Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treinreiswinkel. Dringend advies! - Forum Wereldfietser

Treinreiswinkel. Dringend advies!

Al vele jaren laat ik de treinreiswinkel mijn reizen in Europa (met fiets) regelen. Altijd snel en adequaat.

Dit jaar is daar helaas de klad in gekomen.
Bij de boeking van mijn reis leverde dat al problemen op. Mijn reis werd samengesteld uit een aantal onderdelen welke vermeld staan op de site van de Treinreiswinkel. Toch bleek dit al lastig om te regelen.

Vervolgens de totale reissom op de vastgesteld vervaldata betaalt.

Toen het tijdstip van vertrek naderde had ik nog geen tickets ontvangen en ging ik maar eens bellen.

In eerste instantie werd mij medegedeeld dat er nog iets geboekt moest worden (sic) maar dat de ‘tickets vandaag worden verzonden’.
Enige uren later ontving ik een mail met een aangepaste offerte.
Of ik nog maar even een bedrag wil ophoesten ( € 70,--, 8% van de totale reissom).

In het telefoongesprek met de Treinreiswinkel blijkt dat zij bereid de boekingskosten van € 9,50 te laten vervallen. Verder zal ik gewoon moeten betalen. Gezien de korte duur tot het vertrek, sta ik voor het blok.

Toch is de chaos nog niet ten einde. Het door mij te betalen bedrag, wordt door de Treinreiswinkel in twee schijnbaar willekeurige bedragen gesplitst. Om het de boekhouding niet al te ingewikkeld te maken, boek ik deze twee bedragen over.
Twee dagen na de overboeking ontvang ik echter een mail met de mededeling of ik een van de twee bedragen nog voor vervaldatum wil betalen.

Bovenstaande is een chaotisch verhaal, maar dat is boeking bij de Treinreiswinkel dus ook.

Advies:
Mocht je voor deze zomer een reis bij de Treinreiswinkel geboekt hebben, controleer dan op tijd of alle betalingen zijn aangekomen en of alles geboekt is.
Anders kun je wellicht voor dezelfde onaangename verrassingen komen te staan als ik.
Ik heb net voor mijn werk ook een reis geboekt bij de treinreiswinkel. Ook dat proces verliep traag en moeizaam (enkel email verkeer). Regelmatig 3-4 werkdagen tussen het stellen van een vraag en het verkrijgen van een antwoord. Ook hier liep daardoor de offerte aanzienlijk wat resulteerde in een hogere prijs.

Als Belg ben ik dan ook op zoek naar een Belgisch reisbureau dat gespecialiseerd is in treinreizen als alternatief voor de schijnbaar overbelastte of andere problemen ondervindende treinreiswinkel.
Ook ik heb problemen met de treinreiswinkel ondervonden in de afgelopen dagen. Kon ik gisteren nog kiezen uit verschillende reizen, na het aangeven van mijn voorkeur was vandaag ineens alles vol. Kan op zich natuurlijk gebeuren dat er ineens een hoop boekingen worden gedaan in 1 dag, maar toch vond ik het vreemd.
Hier gelukkig alleen maar goede ervaringen, al jaren. Een maand of twee geleden nog een treinreis geboekt naar Oostenrijk. Offerte viel een stuk lager uit dan de prijzen die op de website stonden, bovendien dachten ze goed mee. Twee dagen na d betaling lagen de tickets al op de deurmat.

Vervelend dat het bij jullie nu niet goed is gegaan! Inderdaad altijd goed om te controleren of alles echt vastligt.
Ik heb deze week binnen 2 dagen een reis geboekt, net als vorig jaar liep het vlot en soepel.
Vorig jaar een treinreis naar Oostenrijk geboekt. Eerst geprobeerd via de email maar daar werd niet op gereageerd, toen gebeld en direct goed geholpen en redelijk snel na mijn betaling de tickets binnen.

Hoewel ik email of een webformulier over het algemeen handiger vind zal de volgende boeking ook weer telefonisch zijn.
Een aanvulling op mijn eerste bericht.
Na een uitvoerige klacht van mij heeft de Treinreiswinkel een grondig excuus aangeboden.
Daarnaast betalen zij een schadevergoeding die ruim hoger is dan de door mij betaalde tariefsverhoging.

Eerlijk is eerlijk, het heeft mij een hoop gezeur gekost, maar dit is netjes geregeld.

Peter
Blijkbaar zijn alle problemen met de treinreiswinkel nog niet van de baan.
Ik had 7 mei tickets geboekt voor een terugreis voor trein + fiets voor 2 personen van Wenen naar Passau met de vraag of we die voor 18 mei nog konden ontvangen.

Omdat we over enkele dagen gaan vertrekken en de tickets nog steeds niet waren aangekomen besloot ik vandaag even te informeren.
Blijkbaar waren de tickets nog steeds niet opgestuurd omdat , ze onze betaling (op 9 mei bij hen ontvangen) hadden over het hoofd gezien.
Nu konden ze me 3 opties aanbieden :
• Tickets opsturen per TNT (kosten van 32 euro ten mijnen laste)
• Kopies doormailen (risico op boete in oostenrijk ten mijnen laste)
• Annulatie en terugbetaling van de reis

Op de vraag of ze de TNT kosten niet op hen wilden nemen, aangezien zij toch duidelijk in de fout zijn gegaan, wilden ze niet ingaan.


Ik onderschrijf dus bovenstaand advies controleer en informeer altijd naar je tickets
Bij de ÖBB hoef je toch geen fysiek ticket te hebben? Gewoon je e-ticket op je telefoon laten zien.
peter de rijk schreef: Bij de ÖBB hoef je toch geen fysiek ticket te hebben? Gewoon je e-ticket op je telefoon laten zien.
Geen flauw idee of een kopie in dit geval als e-ticket kan gelden. Daar heb ik dus geen mening over.


Mijn advies zou zijn:
1. De kosten voor TNT onmiddellijk betalen.
2. tegelijk een mail uitdoen naar de Treinreiswinkel met de mededeling dat je onder protest hebt betaald.
3. een aparte mail uitsturen naar de Treinreiswinkel met een korte samenvatting van wat vooraf ging en dat je restitutie verlangd van de betaalde porto.
Deze laatste mail zou ik sturen aan degene die vorig jaar mijn zaak heeft afgehandeld (dit adres stuur ik je per PB) en voor de zekerheid ook aan het algemene mailadres.

Peter
Ik heb zonet het bericht gekregen dat de treinreiswinkel de zaak nog eens verder bekeken heeft en dat ze de TNT kosten voor eigen rekening gaan nemen.
De ticktets worden dus morgen thuis geleverd .
Al bij al toch nog een goede service gekregen.


Johan
Gelukkig, goede reis.

Peter
Uiteindelijk "netjes" (ahum) opgelost maar het heeft wel een hoop stress opgeleverd zo vlak voor je vertrek :roll:

Goede reis gewenst iig :D
Je zou ze er bijna van verdenken hier mee te lezen.
Gewoon pech gehad. Al vele malen geen problemen gehad en uitstekende service.
Pim
Ik heb contact gehad met de Treinreiswinkel. Ze hebben hectische tijden door de spoorwegstaking in Frankrijk. Duurt al vanaf 1 april en gaat nog door tot 30 juni. Telkens drie dagen rijden en twee dagen staken
Ze hebben heel veel tickets moeten omboeken. En er zijn ook mensen die weg willen. Kost gigantisch veel capaciteit, waarop zij niet berekend zijn.
Er is dit jaar juist veel belangstelling voor Frankrijk
Hun advies is om naar een van hun winkels toe te gaan
Zorg dat je bij opening voor de deur staat.
Dank voor de waarschuwingen en de info. Ik wacht ook nog op mijn tickets (en een bescheiden terugbetaling) voor een reis over (inmiddels) drie weken. Heb nu maar even een kleine herinnering gestuurd.

De Fransen stellen het begrip voor het stakingsrecht wel flink op de proef...
Gisteren net als drie weken geleden weer probleemloos tickets voor Duitsland besteld.
Sandra de G. schreef:
wo 17 mei, 2017 20:06
Hier gelukkig alleen maar goede ervaringen, al jaren. Een maand of twee geleden nog een treinreis geboekt naar Oostenrijk. Offerte viel een stuk lager uit dan de prijzen die op de website stonden, bovendien dachten ze goed mee. Twee dagen na de betaling lagen de tickets al op de deurmat.
In 2016 ook dezelfde prima ervaringen gehad bij de Treinreiswinkel voor de CityNightLine Utrecht-München en daarna overstappen naar Salzburg. Voortreffelijk geregeld. Verder sluit ik me bij het verhaal van Bert Sitters aan over de bloedfanatieke Franse stakers.
Mijn opmerkingen van vorig jaar en dit jaar komen juist voort uit de positieve ervaringen die ik jarenlang had met de Treinreiswinkel.
Mij ervan overtuigen dat ze lastige tickets met trein en fiets kunnen boeken is dus een zinloze exercitie. :D

Wel is het me bij de laatste 2 boekingen opgevallen dat er minder kennis aanwezig was.
Vorig jaar ging het echt goed fout, hoewel alles op het laatste moment keurig werd geregeld door de Treinreiswinkel.
Dit jaar wilde ik een standaardreis boeken van Nederland naar Bordeaux. Compleet uitgeschreven op de site.

Nu boek ik altijd per telefoon, omdat er dan relatief snel met eventuele heen- en weer vragen het geheel snel kan worden geregeld.
Tot mijn verbazing werd deze standaardreis als uiterst moeilijk ervaren. Er werd mij verzocht of ik de boeking per mail wilde aanvragen.

Het argument van Bert Sitters dat ze het zo moeilijk hebben met de Franse stakers, is op dit moment wellicht een probleem, maar in het geval van van mijn boekingen was er geen sprake van stakingen. Overigens is het wel echt heel curieus dat een staking in Frankrijk de hele Treinreiswinkel in de problemen zou brengen.

Het probleem zit vermoedelijk dieper. Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat de deskundigheid van het personeel is teruggelopen.

Tegelijkertijd bezitten ze wel een soort monopoliepositie, voor zover ik weet is er geen echte concurrentie.

Zodoende zal ik een volgende keer toch wel weer bij ze uitkomen, maar opletten en scherp blijven is absoluut noodzakelijk.

Peter