Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje gezocht!!! - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje gezocht!!!

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Eline Cannoo. Ik ben 21 jaar.

Ik zou heel graag een fietsvakantie willen gaan maken. Maar ik ben bang dat ik me eenzaam ga voelen. In mijn vriendenkring zijn er geen mensen die voor onbepaalde tijd weg kunnen van werk/school. Daarom ben ik opzoek naar een fietsmaatje. Iemand die van mijn leeftijd is.

Ik ben vanaf april vrij tot en met het begin van het nieuwe schooljaar. Dit wordt mijn eerste grote fietsvakantie in mijn eentje. Toen ik jonger was heb ik veel fiets- / wandelvakanties gedaan met mijn ouders. Ook heb ik altijd op scouting gezeten dus ik ben niet super sportief, maar ben wel wat gewend.

Mijn idee is om richting Spanje te fietsen. Misschien via de route van 'de oude wegen' en dan richting Santiago de Compostela. Vanuit daar langs de kust richting Barcelona. En als er dan nog tijd is door naar Italië. Ik wil alles op de fiets meenemen. Zodat als ik wil stoppen ook die mogelijkheid heb. En niet dat ik moet door fietsen tot het eerste het beste hotel. Ik hou van kamperen. En dat wil ik dan ook het allerliefste doen. Maar als er iemand die geïnteresseerd is andere leuke ideeën heeft zijn die natuurlijk ook van harte welkom.

Dan nog 1 dingetje. Ik heb een Berner Sennen pup. Deze neem ik mee op de fietstocht. Dus diegene die mee wilt moet ook van een hele lieve en schattige hond houden.

Ik hoop dat er iemand geïnteresseerd is. En dat we er een leuke reis van kunnen maken.

groetjes,
Eline
Dag Eline ,
Leuk plan en ik hoop dat je een maatje vindt .
Maar zo'n lieve leuke Berner Senner pup wordt wel heel groot hoor.

Groet.
leuk idee zo;n fietstocht.

ik ga niet mee, val buiten de leeftijdscategorie om zo maar te zeggen...of beter gezegd gammal gubbe.

maar wat ik me in wel afvraag is, hoe wil je dat doen met de hond? een berner senner wordt als ie groter wordt al snel 55 kilo, en dan praten we over een vrouwtjes hond...mannetjes worden nog zwaarder. om dat op je fiets mee te nemen in een karretje lijkt me nogal een opgave. waar je specifiek denk ik toch wel op moet trainen. en een berner senner is niet zo voor warmte, dus om de hond naast de fiets te laten lopen is bij hogere temparaturen ook niet zo handig.
Hallo !

Het idee is natuurlijk prima , en op deze site kun je begrijpelijk sowieso gelijkgestemden vinden betreffende de passie voor het fietsen en kamperen .
Ik vind echter dat er een aantal dingen is ( of : zijn ? ) die je niet moet onder-schatten .
Om te beslissen een vakantie met elkaar op te trekken is een beetje een sprong in het diepe als je elkaar niet kent / kende voordat de reis begon .
Het samen reizen vergt een redelijke mate van teamwork want elke dag moeten ook de kilometers gemaakt worden naast de dagelijkse taken als het eten verzorgen , de persoonlijke verzorging en het op- en afbreken van je tent . En dat iedere dag weer opnieuw . Natuurlijk werkt het reizen per fiets ook ontspannend maar naar mijn mening moeten personen echt goed en leuk met elkaar om kunnen gaan om hier een oprecht leuke reis van te maken . Ook de interesses naast het fietsen moeten het liefst zo veel mogelijk overeenkomen als er bijvoorbeeld een keuze moet worden gemaakt tussen een museum of een terrasje , etc . Als dit niet soepel loopt gedurende de hele reis heb je ook weinig plezier .
Ik wil met dit alles echt niet proberen je te ontmoedigen van je leuke plan , en initiatief om iemand te vinden , maar wil alleen zeggen : " bezint eer je begint " .
Idealerwijs zou je toch iemand moeten vinden waarmee je al " goed mee door een bocht kunt gaan " zogezegd . Maar nogmaals : dit is alleen mijn persoonlijke mening , en een niet onbelangrijk nadeel daarbij is ook wel weer dat je zo niet snel nieuwe personen ontmoet en alleen daarom zou het ook wel eens het slechtste advies kunnen zijn wat iemand een ander kan geven .
Je bent immers ook een nog jonge vrouw , ongetwijfeld vol positieve energie en flexibiliteit in de omgang , en de wereld ( en je toekomst ) ligt nog volledig voor je open en dat wil ik je natuurlijk niet afnemen .

Ik sluit daarom ( bijna ) af met de wens voor jou om een geschikt persoon , of personen , te vinden om je leukste vakantie tot nu toe mee te beleven . Naar aanleiding van je advertentie kan ik immers alleen maar opmaken dat je een gezellige en leuke meid bent en ook je liefde voor je hond(je) spreekt voor je .
Als je het je nog afvraagt waarom ik ( verder ? ) zelf niet vind dat ik me geroepen moet voelen om met je mee te gaan nog even een paar antwoorden en dan sluit ik echt af .

1. Ik ben een man , 38 jaar , en dus wrschnlk. niet je ideale partner .
2. Ik fiets dus eigenlijk liever alleen dan met iemand die ik niet ken ( ? ) .
3. Ik vind het in april nog te koud 's nachts ( watje !? ) en dan slaap ik niet goed .
( net als vandaag : kijk maar naar de tijd bij mijn bericht )
4. Ik wil een totaal andere kant op dan jij ( DL. HON. ROE. ) .
5. Ik hou wel van een Berner Sennen .

Dus als je een compleet andere kant op wild met een oudere man : sla je slag en overtuig me nog wat meer dat het met jou erbij gezellig wordt !

Groeten ! Christiaan .
Goedenavond Christiaan,

Toen ik jou berichtje las dacht ik eerst wat voor negatieve zeurpiet is dit nou weer. Maar toen ik der later nog eens over nadacht bedacht ik dat je best gelijk hebt. Ik weet dat het moeilijk is om iemand te vinden met dezelfde interesses. Maar ik zou het alleen heel leuk vinden om iemand te vinden die dezelfde interesses heeft. En waar ik deze leuke ervaringen mee kan delen.
Dan nog iets. Ik heb gezegd dat ik vanaf april vrij ben. Dat betekend niet dat ik dan ook perse weg moet.

Ik hoop gewoon dat iemand mijn berichtje leest en ook het idee heeft om een fietsreis te maken. Maar dit liever niet helemaal alleen doet.

Met vriendelijke groet,
Eline Cannoo
Beste Eline ,

Jij hebt eigenlijk volkomen gelijk . Wellicht had ik kunnen nalaten om mijn antwoord op jouw bericht te plaatsen .

En misschien ben ik toch ook wel een beetje een zeur ( soms ) . Dus laat ik ook maar niet alsnog beginnen over het " hoe een Berner Sennen pup mee te nemen ? " onderwerp ...

Het plan is natuurlijk heel leuk en ik hoop ook dat er inderdaad iemand op deze plek langs komt die zich bij jou ( en je plannen ! ) kan aansluiten . En dan veel plezier ! !

Met vriendelijke groet , Christiaan .
Dag Eline,

Ik ben van plan om dit voorjaar/zomer richting Santiago te fietsen, afgelopen zomer de groene weg naar de middellandse zee gefietst.
Helaas heb ik maar vier weekjes vakantie deze zomer, deze moet ik nog in plannen.

Super tof dat je die pup mee neemt! Maar hoe neem je 'm mee? In een mandje voor op het stuur?

Ik kan je aanraden om gewoon op stap te gaan (neem niet te veel spullen mee). Onderweg kom je genoeg mensen tegen. En met een pup bij je, heb je helemaal veel aanspraak. Ga vooral genieten en problemen zijn nooit zo'n big issue.

Groeten een HappyBiker die ook nog opzoek is naar zijn fietsroute.
Hoi Eline,

Ben Robin van Gorp en ook 21 jaar.
Sinds vandaag heb ik bevestiging gekregen van mijn werk over mijn vakantiedagen.
Ik heb vrij van week 31 t/m week 33 deze zomer en zat er over te denken om richting Zuid-Europa te fietsen.
Ook richting Zuid-Frankrijk/Noord-Spanje.
Moet wel kijken wat haalbaar is in de tijd die ik heb, (ben namelijk nog nooit zo ver die kant op geweest met de fiets) dus daarom was ik hier na lange tijd weer eens op het forum aan het snuffelen en toen zag ik jouw bericht.
Ben wel eens naar het Oosten van België gereden van net onder Utrecht en heb ervaring met dagritten van 150 km. Alhoewel ik er rekening mee houdt op zo'n tocht afhankelijk van de omstandigheden wat minder te rijden.

Weet ook niet wat jij in gedachten had qua afstand per dag?
En heb je al vaker grote internationale ritten gedaan?
Ik hoor het wel!

Vriendelijke groet Robin!