Al vele jaren laat ik de treinreiswinkel mijn reizen in Europa (met fiets) regelen. Altijd snel en adequaat.
Dit jaar is daar helaas de klad in gekomen.
Bij de boeking van mijn reis leverde dat al problemen op. Mijn reis werd samengesteld uit een aantal onderdelen welke vermeld staan op de site van de Treinreiswinkel. Toch bleek dit al lastig om te regelen.
Vervolgens de totale reissom op de vastgesteld vervaldata betaalt.
Toen het tijdstip van vertrek naderde had ik nog geen tickets ontvangen en ging ik maar eens bellen.
In eerste instantie werd mij medegedeeld dat er nog iets geboekt moest worden (sic) maar dat de ‘tickets vandaag worden verzonden’.
Enige uren later ontving ik een mail met een aangepaste offerte.
Of ik nog maar even een bedrag wil ophoesten ( € 70,--, 8% van de totale reissom).
In het telefoongesprek met de Treinreiswinkel blijkt dat zij bereid de boekingskosten van € 9,50 te laten vervallen. Verder zal ik gewoon moeten betalen. Gezien de korte duur tot het vertrek, sta ik voor het blok.
Toch is de chaos nog niet ten einde. Het door mij te betalen bedrag, wordt door de Treinreiswinkel in twee schijnbaar willekeurige bedragen gesplitst. Om het de boekhouding niet al te ingewikkeld te maken, boek ik deze twee bedragen over.
Twee dagen na de overboeking ontvang ik echter een mail met de mededeling of ik een van de twee bedragen nog voor vervaldatum wil betalen.
Bovenstaande is een chaotisch verhaal, maar dat is boeking bij de Treinreiswinkel dus ook.
Advies:
Mocht je voor deze zomer een reis bij de Treinreiswinkel geboekt hebben, controleer dan op tijd of alle betalingen zijn aangekomen en of alles geboekt is.
Anders kun je wellicht voor dezelfde onaangename verrassingen komen te staan als ik.
Dit jaar is daar helaas de klad in gekomen.
Bij de boeking van mijn reis leverde dat al problemen op. Mijn reis werd samengesteld uit een aantal onderdelen welke vermeld staan op de site van de Treinreiswinkel. Toch bleek dit al lastig om te regelen.
Vervolgens de totale reissom op de vastgesteld vervaldata betaalt.
Toen het tijdstip van vertrek naderde had ik nog geen tickets ontvangen en ging ik maar eens bellen.
In eerste instantie werd mij medegedeeld dat er nog iets geboekt moest worden (sic) maar dat de ‘tickets vandaag worden verzonden’.
Enige uren later ontving ik een mail met een aangepaste offerte.
Of ik nog maar even een bedrag wil ophoesten ( € 70,--, 8% van de totale reissom).
In het telefoongesprek met de Treinreiswinkel blijkt dat zij bereid de boekingskosten van € 9,50 te laten vervallen. Verder zal ik gewoon moeten betalen. Gezien de korte duur tot het vertrek, sta ik voor het blok.
Toch is de chaos nog niet ten einde. Het door mij te betalen bedrag, wordt door de Treinreiswinkel in twee schijnbaar willekeurige bedragen gesplitst. Om het de boekhouding niet al te ingewikkeld te maken, boek ik deze twee bedragen over.
Twee dagen na de overboeking ontvang ik echter een mail met de mededeling of ik een van de twee bedragen nog voor vervaldatum wil betalen.
Bovenstaande is een chaotisch verhaal, maar dat is boeking bij de Treinreiswinkel dus ook.
Advies:
Mocht je voor deze zomer een reis bij de Treinreiswinkel geboekt hebben, controleer dan op tijd of alle betalingen zijn aangekomen en of alles geboekt is.
Anders kun je wellicht voor dezelfde onaangename verrassingen komen te staan als ik.