Late reactie, maar toch:
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Je voet kan te breed zijn voor de schoen. Dan had je dat al in de winkel bij het passen kunnen merken. Tenzij je de schoen in de (vroege) ochtend hebt gepast wanneer deze nog geen werk heeft verzet en dus nog niet opgezet is en dat de schoen toen precíés pastte... Dan is er dus verkeerd gepast. Maar dat zou de schoenverkoper moeten weten, als het een "speciaalzaak" is geweest. Is het een speciaalzaak geweest, dan kun je in dat geval terug. Het hoort dan immers bij hun specialisme.
Is dat niet het geval, dan heeft je voet een afwijkende stand. Dat moet je dan corrigeren, tenzij dat komt doordat er ergens anders in je lichaam een bepaalde stand is vastgesteld (metaal in de rug, heup, knie o.i.d). In dat laatste geval weet ik niets. Maar als alleen je voet in de verkeerde stand staat, dan kun je dat vaak met een zooltje corrigeren. Ga daarvoor wel naar een specialist! Ik weet dat waar ik werk, we al verschillende zooltjes voor wandelaars hebben uitgeprobeerd. Voor de ene persoon werkt het een, voor de ander werkt het ander. Als je hielbot is doorgezakt bijvoorbeeld, dan kun je dat met een zooltje van Superfeet corrigeren. Is er een voetboog doorgezakt, dan is er een zooltje van Montrail die de doorgezakte voetboog aan de binnenzijde van de voet ondersteund. Voor de voetboog onder de bal van je voet zijn er bij mijn weten geen standaard inlegzolen. Dan zul je dus via de huisarts (met doorverwijzing kun je terugvragen van verzekering) naar een podoloog moeten. Die maakt dan een zooltje op maat.
Hopelijk heb je hier wat aan.