Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Berlijn-Lugano - Forum Wereldfietser

Berlijn-Lugano

Hallo allen,

Ik ben van plan om mijn verhuizing van Berlijn naar Lugano te vieren door te fietsen naar mijn nieuwe woonplaats. Dit heb ik ook zo gedaan van Amsterdam naar Berlijn via de welbekende R1, en dat is goed bevallen. Uiteraard is Amsterdam - Berlijn een veel gereden route, met routeboekjes e.d. De Route Berlijn Lugano is dat niet echt. Ik win dus graag wat advies in, voordat ik op pad ga.

Ik heb op de website van de ADFC het tourenportal gebruikt om een route uit te laten stippelen. Ik heb echter geen idee of deze routeplanner bestaande fietspaden pakt, of gewoon de snelste weg rechtdoor neemt. Heeft iemand ervaring met deze planner en is het aan te raden deze te gebruiken?

Wellicht heeft iemand tips/adviezen voor bestaande routes die ik gebruiken?

Daarnaast zal de fietstocht eind maart /begin april plaatsvinden. Iemand enig idee of campings dan al open zijn?

Veel dank voor het meedenken.

Groeten
Ingrid
de paasvakantie is vroeg dit jaar dus wat campings betreft kon je wel een geluk hebben.
volgens mij als je de ring 3 volgt kom je aardig in de buurt

https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... tes/ring-3
Er zijn campings die pas per 1 mei open gaan. Let in Zwitserland op wintercampings. Overigens zijn de echte Alpenpassen in april nog gesloten. Grote kans dat je een stukje met de trein moet doen.
ingriddhr schreef:Ik heb op de website van de ADFC het tourenportal gebruikt om een route uit te laten stippelen. Ik heb echter geen idee of deze routeplanner bestaande fietspaden pakt, of gewoon de snelste weg rechtdoor neemt. Heeft iemand ervaring met deze planner en is het aan te raden deze te gebruiken?

Wellicht heeft iemand tips/adviezen voor bestaande routes die ik gebruiken?
Heb je al op de Open Cycle Map gekeken? Die geeft een goed overzicht van verkeersluwe en vaak bewegwijzerde fietsroutes.
Rode lijnen zijn landelijke fietsroutes, paarse lijnen de regionale fietsroutes (in Nederland en België is het complete fietsknooppuntennetwerk paars). Zie hier voor een legenda. Fietspaden (als je genoeg inzoomt, zijn dit blauwe streepjes) kunnen in Duitsland variëren van strak asfalt tot grind- en modderpaden.
Top, super veel dank voor het meedenken!