Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Digitale bandenspanningsmetertjes. - Forum Wereldfietser

Digitale bandenspanningsmetertjes.

Ondanks het feit dat ik veel zorg draag voor mijn materiaal zijn er op twee jaar tijd toch 2 digitale bandenspanningsmeters gesneuveld van het merk Schwalbe.
Ik erger me blauw aan die Chinese meuk :evil:

Een gerecupereerde industriële manometer van het merk VDO en wat creativiteit leverden deze namiddag een 'bomb-proof' bandenspanningsmeter op :D
De meter is gemaakt voor Prestaventielen, in het buisje zit een stukje dikke metaaldraad dat het ventiel open duwt.

Afbeelding
Mooie oplossing en zeker functioneel. Deze is zeker beter als de goedkope oplossing van Swalbe maar waarschijnlijk 10 x zo duur. Het metertje en swagelock fitting zijn niet goedkoop.

Ik zal eens zoeken in de verzamelbak met fittings op het werk of ik niet hetzelfde kan maken. Bedankt voor het idee
Bedankt voor de tip. Dit is een leuke inspiratie voor de volgende project :-)

Wat ging mis met de schwalbe digial meter? Ik heb een Swalbe digital drukmeter van 3jaar en hij doet nog goed.

BTW: Schwalbe binnenbanden van 15..16jaar geleden waren met een wegwerp drukmeter geleverd. Ik heb ze nog thuis liggen en de meeste doen ze nog redelijk nauwkeurig.

Nu wij zijn 15..17 jaar verder en schwalbe is wel bekende merk. Productie is 100% Indonesia, de prijzen zijn 2 keer zo hoog en kwaliteit minder. Nu de Shchalbe Lite binnenband komt overheen met de kwaliteit van de basis model van 15jaar. + Nu moet je de wegwerp drukmeter voor 15 euro kopen,terweil dat vroeger was gratis.
miro schreef:Wat ging mis met de schwalbe digial meter?
Er zit ergens een slecht contact in de meter.
Wanneer ik op het knopje druk, slaat hij niet aan.
Als ik hem openschroef, niks vind, en terug dichtschroef, dan werkt hij wel een poosje.
Na enkele uren of dagen is de meter terug kapot....
den boete schreef:
miro schreef:Wat ging mis met de schwalbe digial meter?
Er zit ergens een slecht contact in de meter.
Wanneer ik op het knopje druk, slaat hij niet aan.
Als ik hem openschroef, niks vind, en terug dichtschroef, dan werkt hij wel een poosje.Na enkele uren of dagen is de meter terug kapot....
Dan heb je nog geluk.
Ik heb ooit een goedkope digitale multimeter gekocht. Die gaf als je de AC-spanning van het lichtnet mat soms inderdaad 230 V aan, maar soms ook 10 V, of 5. Daar werd ik niet blij van.
Dus als die digitale prulmanometer gewoon 4 bar blijft aangeven en jij blijft proberen door te pompen naar 6....
Gauw vernietigen dat ding.
Het voordeel van een analoge meter is dat je het er aan kunt zien als het vastzit en hapert.