Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zijn er toevallig wereldfietsers op Corsica? - Forum Wereldfietser

Zijn er toevallig wereldfietsers op Corsica?

Eind april ben ik (jongeman, 23) vanuit Groningen begonnen aan de reitsma route (aanrader!). Vanuit Rome ben ik naar Civitavecchia gefietst en heb ik de boot naar Cagliari, Sardinië genomen. Vandaag ben ik met de boot van Santo Teresa Gallura naar Bonifacio gegaan en daar zit ik nu op een camping. Morgen ga ik waarschijnlijk een tochtje in de omgeving maken en overmorgen wil ik richting Corte (camping in Zonza of Propriano).

Als er toevallig mensen op Corsica zitten zou ik dolgraag een dagje gezamenlijk fietsen! Ook de bagage op de camping laten en een rondje fietsen lijkt me leuk.

Gr Dex
Beste Dex,

Ik was begin juli in Corsica samen met mijn dochter in Corsica, rondtrekken met auto en tent. Ik had van te voren even overwogen om mijn fiets mee te nemen maar deze vakantie was geen fietsvakantie. Het lijkt mij overigens prachtig om op Corsica te fietsen, maar vond de wegen niet zo geschikt. Oostkust route national rijden zij als gekken en westkust vaak met smalle wegen waardoor automobilisten geen plek hebben om uit te wijken voor fietsers.
Ik ben heel benieuwd naar jouw fietservaring op Corsica.
Groet, Laurence
Ik kan bovenstaand verhaal niet onderschrijven. Vorig jaar een groot deel van "Fietsen op Corsica" van Luc Oteman gefietst en slechts op enkele stukken wat "last" gehad van snelle drukke wegen - en dan reed ik met een 2-jarige achterin de fietskar.

Ik weet trouwens niet of er nú fietsers op Corsica zitten, maar dan hoop ik dat ze geen last van de bosbranden hebben.
Wij hebben in juli Sardinië en Corsica gefietst en waren heel tevreden. Verkeer in Corsica viel ons heel goed mee. Zalige route van Luc Oteman. Van Bonifacio via de westkust naar boven. Teruggevlogen van Bastia.
Vanuit de auto denk ik altijd bij ongeveer iedere weg met een beetje verkeer dat het daar levensgevaarlijk fietsen is. Eenmaal op de fiets(op fiets snelheid) valt dat altijd reuze mee.
Dex is niet de eerste en niet de enige die ontdekt heeft dat het vlakkere gebied aan de oostkust van Corsica ook om verkeersredenen minder aantrekkelijk is. Een Route National is overigens waar dan ook in Frankrijk niet de place to be met een fiets.
Toen ik er al meer dan tien jaar geleden was, was het niet anders. In het binnenland is het echter geweldig fietsen en de westkust ging ook best goed, maar dat kwam ook omdat ik er in september was. Hoogzomer ga ik liever niet meer richting zuiden, het klimaat van het zuiden komt al hier naartoe.
Volgens mij was het Ines, niet Dex, die die ontdekking deed?
Travelmaster schreef:Volgens mij was het Ines, niet Dex, die die ontdekking deed?
O ja, in dit draadje wel ja.