Afgelopen zomer fietsten we een maand in Noorwegen. Het was een tocht met uitdagingen. Niet alleen was de inspanning pittig, er zaten ook pittige weerdagen tussen. Zo konden we een paar dagen de weg niet vanwege een weeralarm, maar het was ook bijzonder om tussen sneeuwvelden en meren met ijsschotsen door te fietsen.
Hieronder de gevolgde route:
Maar al die ontberingen waren het dubbel en dwars waard. De rust is ongekend en de schoonheid is ongeëvenaard. Elke foto is een plaatje.
Het complete reisverslag kun je hier vinden. Daar kun je ook een (eigen gemaakt) routeboekje downloaden, de GPS tracks en andere informatie. En natuurlijk foto's. Veel foto's.
Ik heb er tien uitgezocht. Geen gemakkelijke taak en de keuze van deze tien is arbitrair. Maar ze geven (hopelijk) wel een beeld waarom je volgend jaar naar Noorwegen zou moeten gaan.
Langlaufen is een Nationale sport. En je hebt er geen sneeuw voor nodig
Start van de Rallarvegen, direct na het verlaten van Haugastol.
Er heerst hier een poolklimaat. Zelfs in juli.
Ook naar beneden moeten we soms lopen, om de fietsen te sparen.
Uitzicht op het Flamsdal.
Dit soort plaatjes wast alle vermoeidheid weg.
Spiegelende fjorden biologeren me mateloos.
Het slechte weer doet niets af aan de beleving.
Als je dag zo eindigt, dan kun je alleen maar gelukkig zijn.
En ze hebben ook mooi weer in Noorwegen.
Hieronder de gevolgde route:
Maar al die ontberingen waren het dubbel en dwars waard. De rust is ongekend en de schoonheid is ongeëvenaard. Elke foto is een plaatje.
Het complete reisverslag kun je hier vinden. Daar kun je ook een (eigen gemaakt) routeboekje downloaden, de GPS tracks en andere informatie. En natuurlijk foto's. Veel foto's.
Ik heb er tien uitgezocht. Geen gemakkelijke taak en de keuze van deze tien is arbitrair. Maar ze geven (hopelijk) wel een beeld waarom je volgend jaar naar Noorwegen zou moeten gaan.
Langlaufen is een Nationale sport. En je hebt er geen sneeuw voor nodig
Start van de Rallarvegen, direct na het verlaten van Haugastol.
Er heerst hier een poolklimaat. Zelfs in juli.
Ook naar beneden moeten we soms lopen, om de fietsen te sparen.
Uitzicht op het Flamsdal.
Dit soort plaatjes wast alle vermoeidheid weg.
Spiegelende fjorden biologeren me mateloos.
Het slechte weer doet niets af aan de beleving.
Als je dag zo eindigt, dan kun je alleen maar gelukkig zijn.
En ze hebben ook mooi weer in Noorwegen.