Additionally, paste this code immediately after the opening tag: heeft iemand ryborsch kaarten van turkije te leen/te koop? - Forum Wereldfietser

heeft iemand ryborsch kaarten van turkije te leen/te koop?

hoi,

komende zondag vertrek ik op de fiets richting china. bijna alles is geregeld, ik ben enkel nog opzoek naar een aantal kaarten van turkije. ryborsch heeft(had) erg mooie 1:500 000 kaarten van dit land, maar die zijn tegenwoordig niet meer leverbaar. had begrepen dat er een nieuwe serie uit zou komen voor mijn vertrek, maar dit blijkt niet te kloppen. had al een aantal kaarten uit deze serie, maar er zijn er nog twee gebieden waar ik geen kaart van heb (en natuurlijk wel graag zou willen hebben). dus:

Wie heeft de kaarten 4 en 5 uit de 1:500 000 serie van Turkije, gedrukt door het Duitse Ryborsch Verlag, en zou deze aan mij willen uitlenen/verkopen?

zoals ik al zei vertrek ik komende zondag; mocht je me voor die tijd die kaarten kunnen opsturen; heel graag, lukt het niet voor die tijd, neem dan even contact op, zodat we er voor kunnen zorgen dat ik onderweg toch nog in bezit van die kaarten kan komen.

alvast bedankt!

Eelco

(ook gepost in 'Azie')

Eelco,

ik heb begrepen dat die kaarten er wel mooi uitzien, maar behoorlijk onnauwkeurig zijn. Je bent beter af metde Shell of Adac kaart van Turkije, 1 op 800.000 meen ik. Te koop o.a. bij Stanley ^& Livingstone en Pied a Terre.

Op deze kaart ben ik meerdere malen door Turkije gefietst; alle plaatsen en wegen kloppen.

Groet en goede reis,
Freek

hoi freek,

zelf toen ik in 2002 in turkije was op kaart 1 en 2 gefiets (istanbul en gebied er recht onder) en die bevielen me prima, vandaar ook, mede door de schaal, mijn voorkeur voor deze kaarten. ik denk dat ik zo brutaal ga zijn volgende week 'even' bij de drukker in duitsland langs te fietsen om te kijken of hij nog een restpartije heeft liggen, zo niet dan ga ik lekker snuffelen naar een alternatief in Istanbul.

(leuk verslag van frankrijk trouwens, heb een aantal jaar terug bijna precies hetzelfde rondje gereden maar dan tegen de klok in en met sneeuw in de korte broek op de top van de col de l'iseran.. :S)

groet,

Eelco

Ha Eelco,

vorig jaar had de fietsvakantiewinkel in Woerden nog een deelkaart van oost-turkije (gebied van omgeving Nemrut met de beelden, niet te verwarren met de berg Nemrut bij Tatvan). Misschien hebben ze die nu nog? Bij de drukker langsfietsen kan altijd. Ze worden niet meer gemaakt heb ik begrepen. De Shell kaart is perfect, en je hoeft maar 1 kaart mee te nemen. Zal ook wel in Dld verkrijgbaar zijn.

Sneeuw hebben we op onze afgelopen tocht niet gehad; wel wat regen. en oh, wat is de Col de Joux Plane mooi en steil!

SUcces met zoeken en een hele goede reis!!!! (ik sta toch op je e-mail lijst, toch?)

Groet,
Freek