Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route in Transsylvanie - Forum Wereldfietser

Route in Transsylvanie

Hallo.

Aankomende zomer wil gaan fietsen door Transsylvanië.

Is er iemand die een mooie route weet / heeft ?
Of,
is er iemand die weet hoe ik een dergelijke route moet uitstippelen ?

Grtjs Stefan
Het is inmiddels meer dan tien jaar geleden dat ik er was maar ik denk dat het verkeer daar in essentie niet anders is geworden. In dat geval: mijdt grote wegen met internationale vrachtauto's als de pest; mijdt alle andere doorgaande wegen behoorlijk en geniet van de kleine geasfalteerde wegen en de onverharde wegen.
Destijds moest je ook goed uitkijken voor gaten in de vorm van ontbrekende putdeksels op de meest onverwachte plaatsen.

Waar begin je en waar eindigt je tocht?
Stefanwilopreis schreef:Hallo.

Aankomende zomer wil gaan fietsen door Transsylvanië. (...)
is er iemand die weet hoe ik een dergelijke route moet uitstippelen ?

Grtjs Stefan
Net als wij destijds. Bepaal welke plaatsen je zou willen zien met een reisgids of internet, pak vervolgens een kaart of ga naar een digitale routeplanner op het internet en verbind deze plaatsen aan de hand van kleine weggetjes - hoe kleiner hoe verkeersluwer en het best ga je voor off road. Voilà een route! :wink:

Of bedoelde je dat niet? Ik kan je helaas niet meer info geven want het is al aardig lang geleden. In onderstaande video vind je wel een route en beeld impressie in de eerste vijf minuten van Roemenië.

Veel plezier!

Bron
Hier nog een route van een tijdje geleden:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=89338
De tovenaar schreef:Hier nog een route van een tijdje geleden:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=89338
Het stuk door Maramureș van Sighetu Marmației naar Sacel is heel mooi. Daar staan de beroemde houten kerkjes, en het is een mooi kleinschalig agrarisch landschap. Toen ik er tweeëneenhalf jaar terug fietste was er stevig geïnvesteerd om dat dal toeristisch te ontsluiten, met informatiebordjes en veel B&B's (pensiunea's) die door de overheid gestimuleerd lijken te worden. Massatoerisme was er nog niet van gekomen, behalve bij het klooster van Bârsana.

Overigens heb ik één poging gedaan bij zo'n pensiunea te overnachten, maar daar vroeg de eigenares veel te veel geld.
Kruisframe
Wijwater in de bidon
Knoflook tussen de spaken
Koplamp met UV licht
Overnachten op het kerkhof.

Veel plezier.
Stefanwilopreis schreef:Hallo.

Aankomende zomer wil gaan fietsen door Transsylvanië.

Is er iemand die een mooie route weet / heeft ?
Of,
is er iemand die weet hoe ik een dergelijke route moet uitstippelen ?

Grtjs Stefan
Wij fietsen de Limes tot Constanta deel 3 gaat een stuk door Transsylvanië. Met het boek is je route al uitgestippeld.