Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Maastricht - Rijnroute richting Zwitserland - Forum Wereldfietser

Maastricht - Rijnroute richting Zwitserland

Hi,
Wij zijn van plan, als beginnend fietsers, de Rijnroute te gaan doen richting Zwitserland. Het plan is echter om te beginnen in Maastricht en dan richting de Rijn te fietsen. Ik heb al even gezocht naar leuke routes hiervoor, maar kan zo niets vinden. Wat ik hoorde was dat er wellicht een leuke route is tussen Maastricht en Koblenz? Koblenz lijkt me sowieso een goede plek om 'aan te haken' bij de Rijn.

Mocht iemand een goed idee hebben welke route te volgen richting de Rijn dan hoor ik het graag:)

Alvast bedankt!

Jan Willem
Als je niet perse aan Maastricht vastzit als vertrekpunt dan zou je ook Roermond kunnen kiezen. Daar kun je de route van Hans Reitsma Fietsen naar Rome oppakken; zie http://www.reitsmaroutes.nl/.
Je volgt deze dan tot Remagen. Daar ga je over op de Rijnroute.

Veel fietsplezier.

Jan
Ik ben vorig jaar van Roermond langs de Roer, de Kyll en de Moezel naar Koblenz gereden (reisverslag). Een mooie route, grotendeels over fietspaden. Vanuit Maastricht zou je naar Aken kunnen rijden (LF6) en zo verder naar de Rur bij Düren (zie Open Cycle Map). De Rijn vanaf Koblenz naar Mainz is zeer de moeite waard.
Hier kan ik zeker wat mee. Zitten niet vast aan Maastricht, dus Roermond kan net zo goed het startpunt worden. Ik zal eens kijken welke me van de 2 het interessantste lijkt. Dank!
Ik zie nu dat die Reitsma route richting Rome eerder ook via Bregenz liep. Uiteindelijk is ons doel in de buurt van Luzern, ipv de Rijnroute via Basel zou ik dus ook verder kunnen gaan met de Rome route via Bregenz. Iemand die toevallig beide heeft gedaan en kan aangeven of 1 vd 2 duidelijk aan te raden is boven de ander?
@JanWillemvd:
De Rijnroute heb ik tot Basel gefietst en de ''oude'' Reitsmaroute via Bregenz naar Verona.

Persoonlijk vind ik de route van Reitsma afwisselender. Het is niet alleen maar Rijn, Rijn en nog eens Rijn.
Bovendien gaat Reitsma langs een mooi stukje van de Rijn en daarna het ''binnenland'' in.

De vraag is of deel 1 met de oude route nog verkrijgbaar is.
GPS-tracks van de oude route staan in ieder geval nog wel op de site van Hans Reitsma.

Succes met de keuze.

Jan
Als je de Rijn te saai vindt (niet mijn mening), zou je ook een stuk door de Elzas kunnen rijden, ruwweg van Straatsburg tot Basel. Van Basel naar Luzern is er wel een voor de hand liggende route (Veloland Schweiz Nord-Südroute nr 3).
Dank nog hiervoor! Gaan waarschijnljik toch nog een stuk terug, dus dan kunnen we allebei doen:)