Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips Eurovelo 10 - Forum Wereldfietser

Tips Eurovelo 10

Beste fietsers!

Komende zomer ga ik via de eurovelo 10 van Kopenhagen naar Stockholm fietsen! Nu zijn er naast een GPS-track weinig boekjes met tips en bezienswaardigheden langs de route. Heeft iemand tips van wat er langs de route te zien is?

Ook een kleine omschrijving van de route zou welkom zijn!?

Groet, Bas
Je zult wel wat meer info krijgen, maar maak een kleine detour door het Nynas reservaat: niet groot maar een van de mooiste en rustigste stukken waar we vorig jaar fietsten. Verder: bekijk het Götha kanaal bij Motala en reserveer voldoende tijd voor Stockholm.
Direct bezuiden Kalshamm hadden we nogal moeite om daar aangename te befietsen wegen te vinden: je strandt hier nogal snel op de snelweg die je in feite kost wat kost wilt vermijden (druk, weinig ruimte, eng eigenlijk).

Het is niet helemaal de route die je gaat fietsen, maar je kunt aan de hand van wat kaartjes op deze pagina onze routes zien (2014 en 2015). We waren iets enthousiaster over het binnenland dan de kustroute: iets meer afwisseling
Net wat Arno zegt probeer de doorgaande wegen te mijden, de vrachtwagens daar zijn vnl. lange zware voertuigen lzv die zijn meer dan 25 meter lang en daar wil je niet tussen zitten. Die kunnen ook niet echt uitwijken, inderdaad eng dus.
Verder prachtig land.

Eelco
Ik had al gezien dat er een aantal stukken over drukke wegen gaan. Zal de route nog eens onder de loep nemen. Gelukkig zijn er ook stukken bij met fietspad.

Bedankt voor de tip van het Nynas Reservaat. Daar komt de route langs/doorheen. Motala ligt wat te ver af, maar heb begrepen dat het kanaal inderdaad mooi fietsen is over de jaagpaden.

Bas
Vorige keer vergeten: de camping in het Nynas reservaat: heeeel stil en pikdonker: fantastische sterrenhemel.
Met wat puzzelwerk en gebrek aan vrees voor halfverharde wegen kun je bijna helemaal over kleinere wegen fietsen; ik weet niet of het voor de uitbreiding van de E22 opgeofferde fietspad Solvesborg-Karlshamm weer helemaal terug is, maar dat zou de VVV in S. moeten weten. Die mensen waren erg hulpvaardig.
Als je heel snel reageert kan ik je eventueel de tracks van onze trips wel sturen.