Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gestolen Idworx Easy Rohler Lady - Forum Wereldfietser

Gestolen Idworx Easy Rohler Lady

Op maandag 12 september 2016 werd mijn schitterende Idworx Easy Rohler Lady gestolen, n.b. voor de ingang van The Globe in Den Haag, waar de Fa Struijk (ja, van de fietsen) en Bever gevestigd zijn. De fiets stond, zoals gewoonlijk, op slot met AXA slot (Defender) met AXA ketting om een paal (zo'n ketting die vervolgens in het AXA slot gaat, dus één sleutel). Toen ik een half uurtje later terugkwam, was de fiets verdwenen, de ketting lag in tact en open (dus niet doorgeknipt!) op de grond om de paal waar de fiets aan vast zat. Hier was dus kennelijk, en deze kennis heb ik nu dus pas opgedaan, iemand met een zgn 'blanco' sleutel aan de gang geweest. Ongelooflijk dat dit mogelijk is en dat hiervoor noch door AXA, noch door leveranciers voor wordt gewaarschuwd.
Mijn fiets heeft al zoveel mooie tochten gemaakt, dit is behalve een financieel ook een emotioneel verlies. De fiets heeft vrij goed herkenbare kenmerken, o.a. een recht stuur in plaats van het standaard gebogen stuur. Een sticker van Struijk (geel) op spatbord, fietstassen dragers voor en achter. Framenr. GC282427.
Mocht je een vermoeden hebben de fiets gezien te hebben, te weten waar deze te koop wordt aangeboden, wil mij dan svp berichten. Bij terugvinden van de fiets hoort natuurlijk een heel mooie beloning. Super veel dank! Jantie de Roos
Geen camerabeelden aanwezig?
Kan mij voorstellen dat de globe beveiligd is.
Helaas geen camera aanwezig, voor zover nu bekend. Dank voor reactie. J
Pech hebben Ik heb dan (maar een Kalkhoff met rohloff) nu ie niet meer verzekerd is heb ik de merknaam zwart overgeschilderd framekleur, dan kunnen ze dat in elk geval niet meer zien. Maar ja wie doet dat met een idwokx of santos ,maar het helpt vast wel, al is het maar als ze m willen verkopen.
Goed idee, maar ik kan niet zomaar die nieuwe fiets (ja, ook een Idworx) met een kwastje met verf gaan bewerken, dat gaat me ook zeer aan het hart. Ik gebruik nu in ieder geval nooit meer alleen de AXA ketting die in het slot gaat, ook zo'n 10 mm, heel zware, ketting die om het frame en een paal gaat. Dank voor je goede idee! j
Een New Yorkse fietskoerier vertelde me dat daar iedereen die op een kostbare fiets rijdt de merktekens afplakt. Voor het dieventuig ben je net iets minder opvallend en aantrekkelijk en het staat ook nog chic: jij bent geen patser meer en de kenners herkennen hem toch wel aan kleine details.
Zal ik dan toch maar die kwast en verf vast in huis halen .... zal er serieus over nadenken!! Klinkt eigenlijk best goed, maar plakken inderdaad beter dan verf ! Dank! j
De Axa Defender was twee maanden geleden ook al onderwerp van gesprek. Er zijn lopers in omloop: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 69#p269969
Ik zou hem echt niet overschilderen... ik geloof dat Yopie haar fatbike helemaal bestickerd heeft met helicopter tape. Ik zou het hele frame daarmee inpakken , zo is het beschermd tegen krassen en is niet zichtbaar welk merk het is. Ik geloof dat het goed spul is.

Echt balen dat je fiets weg is :(
Je ziet toch wel is dat ze een auto helemaal in sealen.
Dan kan je natuurlijk ook met een fiets doen.
Groot voordeel is dat je het ook kan verwijderen als je de fiets ooit nog
wil verkopen. Kost vast ook niet zo heel veel.

1 tip gebruik geen ducktape / of die tape van de action.
Daar blijft de plaklaag achter op het frame als je het verwijderd.
Om nog even op bericht van Gaele te reageren: ik vind dat er wel een taak ligt voor AXA en fietsleveranciers wat betreft die sleutels die kennelijk toegang bieden tot Defender (en mogelijk andere) sloten.
Met dit alles, ook niet met beplakken van mijn nieuwe Idworx, komt mijn oude fiets niet terug helaas. Maar dank voor alle reacties. Ik hoop nu maar dat er nog iets komt dat naar mijn oude fiets zal leiden, ik sluit dat niet uit!
Ik heb over de (on)betrouwbaarheid van deze sloten een mailtje gestuurd naar AXA. Ben benieuwd naar hun reactie
Wat naar zeg! Misschien Rohloff nummer ook even publiceren zodat 'ie ook in onderdelen een stuk minder interessant wordt?
Roloff nummer, dat heb ik niet, althans niet in mijn papieren van de fiets, zou moeten kijken of de leverancier dat nummer heeft. Kan dus zelf helaas niet meer nakijken ...:-(. Dank voor tip, j
Bij de aankoop van je fiets heb je een kaart van Rohloff gekregen(oranje) en als het goed is heeft de fietsenmaker die ingevuld waaronder ook het nummer van de naaf.
Zou ik moeten hebben als ik dat heb gekregen destijds, maar kan niet vinden in mijn overigens zeer nauwkeurige administratie, ik zal Struijk vragen. Dank je zeer! j
Ik denk dat de dader hem al verkocht heeft.
Is meer dan een maand geleden gebeurd.
Ik vrees dat ook, maar wellicht aan iemand die of op dit forum zit, dan wel contacten heeft met iemand van dit forum, en dat er zo toch een signaal zal komen. Niet iedereen koopt zomaar zo'n fiets, en voor heel weinig verkopen is verdacht, dus dat zullen de boeven niet gedaan hebben. Ik heb weinig hoop hoor, maar een beetje hoop kan geen kwaad. j
Ronald van der Perk schreef:Ik heb over de (on)betrouwbaarheid van deze sloten een mailtje gestuurd naar AXA. Ben benieuwd naar hun reactie
De AXA Defender is op zich geen slecht slot. Doordat er echter zo veel van verkocht worden in Nederland, loont het de moeite voor dieven zich er in te specialiseren.

Eigenlijk zou bij zo'n speciale fiets, ook wel een wat specialer/beter slot passen. Of liever nog twee verschillende.
Op mijn nieuwe Idworx heb ik ander AXA slot laten plaatsen, in plaats van Defender dat standaard op de fiets zit, nl. Victory. Schijnt moeilijker te zijn deze sleutels na te maken, c.q. hiervoor een 'loper' te ontwikkelen. Dit volgens informatie van de fa. Struijk. Maar AXA ketting in het slot gebruik ik niet meer, althans niet allen, altijd aparte ketting erbij.