Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Johan Cruijff overleden - Forum Wereldfietser

Johan Cruijff overleden

Johan Cruijff is dood.
Wat moet dat op dit forum?

Toch wel iets. Hij heeft Nederland immers dusdanig op de kaart gezet in verre landen dat je tot in de verste uithoeken van de wereld bij het geven van het antwoord "Holland" op de vraag "Where you from?" vaak getrakteerd werd op een gulle lach en een luide uitroep "Futbol, Croif!", waarna het ijs gebroken was en er niet zelden iets lekkers, thee, bier of zelfs sterke drank aangeboden werd.

Moge Johan rusten in vrede!
Helemaal waar!!

Groet, Tim
Ik heb indirect iets met Cruijff te maken gehad. Hij was namelijk getraind door de Ajax-trainer Rinus Michels, die tot 1964 mijn gymleraar was op school in Amsterdam. Wat kon hij onze klasgenoten streng drillen en ons toeschreeuwen. Een echte ijzervreter. 's Zomers speelden de jongens van onze school honkbal op een sportveld achter het Wertheimpark. Hoe vaak had Rinus de honkbalknuppel (van essenhout) gebroken en de geparkeerde auto's buiten het sportveld deuken opgelopen? Want hij kon loeihard slaan. Ben je je sportkleding thuis vergeten? Voor straf alleen in je onderbroek verder spelen! Ik stuurde hem altijd een kaart voor zijn verjaardag op 9 februari (geboren 1928). Voor het laatst gezien tijdens een schoolreünie in 1986. Hij overleed in Aalst (België) in 2005.