Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bulls of Cube fietsen - Forum Wereldfietser

Bulls of Cube fietsen

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of de crosshybrides van bulls of cube goede fietsen zijn? Of je wanneer je er bagagedragers op laat zetten ze geschikt zijn voor fietsvakantie.

Groeten

Sjojs 8O
antwoord vraag 1:
ik heb niet gekeken, maar wat versta je onder "goed"?

antwoord vraag 2:
ja, maar ga je wat heftigere dingen doen (Verweggistan zoals we dat hier bijvoorbeeld noemen), dan moet je liefst wel wat kieskeuriger zijn. Hoeft niet per s?, zoals Heinz St?cke ons allen heeft laten zien, maar dat is w?l verrekte handig

Mijn inziens zijn het fietsmerken die d.m.v. goedkope Aziatische frames en veel no nonsence goedkope fietsen op de markt zetten.

De ondedelen, (daar draait het letterlijk om) zijn vaak uit de hogere klasse.
Deze trend, veel kwaliteit voor weinig geld is afkomstig uit Duitsland.
De meeste materialen uit Duitsland voldoen aan de hoogste eisen, Duitsers gaan niet over ??n nacht ijs.

Veel Nederlandse fietsfabrikanten betrekken hun frames ook uit Azi? maar vragen gewoon meer centen, waarom zou je die betalen.

Zoek op internet ook een fahrradmanufactur, focus en stevens.


Succes, John.

Misschien moet je ook eens kijken bij het merk Radon op http://www.bike-discount.de. Volgens wat ik gelezen heb zijn de kaders van mtb's van Cube en Radon hetzelfde, alleen dat Radon goedkoper is omdat deze fietsen enkel verkocht worden via het internet of ter plaatse in de bike-discount winkel. Mijn inziens krijg je veel fiets voor je geld bij dit merk.

K.

Bedankt voor jullie reacties. Alleen ik ben er nu nog steeds niet helemaal achter wat een goede fiets is.

Ik zal wat uitgebreider uitleggen naar wat voor een soort fiets ik op zoek ben.

Ik ben zo en zo op een crosshybride uitgekomen omdat ik niet genoeg geld heb om apart een trekking fiets te kopen. Ik wil met de fiets dagtochten kunnen maken, door het bos en de veluwe crossen (aangezien het bos 100m van huis begint ) en volgend jaar een fietsvakantie van ongeveer 4 weken doen , langs de donau, normandie, groene weg of de rondweg. Dit is mijn eerste niet georganiseerde fietsvakantie waarbij ik zelf bagage meeneem. En ik heb gezien dat je de crosshybride uitstekend kunt laten ombouwen met alles erop en eraan. En de banden kan je natuurlijk ook veranderen.

Nu ben ik al flink wat winkels afgelopen en met het budget wat ik te besteden heb (+/- 700 euro). En ik wil geen tweede hands fiets. Komen ze met:

-Gazelle torrente
-Bulls 9.5 c (welke ik van 1100 voor 700 kan krijgen)
- Specialized crossroad comp
- trek 7300

Waarschijnlijk vloek ik nu met deze type (dan sorry), maar voor mijn budget en wat ik wil met de fiets zal het waarschijnlijk een van deze worden.

Ik hoop dat iemand nu misschien een heldere blik op deze type kan laten schijnen want tot nu toe ben ik er nog steeds niet achter welke nu de meeste kwaliteit heeft en het minst snel uit elkaar valt of gehreken gaat vertonen en welke het best langere afstanden aan kan.

Groetjes Joyce

Van de genoemde merken heb ik alleen ervaring met Specialized.
Als ik echter naar de specificaties kijk, zou ik zondermeer voor de Bulls kiezen. Vanwege de volledige LX-groep steekt deze met kop en schouder boven de anderen uit.
Gerd

Ik zou toch voor een fiets met 559 velgen gaan.
Als je een crossfiets met 622 velgen koopt let er dan op dat er minstens 47mm banden in passen , want dat is lang niet altijd het geval, anders krijg je later spijt als je er dikke banden in wilt monteren.

Wim

Ik heb in mijn 28" velgen - net als die van de Bulls 19 mm breed - inmiddels een stel banden maatje 47 versleten (overigens op het loopvlak en dus niet op de wangen ofzo). Thans heb ik er Big Apples van maatje 50 opzitten en tot nu toe geen centje pijn.
Maar ik ben niet objectief. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen overtuigen van het voordeel van 26"-wielen. Ik mezelf ook niet toen ik er nog op reed.
Gerd
Tja, dat verhaal blijft er 1 van wat iemand zelf nodig vindt. En de factoren verschillen ook per persoon. Een wat langer persoon, kiest beter voor 622 (uitzondering: Marco Geurts), en andersom kiest een kleiner persoon beter voor 559. Echter, wie langere tijd in derdewereldlanden fietst, en dus daar ook banden en/of velgen moet gaan vervangen zonder dat de hele reis mee te willen zeulen, zal toch bijna gedwongen worden om een 559 te kiezen. Hoeveel geluk sommigen (waaronder ook bekenden van De Wereldfietser) ook gehad hebben, de 559 maat blijft veel beter verkrijgbaar. In de fietsenzaak van Rurrenabaque stonden ook allemaal brede-banden-fietsen van maatje 559. Dat vergemakkelijkt dus wel het vervangen als je dan maatje 559 hebt. En het volgende keuzepunt is lange rechte stukken verhard, of onverhard korte-bochten-werk. Een 559 is sneller op gang te krijgen, en dus prettiger op korte rechte stukken (zandpaden). Een maatje 622 is ietsje zwaarder op gang te krijgen maar makkelijker (kost minder energie om) aan de gang te houden.

Misschien dat ik nog iets over het hoofd heb gezien/gezegd, maar dat kunnen anderen vást weer aanvullen

26"of 28" ! Heb je het 26"wiel gemonteerd met de BigApples wel eens opgemeten, ik denk dat er weinig verschil is met een 37-622.
Groot41
hmm, je bedoelt dus een 559-wiel met een 50mm band? of, laten we zeggen, 60mm. dan krijg je dus 559+120=679mm doorsnede in totaal (voor het berekeningsgemak uitgaande van een zodanige druk dat de doorsnede niet beïnvloed wordt door de massa van de berijder). De 622 met een 37 band geeft 622+74=696mm... Daar zit dus bij iedere omwenteling 17mm verschil tussen, om precies te zijn :).

Overigens heb ik 50mm Big Apples eronder liggen vanwege de spatborden en de breedte van de voorvork... Dus bij mij is het verschil elke omwenteling37mm :D

En het volgende keuzepunt is lange rechte stukken verhard, of onverhard korte-bochten-werk. Een 559 is sneller op gang te krijgen, en dus prettiger op korte rechte stukken (zandpaden). Een maatje 622 is ietsje zwaarder op gang te krijgen maar makkelijker (kost minder energie om) aan de gang te houden.

Misschien dat ik nog iets over het hoofd heb gezien/gezegd, maar dat kunnen anderen vást weer aanvullen
Tot zover Robertjan.

Je verhaal klopt dus niet helemaal, het telt alleen bij een smalle lage 559 band.
De route`s die ik heb gereden, in al die jaren, ben ik begonnen met 23 mm banden op een omgebouwde racefiets en geëindigd met de veel besproken BigApple. Al 6000 km mee greden zonder lek en volgend jaar doe ik er weer de zelfde banden onder. In al die jaren nog nooit banden problemen gehad. Al 20 jaar op pad.
Klaas