Additionally, paste this code immediately after the opening tag: campingdichtheid - Forum Wereldfietser

campingdichtheid

Wanneer je de campinglijst van Archies zichtbaar maakt op de Open Cycle Map, kun je goed zien hoe groot de campingdichtheid in Nederland is. In België (m.u.v. de kust en de Ardennen) en in Duitsland liggen de blauwe vlaggetjes veel verder uit elkaar. Zelfs op de meeste Duitse waddeneilanden zijn geen campings!

Afbeelding

Die campingdichtheid hebben we o.a. te danken aan een rebellerende boer die in 1970 de SVR oprichtte. Rebellen zijn zelden makkelijke mensen. Daarom hebben boeren die niet door één deur konden met de grote roerganger van de SVR, later de Vekabo opgericht. Zodat de campingdichtheid nog groter kon worden.

In Zuid Europa valt de campingdichtheid van Frankrijk op. Daar kan in het hele land gekampeerd worden. In Italië, Spanje en Kroatië hoort kamperen vooral bij strandvakanties en zijn campings in het binnenland dun gezaaid. Alleen al het verschil tussen Corsica en Sardinië is illustratief.

Afbeelding
Waarbij nog dient te worden opgemerkt dat in Engeland een heel groot deel van de campings geen tenten accepteert of tegen extra hoge tarieven omdat je geen lid van hun clubje bent ...
arnob schreef:Waarbij nog dient te worden opgemerkt dat in Engeland een heel groot deel van de campings geen tenten accepteert of tegen extra hoge tarieven omdat je geen lid van hun clubje bent ...
Nu dus nog een plaatje waarbij wordt aangegeven in kleuren of fietsers welkom zijn, en daarna nog een waarbij in kleuren is aangegeven wat er ongeveer betaald moet worden.

even uit nieuwsgierigheid hoe heb je dat gedaan? in Basecamp de poi's van archie geladen op de OCM?
Begin dit jaar heb ik de route gemaakt. Vervolgens de campings uit Archie van de desbetreffende landen geladen en verwijderd waar ik niet dacht te komen (al houd ik wel rekening met afwijkingen in de route). Tenslotte op http://www.ukcampsite.co.uk/ de Engelse campings bekeken op tent-toelating en die selectie naar mijn GPS overgebracht.
Overigens: in Dublin kampeerden we via http://campinmygarden.com/ op een uitstekende locatie, 300 meter van een station en de rust zelve.
Het verslag komt t.z.t. wel, het is me nu te warm ..
Het overzicht van sites bij of naast een pub, is natuurlijk een uitkomst als je niet wilt koken. Bijkomend voordeel als ik dat zo snel even bekijk is dat het bijna allemaal kleine campings zijn. (sommige wel alleen caravans of campers)
_Peter_ schreef:even uit nieuwsgierigheid hoe heb je dat gedaan? in Basecamp de poi's van archie geladen op de OCM?
Inderdaad, maar dan in Mapsource i.p.v. Basecamp (Mapsource kan ik dromen, van Basecamp word ik chagrijnig - zoals wel vaker met software waar teveel toeters en bellen aan toe zijn gevoegd). Vervolgens een screenshot ervan gemaakt.
Kees, even voor de goede orde maar aan de screenshots zie ik dat je mijn OFM bedoelt ipv de Open Cycle Map. De OCM is nl een heel andere kaart gemaakt door een Brit voor m.n online browsers en niet voor Basecamp/Mapsource. :wink:
Sorry Minko, je hebt gelijk. Ik was weer eens de weg kwijt tussen de Open Cycle Map, de Open Fietskaart en de voortreffelijke Open Fietsmap :wink: