Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gastankjes Sicilie / Zuid-Italie - Forum Wereldfietser

Gastankjes Sicilie / Zuid-Italie

Hoi!
A.s. Zaterdag vliegen we naar Sicilie (Trapani)' om van daaruit naar Napels te fietsen.
Ik ga ervan uit dat we op de campings aan de kust gastankjes kunnen kopen. Weet iemand wat gangbaar is daar? Prikkers, schroef, Campinggaz of anders? Dan weet ik welk verloopdingetje ik mee moet Nemen...
Groetjes, Ingrid
Ik ben net terug uit Frankrijk en Spanje maar kon daar op geen enkele camping gastankjes kopen. Nu is Spanje en Frankrijk niet hetzelfde als Sicilië, maar vanzelfsprekend is het dus niet. Hypermarkten en ijzerwarenwinkels bieden meer kansen.
Je zou het hier kunnen proberen.
http://www.campingaz.com/IT/t-retailerlocator.aspx

Wij hadden echter een benzine brander mee en hebben dezelfde tocht gemaakt.
Zie:
http://luddo.freehostia.com/Italy2014/Italy2014.htm
De meeste kans heb je met de klassieke doorpriktankjes voor een Campingaz-brander. Meestal in een ijzerwinkel of bouwmarkt. Niet altijd van het merk Campingaz, maar ze passen allemaal.
Alle andere soorten met schroef en bajonetsluiting vind je in de Decathlon. Helaas schijnen die alleen aan de oostkust van Sicilie te zijn.
Decathlon zat altijd op megawinkelcentra buiten de stad en bereikbaar via drukke autowegen.
Decathlon zoekt nu ook de binnensteden op. Zo is er pal tegenover het Centraal Station van Turijn een Decathlon met in de kelder alle soorten gastankjes.
bert sitters schreef:De meeste kans heb je met de klassieke doorpriktankjes voor een Campingaz-brander. Meestal in een ijzerwinkel of bouwmarkt. Niet altijd van het merk Campingaz, maar ze passen allemaal.
Hangt een beetje van je brander af. Merk maakt inderdaad niet uit, maar type prikblik soms wel. Ik gebruik een brander die C206-blikjes goed lust maar de C190-blikjes die ik bv. op Gran Canaria voornamelijk trof, zijn niet lekvrij aan te sluiten. Maar ik besef dat de meer dan 35 jaar oude brander van mijn ouders misschien niet representatief is voor het materiaal dat de meeste mensen hier gebruiken.


Carl
Dank voor jullie reacties! Ik heb een MSR Whisperlite met allerhande verloopdingetjes en opzetstukjes, dus ik kan alle kanten op. Het enige wat ik geloof ik niet kan is het afwijkende Campingaz schroefventiel. Als er gas voorhanden is brand ik liever niet op benzine. Dus ik neem mn gasprikopzetstuk en ook het schroefdingetje mee en dan laat ik mn brandstoffles thuis. Maandagochtend fietsen we door Palermo en dan vinden we vast een bouwmarkt.

@Luddo, ik had jullie verslagje al gevonden en er wat tips uitgehaald :). Zo doen we waarschijnlijk de agriturismo-met-kampeerplek wel aan.