Additionally, paste this code immediately after the opening tag: iPhone fietshouder, welke kiezen? - Forum Wereldfietser

iPhone fietshouder, welke kiezen?

iPhone fietshouder
Als je met je iPhone wilt gaan fietsen en deze wilt gebruiken voor Strava of om er mee te navigeren, dan kan een fietshouder voor je iPhone handig zijn. We hebben een aantal verschillende iPhone fietshouders voor je op een rij gezet. Welke iPhone fietshouder kiezen?

Goedkope iPhone fietshouder
Ga je voor een voordelige keus? De van siliconen gemaakte Finn stuurhouder kost nog geen tientje en geschikt voor bijna alle smartphones. Ook een tablet kun je ermee aan je stuur bevestigen! Door het het elastische materiaal vormt het zich naar het toestel dat je wilt bevestigen.

Afbeelding

Iets duurder (€20,-) zijn de fietshouders van Tahuna houders. De kunststof case is passend gemaakt voor je iPhone en kan eenvoudig op de meegeleverde stuurhouder worden geklikt. Er zijn ook andere stuurhouder die met het Quick4Fix systeem werken. Er is een voordelige fietshouders voor de iPhone 6 en de iPhone 7. Ook voor de grotere Plus versie van de iPhone.

Universele iPhone fietshouder van Tahuna
Tahuna levert ook een universele fietshouder. Deze is draaibaar, zodat de smartphone iPhone ook in landschap modus gedraaid kan worden. Er komt waarschijnlijk een Powermodule waarmee de iPhone onderweg opgeladen kan worden.

Waterdichte iPhone fietshouder
Ben je op zoek naar een fietshouder die je iPhone ook tegen regen en vuil beschermd? Berg dan de iPhone op in een dicht te klappen case die waterdicht is en leverbaar in verschillende maten. Door de case van de stuurhouder los te klikken kun je deze makkelijk los klikken en meenemen.

Afbeelding

Quadlock fietshouder iPhone 6Quadlock iPhone fietshouder
Wellicht de mooiste oplossing om je iPhone op een fiets te monteren is een bikekit van Quadlock. Deze zijn op maat gemaakt voor de iPhone 5, 6 of 7, hebben een perfecte pasvorm en een fraaie afwerking. Met het gepatenteerde klik systeem, klik je de iPhone veilig vast. Meegeleverd bij de bikekits van Quadlock wordt een waterdichte beschermhoes, (poncho) en een stuurbevestiging. Quadlock maakt wellicht de beste fietshouder voor je iPhone, waarbij kwaliteit zijn prijs heeft.

Met de Quadlock outfront mount kun je de iPhone voor het stuur plaatsen.

- Quadlock Bike Kit voor iPhone 6 (Plus)
- Quadlock Bike Kit voor iPhone 7 (Plus)
- Quadlock Bike Kit voor iPhone 5 (SE)

Afbeelding
ik mis voor de iPhone 5 de houder incl. stuurbevestiging van Biologic, aangeschaft via de Fietsvakantiewinkel, voor een vriendelijke prijs.
Houder biedt mogelijkheid kabels aan te sluiten voor oplader en/of oordopjes/hoofdtelefoon. Tot nu toe waterdicht gebleken bij regen en goed bedienbaar via het scherm..
Vr. gr. Rickie
Ik ben zelf een zeer enthousiaste gebruiker van de Topeak RideCase Iphone houder, snel en doeltreffend.
De waterdichte houders vind ik altijd belemmerend werken en voor die enkele keer regen leg ik er wel een doekje overheen.
ik heb sinds enige tijd een Iphone SE ( zelfde afmeting als Iphone 5. Heb hiervoor de Topeak waterdichte houder aangeschaft. Bevestiging rechtstreeks op je stuurpen, fantastisch, zit muurvast, makkelijk af te nemen, water en stofdicht en gemakkelijk mee te nemen.

https://www.bikester.nl/fietsaccessoire ... 23204541:s

Overigens gekocht bij de Fietsvakantiewinkel :) :)
FWIW, wij zijn zeer tevreden over de Quadlock.
Hier ook een iPhone SE en een Quad Lock bevestiging. Niet stuk te krijgen , je kunt je fiets eraan optillen.

Bij deze test brak de bevestiging pas nadat ze er 100 kg aan hingen. https://youtu.be/VXaC2oJ2mFA
Hier een Iphone 6 Plus met Topeak houder in gebruik. Gebruikt voor mountain-bikepacking over een wandelroute, dus best heftige paden. Blijft prima zitten en hij is ook een kwartslag draaibaar, als je dat handiger vindt. De hoek kun je zelf instellen.
Heb bij mijn iPhone SE een Catalyst hoes in gebruik voor de fietsvakanties.

Voordeel is dat de TouchID blijft werken. Losse bikemount is niet super elegant, maar wel handig in gebruik en aardig failsafe, ook met koude handen. Inmiddels drie fietsvakanties ervaring mee. Scherm is iets minder gevoelig.

Voor elke houder en montage geldt overigens dat zonreflectie het scherm zo goed als onleesbaar kan maken. Daar heb je vooral last van als de telefoon wat vlakker gemonteerd is.

(edit)
Belangrijkste reden voor mij was dat er op mijn stuur, op de plek waar ik de telefoon wilde hebben, geen ruimte was om een draai te maken. Bij veel houders moet je 45 of 30 graden draaien om de telefoon vast te klikken.


Afbeelding
Afbeelding
Naar zoiets was ik al een tijdje op zoek. Dank voor je input! :D
Quadlock gebruik ik al een tijdje naar volle tevredenheid! Klikt eenvoudig op het stuur en de regenponcho is apart te monteren voor die 8% van de tijd dat het regent. :wink: