Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldontvanger - Forum Wereldfietser

wereldontvanger

Wij gaan vanaf december fietsen van Nepal naar Nederland. Heeft iemand ervaring met wereldontvangers die het in Nepal, India, Pakistan, Iran en Turkije doen? We hebben al wat geinformeerd in winkels maar zijn nog niet veel wijzer geworden...

Van wereldontvangers moet je geen wonderen verwachten.
In Europa kan je de nederlandse Wereldomroep meestal wel goed ontvangen.
Kijk op de site van Radio Nederland Wereldomroep.


http://www2.rnw.nl/rnw/nl/radioafdeling ... w=Standard

Belangrijk is dat je de zenders van tevoren kan programmeren.
Lees je van tevoren goed in over uitzendtijden, golflengtes etc. Neem de gebruiksaanwijzing mee want vaak zijn wereldontvangers ingewikkelder dan je denkt
Een goeie ontvanger die OOK nog in je fietstas past en relatief eenvoudig te bedienen is de: Sangean ATS 606A. Volgens mij de opvolger van de 505?
Maar verwacht geen spetterende ontvangst in zuid oost azie. Veel is afhankelijk van weer, hoogte etc.
Stond er niet een test in de Op Pad???

Ik gebruikte een kleine sony wereld ontvanger op mijn reis rond de wereld and had nooit geen problemen om de Nederlandse wereld omroep of de BBC te krijgen. Je hebt wel een schema nodig om de juiste frequentie te vinden. Ik zou de volgende keer ook een radio met een digitale dial nemen inplaats van het draaiknopje......