Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nokia 3310 could be the ideal riders' phone - Forum Wereldfietser

Nokia 3310 could be the ideal riders' phone

Why the new Nokia 3310 could be the ideal riders' phone
Remake of everyone's favourite dumb phone promises a month of battery life
http://www.bikeradar.com/news/article/n ... ign=buffer
Volgens mij is het enige nieuwe de vormgeving. De specs lijken me vrijwel identiek aan die van de Nokia 222 no-nonsense dumphone, die in 2015 (of 2016) op de markt kwam en die mij prima bevalt.
Deze website op die telefoon bekijken kan trouwens wel, maar daar heb je ook alles mee gezegd.
Afbeelding
Het schijnt dat de makers "vergeten" zijn de frequenties te updaten: het ding werkt alleen nog op 2G en dat is in sommige landen al afgeschaft, en in andere landen staat het op de nominatie om binnenkort afgeschaft te worden.

Niet echt een wereldfietstelefoon op die manier.
Leon schreef:Volgens mij is het enige nieuwe de vormgeving. De specs lijken me vrijwel identiek aan die van de Nokia 222 no-nonsense dumphone, die in 2015 (of 2016) op de markt kwam en die mij prima bevalt.
Deze website op die telefoon bekijken kan trouwens wel, maar daar heb je ook alles mee gezegd.
Mijn Nokia 108 lijkt hier sprekend op, maar is - voor zover ik weet - nog middeleeuwser, want volledig internetloos. Voor internetten heb ik namelijk al een iPad mini en voor gps en foto's heb ik ook losse apparaten. Alles-in-1-apparaten lijken handig, maar vreten stroom en zijn nergens echt goed in. En gaan ze kapot of raak je ze kwijt, dan is dat veel vervelender dan bij een apparaat dat maar één functie heeft.
Ook als ik thuis ben, is dit het enige apparaat waarmee ik telefonisch bereikbaar ben; voor de enkeling die mijn nummer kent :wink:
Is met de Nokia 222 internet wel enigszins te bedienen, ik bedoel een buienradar-site, weerbericht website, een nieuws-app bekijken of treintijden opzoeken bijvoorbeeld, om maar eens wat kern-vakantiefietser-internetfuncties te noemen? Het gewicht van 80 gram trekt me wel erg aan, als fietser. Smartphones zijn vooralsnog niet onder de 120 gram te krijgen, en dan nog wat dik en omvangrijk.
Georg schreef:Is met de Nokia 222 internet wel enigszins te bedienen, ik bedoel een buienradar-site, weerbericht website, een nieuws-app bekijken of treintijden opzoeken bijvoorbeeld, om maar eens wat kern-vakantiefietser-internetfuncties te noemen? Het gewicht van 80 gram trekt me wel erg aan, als fietser. Smartphones zijn vooralsnog niet onder de 120 gram te krijgen, en dan nog wat dik en omvangrijk.
Buienradar, nieuws en weerbericht heb ik wel eens geprobeerd. Het gaat, maar alleen als je de juiste links al op voorhand weet zodat je niet hoeft te zoeken en proberen en dan nog gaat het bar en traag, maar het gaat.
Treintijden opzoeken lijkt me echter een drama van een paar levels hoger, want dan moet je dingen invullen en wachten op de reactie. Alleen al het zoeken van invulvakjes is soms een uitdaging want je moet niet verwachten dat wat je te zien ktijgt op het schermpje lijkt op wat je thuis op PC of op een goede smartphone ziet.
Maar voor 45 euro had* ik wel een prima telefoon, sms, een zaklamp, een MP3-speler en een FM-radio (via koptelefoon), een wekker, een foto- enb videocamera die net voldoende beeld geeft om iets aan te tonen als een verkeerssituatie na een ongeval, een stemrecorder en een stopwatch.
Er zit ook een facebook-app op maar die heb ik niet geprobeerd want het niet facebooken was nu juist de bedoeling.

*Ik zie hem nu alleen bij bol.com voor bijna 90 euro. Dat vind ik wel wat veel. Ze hebben ook andere modellen maar aan de prijzen te zien is de markt aan het opleven.
keesswart schreef:
Leon schreef:Voor internetten heb ik namelijk al een iPad mini en voor gps en foto's heb ik ook losse apparaten. Alles-in-1-apparaten lijken handig, maar vreten stroom en zijn nergens echt goed in. En gaan ze kapot of raak je ze kwijt, dan is dat veel vervelender dan bij een apparaat dat maar één functie heeft.
Hangt ervan af hoe vervelend je één kort bezoekje aan een willekeurige telefoonwinkel vindt... :)
peter de rijk schreef:Hangt ervan af hoe vervelend je één kort bezoekje aan een willekeurige telefoonwinkel vindt... :)
Héél vervelend. Aangezien ik tot het introverte menstype behoor en sowieso al een hekel aan telefoons heb, zijn telefoonwinkels voor mij zo'n beetje de ergste winkels die er zijn. Misschien nog wel erger dan 'hippe' kledingwinkels met irritante muziek :? . Ze verkopen zelden wat ik zoek en het personeel is er opgeleid om zoveel mogelijk omzet te maken. GSM's koop ik, als het even kan, online.