Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waarde van een Koga Randonneur - Forum Wereldfietser

Waarde van een Koga Randonneur

Beste allemaal,

Ik kan een Koga Randonneur van iemand overnemen inclusief volledige agu quorum tassenset. De fiets is uit 2014 en er is 4000km op gereden, er zijn nog geen onderdelen vervangen. De fiets is afgewerkt met shimano deore XT. Zijn vraagprijs is 1500, dit lijkt mij wat aan de hoge kant. Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Gr. Jelle
Beste Jelle,

Tja, ik zou zeggen: ' de vier b's ' *
- bekijk de fiets (foto's zeggen niet alles)
- befiets de fiets
- bespreek het met jezelf en anderen
- beslis

Drie jaar oud is niet oud. 4000 km is weinig km voor een/zo'n fiets.
Reken op een nieuwe ketting en achter een nieuwe cassette (alhoewel, na 4000 km...) (of neem dit mee bij de eerste van de vier b's :) ) (nog geen dertig euro: 'peanuts' op het aanschafbedrag)
Qua prijzen is het ook allemaal heel wisselend. Bij een bedrijf betaal je meer, maar mag je 'garantie' verwachten of kun je aanspraak maken of iets als er iets is. Bij veel particulieren niet ('garantie tot de voordeur').

succes! hoogframe

* = (dit is een variant op ' de drie v's ' : https://www.youtube.com/watch?v=BGRmEXbe25M ) :D
Dat ligt er nogal aan hoe de fiets er aan toe is. Ga er van uit dat na 4000 km niet alleen de ketting op is, maar ook de cassette. Hopelijk zijn de voorbladen nog goed. Afhankelijk van de maten van heftigheid van gebruik en verwaarlozing zijn er ook meer dingen aan vervanging toe. Dat weten we op dit forum dus niet. Je moet de fiets helemaal nakijken.
Als de fiets er goed uitziet en het bouwjaar klopt, zou ik, als de fiets toevallig de fiets is die je graag wilt hebben én de maat de jouwe is, inlcusief opknapwerk, niet meer dan tweederde van de toen betaalde nieuwprijs kwijt willen zijn. Het blijft immers een tweedehands fiets en gebreken die pas na aankoop komen opzetten omdat je die niet hebt opgemerkt zijn helemaal jouw probleem.
Op marktplaats kun je wel opzoeken wat de tassen nog waard zijn. Dat zal helaas niet erg veel zijn.

Een andere indicatie voor de prijs is gewoon op Marktplaats zoeken wat vergelijkbare fietsen kosten. Dan kom je er vanzelf achter of deze fiets de moeite waard is of dat je even moet wachten totdat er een betere aanbieding bij jou in de buurt beschikbaar is.
De nieuwprijs ligt volgens mij rond de €2200. Als er geen extra opties zijn zou ik er niet meer dan de helft aan uitgeven, en dan moet de fiets in goede conditie zijn.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de fiets befietst. Het schakelen naar een ander voorblad ging vrij stug. Ook twijfel ik over de framemaat (54) bij mijn lengte van 1.80, maar dat komt vooral omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik moet nog even een wat grotere fiets proberen.
Ik zou zeker een 57 cm proberen.

En dat zwaar schakelen naar groter blad is alleen de kabel iets strakker zetten.
Dus daar zou ik mij niet zo'n zorgen over maken.
M276 schreef:En dat zwaar schakelen naar groter blad is alleen de kabel iets strakker zetten.
En dat kun jij door je internetverbinding ruiken? Knap.

Over framematen: lees dit: http://www.sintchristophorus.nl/de-warr ... ramematen/
Leon doe is aardig.