Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubes and coffee - Forum Wereldfietser

Tubes and coffee

Zondag 18 december is het weer Tubes and Coffee in Kiel Windeweer. Bijzondere fietsen, deels klassiek, demonstraties, en veel gepraat over fietsen, samen met andere liefhebbers. Zie www.m-gineering.nl voor programma en aanmelding.
Ik ben zelf helaas voor mijn werk in Engeland, maar ik ben wel benieuwd van anderen te horen wat er weer te zien was.
Ben ook benieuwd, misschien kan een aanwezige verslag doen..

Op de volgende site was er afgelopen jaren een verslag te vinden:
https://starostneradost.wordpress.com/tag/m-gineering/

After leaving the motorway the extremely flat countryside provoked the age old jokes we love so well (see on Thursday who´ll be visiting on Saturday…).
:P

Interview met Marten:
https://starostneradost.wordpress.com/2 ... gerritsen/
Friso* schreef:Ben ook benieuwd, misschien kan een aanwezige verslag doen..
Tubes + coffee 2016 :

Tubes

Afbeelding

Coffee

Afbeelding

Handgemaakt apple crumble

Afbeelding

Handgestookte hardvuur en andere hand werken
Afbeelding

Handgemaakte fietsen en museum stukken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kurketrekker gevonden.....

Afbeelding

Leuk dagje uit :)

En wat foto's van mijn bezoek in het voorjaar :) https://www.flickr.com/photos/shanecycl ... 4386649589
Leuk Shane, thanks :D De apple crumble krijgt een behoorlijke reputatie. Mooi te zien het systeem van sturmey archer.

Die ene fiets herken ik van het album op de site;
Afbeelding
Grote goden ik zag een buitenboordlager :shock:
Sterker nog, die hele bottom bracket is een buitenbeentje. Daar zit vast een mooi verhaal achter.
keesswart schreef:Sterker nog, die hele bottom bracket is een buitenbeentje. Daar zit vast een mooi verhaal achter.
Ja nou je het zegt...

Ligfiets ofzo? Fully? Handbike?
Mijn hemel ... een buitenboord dinges?
https://www.flickr.com/photos/shanecycles/31580431112/
Eh ja, dat schreef ik reeds... 8)
keesswart schreef:Sterker nog, die hele bottom bracket is een buitenbeentje. Daar zit vast een mooi verhaal achter.
Ik denk dat Marten lukraak een paar stukken buis aan elkaar heeft vastgebakken die hij verder toch nooit zou gaan gebruiken. Gewoon om de kijkers in de war en aan het speculeren te brengen.

:wink:

Carl
Wel veel aandacht voor een fietsenboer die zelf niet meer op het forum wil verschijnen :shock: :!:
Dirk
"Fietsenboer" vind ik in dit geval een denigrerende term voor iemand die, voor zover ik weet, bekend staat om uitgebreide technische kennis en kunde op fietsgebied.

Ook heb ik blijkbaar gemist dat hij niet meer op het forum wil verschijnen, daar zou ik wel meer van willen weten?
Georg schreef:Ook heb ik blijkbaar gemist dat hij niet meer op het forum wil verschijnen, daar zou ik wel meer van willen weten?
Het schijnt met de reactie van een moderator (een voormalige voorzitter?) op dit bericht te maken te hebben.

Persoonlijk ben ik het ingrijpen/aanspreken van modator(s) hier ook vaak meer dan beu. Het feit dat ze dat ook nog eens anoniem doen helpt daarbij ook niet echt.

Een of andere "pedalman" was kennelijk helemaal van zijn theewater van het (zover ik weet onaangepaste) bericht van m-gineering. De voormalige voorzitter (anti-lid, tevens moderator) sloot zich erbij aan.

"Pedalman" is na zijn dramatische "hoofdschuddend afhaken" nog veelvuldig teruggekeerd op het forum.

De voormalige voorzitter / anti-lid heeft later zelf nog een hoop drama veroorzaakt, vandaar ook dat met 4430 berichten zijn berichten teller nu op nul staat.

Hier kun je ook nog een en ander nalezen.
Georg schreef:"Fietsenboer" vind ik in dit geval een denigrerende term voor iemand die, voor zover ik weet, bekend staat om uitgebreide technische kennis en kunde op fietsgebied.

Ook heb ik blijkbaar gemist dat hij niet meer op het forum wil verschijnen, daar zou ik wel meer van willen weten?
De term "fietsenboer" is zeker niet denigrerend bedoeld,want Marten,s kennis en grote bijdragen aan dit forum zijn onbetwist.
Zijn vaak kritische en cryptische opmerkingen deden mij vaak glimlachen ,maar helaas vond niet iedereen dit leuk.
Van mij mag hij terug komen , graag zelfs.

Dirk
Beste mannen en/of vrouwen die de laatste reacties geplaatst hebben.
De kwestie vorige voorzitter/berichten verwijderd/vertrek Marten van het forum in dit draadje opvoeren lijkt mij niet juist.
Suggestie: start een nieuwe wanneer je denkt dat het nodig is EN ZODEN AAN DE DIJK ZET en niet alleen maar oude koeien uit de sloot halen is.

En over fietsenboer gesproken; ik gok dat Marten hier smakelijk om lacht. Iemand met zijn soort humor en uitspraken kan per definitie tegen deze denigrerende term. Ik vind hem ook een fietsenboer. En zelfs de beste fietsenboer van uh.... in ieder geval Groningen. Nee, de noordelijke provincies. En heb jij als lezer commentaar hierop; stuur mij een PB. Marten weet mij ook te vinden wanneer hij vindt dat het niet door de beugel kan. En if so? Dan lossen wij het prima op.

Een heel prettige avond allemaal!

Loes
Goed - kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen wat voor frame dat bb dan in zit... iemand die het weet?
Zag er uit als een frame voor een geveerde achtervork.
Natuurlijk is Marten een fietsenboer: hij woont op een fietsenboerderij met een stal vol fietsen. Hij fokt raspaardjes, en toen ik een nieuw achterwiel nodig had, kwam ik graag van Utrecht naar Kiel Windeweer. Je bent een dag onderweg, maar dan heb je ook wat!
@Dik5;
ik heb de term fietsenboer duidelijk verkeerd begrepen. Dat is nu typisch internet; het ontbreekt aan non-verbale communicatie en kader om opmerkingen goed te kunnen plaatsen.

@PeterK;
Het (dys)functioneren van de (zijn er wellicht meerdere? het is niet te hopen ;-)) moderator is mij in het gestolen Santos-draadje reeds duidelijk geworden.