Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kusttram Vlaanderen - Forum Wereldfietser

Kusttram Vlaanderen

Ik zie dat het kennelijk toegestaan is om je fiets mee te nemen in de kust tram tussen Knokke en de Panne...iemand ervaring hiermee? Het is natuurlijk geen snelvervoer, maar je zou de trein naar Vlissingen kunnen nemen, het water over steken, een 30 km naar Knokke fietsen, en dan met de tram naar de Franse grens kunnen tuffen.
Niet echt een heel efficiënte manier om naar De Panna te komen, ik geef het toe, maar als je geen haast hebt, en eens zin hebt in een alternatieve toeristische route...ik zie het wel zitten voor volgend jaar in juni ofzo.

(En ik weet dat een tram geen trein is, maar het is ook zeker geen bus, dus daarom maar hier geplaatst.)
captain_fabulous schreef:Ik zie dat het kennelijk toegestaan is om je fiets mee te nemen in de kust tram tussen Knokke en de Panne...iemand ervaring hiermee? Het is natuurlijk geen snelvervoer, maar je zou de trein naar Vlissingen kunnen nemen, het water over steken, een 30 km naar Knokke fietsen, en dan met de tram naar de Franse grens kunnen tuffen.
Niet echt een heel efficiënte manier om naar De Panna te komen, ik geef het toe, maar als je geen haast hebt, en eens zin hebt in een alternatieve toeristische route...ik zie het wel zitten voor volgend jaar in juni ofzo.

(En ik weet dat een tram geen trein is, maar het is ook zeker geen bus, dus daarom maar hier geplaatst.)
Fiets kan mee als de ruimte het toelaat. Het is krapjes voor een bepakte fiets. Een fietskaartje voor de kusttram kost 2 Euro.
De afstand bedraagt ongeveer 75 km, maar de kusttram doet daar 2.30 uur over. Je moet ook nog in Oostende overstappen.
Met de trein vanaf Knokke rij je om via Brugge (2 keer overstappen), maar je bent dan wel een uur sneller op station Adinkerke-de Panne. Dit station ligt pal voor de grensovergang. Ooit reden hier treinen naar Duinkerken. De sporen liggen er nog.
Of nog even wachten tot de subsidiemolens in Brussel hun werk hebben gedaan:

"De burgemeesters van de Belgische kustplaatsen onderzoeken de haalbaarheid van een 'fietssnelweg' langs de Belgische kust.
Het idee komt van Steve Vandenberghe, de burgemeester van Bredene. De andere kustburgemeesters zien een van de weg gescheiden, breed fietspad ook zitten.

Het is milieuvriendelijk en gezond, kan een alternatief zijn voor het woon- werkverkeer en speelt bovendien in op het toenemend aantal elektrische fietsen, zeggen ze.

De kust van België is zo'n 70 kilometer lang en ligt volledig op Vlaams grondgebied. Nagenoeg van de Nederlandse tot de Franse grens loopt al een tramlijn. Het provinciebestuur van West-Vlaanderen gaat voor het project Europese subsidie aanvragen."
Bron ANP

een uurtje langer fietsen dan de tram erover doet en je hebt die afstand ook overbrugt.
Ik weet pas dat de tram bestaat sinds ik dat berichtje ook zag :D
Ik ben wel langs een trambaan gefietst toen ik een paar jaar geleden van Brugge naar Diksmuide fietste, maar wist niet dat hij de hele kust afging. Maar het zou inderdaad mooi zijn als dat pad er kwam, lekker doortrappen, maar met een tram in de buurt voor als je door pech of tegenwind het niet in een dag haalt naar de Franse grens!