Hoi Kunno,
De fabrikant is Terra Nova. De problemen zijn mij niet exact bekend. De beide eigenaren van de winkel hoorde ik erover spreken, en die waren er niet zo heel tevreden mee dat er van Terra Nova naar hun zin teveel tenten met klachten terug kwamen. Dit wil niet zeggen dat het permanent is. Ook zijn er veel factoren die be?nvloeden of een merk wel of niet gevoerd wordt door een winkel. Bijvoorbeeld service, prijsstelling, kwaliteit, levercondities (waaronder levertermijnen) enzovoorts.
Ik ben zelf ook niet ontevreden met de afhandeling van klachten, daar ik er niet mee te maken heb. Zoals ik al zei werk ik nu part-time, en dan krijg je veel minder mee van dat soort dingen. Full-time verkopers in outdoorzaken zijn daar veel meer in thuis.
T?ch nog even voor de duidelijkheid wat de meerwaarde is van de mening van een verkoper in het proces van de service van een merk aan de kaak te stellen: Een enkele klant heeft een enkele ervaring. In een gemiddelde outdoorzaak komt rond de 1% van de producten terug naar de winkel. Dit betekent dat als er van 1 merk veel meer terugkomt, dan is er iets mis. Als het aan de kwaliteit van de producten ligt, dan moet het merk daarop inspringen. Sowieso door service, maar ook door kwaliteitsverbetering. Nu ligt het maar net aan de bui van de inkoper en een eventuele eerdere situatie of die dat ook het seizoen daarna in de winkel wil. Als Terra Nova niks kan leveren aan de consumentenmarkt omdat ze het even te druk hebben met bivakzakken voor het Britse leger, dan moeten hun dat weten. Daarmee maken ze echter geen vrienden met de gehele Nederlandse branche. Gelukkig was dat alweer 2 jaar terug. Maar als er dan nu w??r wat aan de hand is, dan kan ik me voorstellen dat een inkoper liever een merk in de winkel heeft die beter(e kwaliteit) kan leveren... Dit heeft alles te maken met de service/betrouwbaarheid van het merk.