Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen shira thermos flessen (of ander goed merk) - Forum Wereldfietser

ervaringen shira thermos flessen (of ander goed merk)

Hallo allemaal,

Omdat we besloten hebben om volgend jaar toch weer de kou op te zoeken, leek het ons handig om een kleine thermos fles mee te nemen, zodat we ons tussen de middag kunnen warmen aan een kop koffie of een soepie!
We lazen goede berichten over shira thermos flessen, heeft iemand hier ervaring mee?

We zien trouwens dat er maar 1 kop bijzit, zijn er ook aparte koppen te bestellen of heeft iemand hier een goede oplossing voor?

Zijn er andere merken waar we eens naar moeten kijken?

Alvast bedankt voor de tips!

El & El
Hoi El & El,

Ik werk zelf in een buitensportzaak waar we Shira en Outwell thermosflessen verkopen. We zijn wat materiaal betreft in deze winkel altijd erg simpel: wat niet voldoet, komt niet in de winkel. De Shira thermosflessen zijn absoluut de beste die we kennen. Die van Outwell zijn ook wel goed, maar hoe je het ook wendt of keert: de Shira's zijn de beste.
Verder zijn er ook losse doppen verkrijgbaar. Deze kunnen al los in de winkel liggen (ik dacht dat er 1 achter de kassa ligt waar ik werk), en anders moet je gewoon even zorgen dat je deze op tijd besteld (dan kan de betreffende winkel deze mee laten komen met andere producten i.v.m. verzendkosten).

Voor de techneuten: de Shira's werken zo goed, omdat er onder de binnenfles een metalen plaatje met een legering zit, wat het vacu?m intact houdt. (Zie ook: http://www.robijns.nl/prod-info/shira.php.)

PS: pas met Shira op dat je je mond niet verbrand: een 's ochtends gevulde kokend hete drank is tegen het middaguur nog steeds gloeiend heet!

Toen onze kinderen klein waren zijn we begonnen met een thermosfles voor warm water voor de babymelk. In de jaren daarna hebben we onszelf verwend met warm water voor koffie ('s avonds gekookt, 's ochtends bij het ontbijt koffie terwijl de brander ingepakt blijft), en overdag koud water voor als het warm weer is. Na jaren was die oude thermos dit jaar kapot, en hebben we een nieuwe 0,7 liter Shira gekocht. Die past nog net in een ruime bidonhouder. Vergeleken met de vorige thermos is het een wereld van verschil. Water van de avond ervoor is 's ochtends nog heet, in plaats van alleen maar een beetje warm. Afgelopen zaterdag toen het zo warm was maakten we vanuit huis een lange tocht. Ik had wat ijsklontjes in de fles gedaan, en aan het einde van de lange warme dag waren die nog niet gesmolten, en lag de temperatuur van het water dus rond het vriespunt. Het was werkelijk spectaculair.
Wim

Hoi El & El,

In de consumentengids van een aantal maanden terug zijn diverse thermos flessen getest.
Misschien kan je een bibliotheek bezoeken om even te kijken.

Wij hadden een tijdje terug ook een nieuwe fles nodig, in de consumentengids stond ongeveer het volgende.
De Sigg was het beste, maar ook het duurste.
De fles van de Hema was tweede maar een stuk goedkoper en daarom de beste koop. hij koste ongeveer 12 euro.

Ik weet niet meer of het merk Shira ook getest werd.
Een Hema is gelukkig nooit ver weg.

Groeten, John.
Interessant. Alleen: de Consumentenbond vindt de beste tent een tent die gegarandeerd lek is bij aankoop (test van 2 jaar terug) (dan kun je net zo goed geen tent kopen). En ook al is een expeditiejack van 800 gulden beter voor alledaags gebruik, de beste koop is toch een allround-jack van 400 gulden (test van paar jaar terug).
Sorry, maar om de Consumentenbond moet ik altijd lachen. Misleidende reclame mag een andere organisatie niet van hun maken. Maar als ze reclame maken voor een der hun producten, dan "vergeten" ze zelf erbij te zetten in de advertentie dat je er dan automatisch langere tijd aan vast zit als de "testperiode" erop zit (alle advertenties van hun computerblad, waarbij je op Internet erachter komt dat de voorwaarden van die advertentie net zo misleidend zijn als van andere organisaties waartegen ze juist in opstand komen).
Maar je k?nt het in de overwegingen meenemen.