Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie USA - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie USA

Over de bestemming van mijn volgende fietsvakantie bestaat niet zoveel twijfel meer. In maart/april 2006 ongeveer 6 weken in de USA. Ik twijfel nog tussen de westkust van San Diego naar Seattle. Of een korte route coast-to-coast-route van San Diego naar Houston.
Wie denkt - met kennis van zaken - met mij mee?
Gerd

Hangt ervan af wat voor landschap je het liefst zou zien, denk ik. Mij zou de kustroute meer trekken, denk ik. Mijn trip naar de VS vorig jaar (Washington DC naar Chicago via Ann Arbor, trein naar Denver en door naar Seattle) is prima verlopen, ik heb maar twee keer wat naar mijn hoofd gesmeten gekregen uit een auto. Maar zelfs de douanebeambte in Washington waarschuwde me dat je als fietser in Texas nog wel eens fietsonvriendelijke automobilisten tegen kon komen. Niet dat ik me daardoor zou laten weerhouden, het is tenslotte een kwestie van (onbetrouwbare?) statistiek, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.

Het lijkt me dat maart/april wat aan de vroege kant is voor het noordelijke deel van de westkust. Ik zou even goed naar de klimaattabellen voor die streek kijken. Wij deden ooit het stuk LA-Monterrey in mei en zelfs toen hadden we geen geweldig weer (veel wind en ook regendagen).
In Texas hadden we 9 jaar geleden geen enkel probleem. Als we al agressiviteit hebben meegemaakt, dan was het aan de oostkant van de VS (Tennessee).

Ik zou kiezen voor San Diego - Houston. Sla vooral San Antonio niet over.

Bedankt voor jullie advies.
Met name de weerstatistieken hebben mij doen besluiten om in ieder geval niet te kiezen voor de westkust. Zo vroeg in de lente is het te nat en te koud en ik ben wel een beetje een mooi-weer-fietser.
Na het lezen van enkele verslagen op de site: http://www.crazyguyonabike.com/ heb ik besloten voor de zuidelijke route te kiezen maar deze wel om te draaien. Dus van Houston naar San diego (of Los Angeles). Er wordt weliswaar gezegd dat de overheersende windrichting andersom is, maar de wind schijnt zo wisselvallig te zijn dat er toch niet echt een peil op te trekken is. Het voordeel van de oost-west-richting is in de eerste plaats dat ik begin met een vlak stuk tussen Houston en San Antonio en geleidelijk via het Texaanse heuvelland in de bergachtige gebieden van New Mexico en Arizona terecht kom. In de tweede plaats kan ik dan tegen het einde van mijn vakantie - als ik meer zicht heb op de tijd die mij nog rest en op mijn conditionele mogelijkheden - kiezen tussen enerzijds de veel zwaardere en langere en mooiere route via de Grand Canyon en anderzijds een makkelijkere meer zuidelijke route.
Gerd