Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is de Zilverroute veilig om alleen te fietsen - Forum Wereldfietser

Is de Zilverroute veilig om alleen te fietsen

Ik heb het plan om alleen als vrouw de Zilverroute te gaan fietsen. Ik heb de route bekeken en zie dat de weg steeds rondom een snelweg loopt en dat het nogal een kaal onherbergzaam landschap is waar weinig te doen valt of weinig mensen tegen ga komen. Klopt dit beeld? En is het veilig genoeg om daar als vrouw alleen te fietsen? Wie heeft hiermee ervaring? Ik ben benieuwd. Met groet Gerda Sluijs
Fietsgemak schreef:Ik heb het plan om alleen als vrouw de Zilverroute te gaan fietsen. Ik heb de route bekeken en zie dat de weg steeds rondom een snelweg loopt en dat het nogal een kaal onherbergzaam landschap is waar weinig te doen valt of weinig mensen tegen ga komen. Klopt dit beeld? En is het veilig genoeg om daar als vrouw alleen te fietsen? Wie heeft hiermee ervaring? Ik ben benieuwd. Met groet Gerda Sluijs

We deden deze route 4 jaar geleden. (We weken wel af naar de Sanabres)
Zie http://users.telenet.be/fietsreizen/
Eerst reden we volgens Ben Sitters. Het pad zelf is niet overal berijdbaar. In een albergue ontdekten we een app " Via de la plata". (Android) Die verschaft vrij veel informatie over de weg, logies, je positie enz, alsook aanbevelingen voor de fietsers waar het pad niet of moeilijk berijdbaar wordt,
Ja, het pad loopt min of meer parallel met een snelweg. Maar die heeft als voordeel dat de N630 nu veel rustiger geworden is en je er een stukje kan op fietsen. Ook de voetgangers gebruiken die soms een stukje.
Wat jij kaal en onherbergzaam vindt, vond ik meestal vrij mooi, met prachtige steden om te verposen. https://goo.gl/photos/gBya1GJQ5HTaLCJA9
Die route vind ik veel mooier dan de Camino Francés.

Qua veiligheid zou ik me geen zorgen maken. Wel de zomer vermijden. Was er ooit in juli en dan is Extramadura bloedheet en blijft dat ook s nachts!

Veel fietsplezier aldaar.
Hallokes,

Ik heb deze route vorig jaar alleen gefietst met het boekje van Ben Sitters.
Heerlijk
En als vrouw alleen geen probleem.
Wel weinig fietsers tegengekomen op deze route.

Een warm welkom overal en soms is het eenzaam maar dat is nu eenmaal Extramadura.

Doen

Groetjes
Martine
quote="Fietsgemak"
> Ik heb het plan om alleen als vrouw de Zilverroute te gaan fietsen.
> Ik heb de route bekeken en zie dat ...
> het nogal een kaal onherbergzaam landschap is waar weinig te doen valt of weinig mensen tegen ga komen.
Op het platteland van midden Spanje is dit zeker zo. Zolang je niet op de beroemde Santiagoroute zit is Spanje niet het land om andere fietsers tegen te komen. Ik heb een aantal vakantie op en rond de El Cid-route gefietst en ben er niet elke week een collega-fietsvakantieganger tegen gekomen.

>En is het veilig genoeg om daar als vrouw alleen te fietsen?
Centraal Spanje staat algemeen bekend als veilig. Aan de costa's heb je de bekende costaproblemen en in het zuiden komen o.a. in de tuinbouwgebeiden problemen voor met gastarbeiders.
Ik dek me in: het is uiteraard geen vrijbrief om je voelsprieten in te trekken of 's avonds laat door een donkere stad te gaan.

Wat Oswald zei zijn juli en augustus niet (meer) het jaargetijde om Spanje te bezoeken.
Vorige week is zelfs het hitterecord gebroken tijdens de "ergste hittegolf ooit geregistreerd in Spanje".
Op hogere vlaktes in het noorden is het wel een graadje of 5 à 10 koeler dan in de lage gebieden in het zuiden maar toch. Vooral in juni en juli heb je het probleempje dat de zon er ongenadig lang kan schijnen door de heldere lucht. In augustus zijn de dagen tenminste al wat korter, maar dan kan het dus toch nog extreem heet zijn.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170715_0297 ... en-smelten
kan weg ... verkeerd knopje :twisted:
Dank voor jullie goeie tips. ik heb idd het plan om in het vroege voorjaar te gaan fietsen. Er is dus voldoende fietskaarten en recente beschrijvingen van de route. Ga mijn plan verder uitwerken. Gr Gerda