niet echt grote handen en ik merkte dat ik continu aan het knijpen was in de san marco grepen en dat die ergo dingen dus toch beter fietsten. Gelukkig had ik de luxe om het zo te testen, maar dat was wel goed voor mij!

Elmar heeft trouwens wel die san marco handvaten genomen en ik dus de ergo handvaten plus de cane creek ergo barends, dus niet die ergo grepen met die korte gladde "pikkies". Ik moet zeggen, dit bevalt me heel erg goed! Geen spijt van, fietst voor mij perfect!

Duss.. ik ben teruggekomen op mijn mening... door eerst even goed te testen!

Kun je ongeveer benoemen wat je niet bevalt aan de ergo grepen gerbenK?
Hallo gvw. Ik ben juist overgestapt op ergon mr2 handvatten. Bevallen me goed. Wel full size aan rechter kant. Zit een klein 'pikkie' als bar-end op, is voor mij voldoende.

groetjes

25 euro voor een paar handvaten is duur maar als het mijn polsproblemen kan voorkomen een koopje.
De mp1 wordt het.

Bedankt voor de reacties.

Ik ben erg blij dat ik deze handvatten aangeschaft heb! Ik had namelijk eerst altijd foam(kogafoam deze is lekker dik!) maar ik ben overgestapt en ik zal niet snel hier vanaf stappen. En ik fiets heel het jaar door +/- 4000-5000KM. Maar net zoals veel ding is het een persoonlijkbesluit.

Mvg:

Saval

Ik vind deze hadvatten zeer prettig omdat ik belachelijk grote handen heb, dus voor mij is het in ieder geval wel persoonlijk, als je hele kleine handen hebt lijkt het me niet relaxed!

Eli.