Additionally, paste this code immediately after the opening tag: pinnen buiten Europa - Forum Wereldfietser

pinnen buiten Europa

mijn NL bank heeft de instellingen voor internationaal pinnen buiten Europa veranderd.

behalve dat je internationaal pinnen moet activeren wordt deze instelling na 6 weken AUTOMATISCH weer uitgezet. wil ik hem permanent instellen dat moet ik dat speciaal aanvragen.

check dus je pin instellingen voordat je internationaal gaat!

walter
Walter M schreef:mijn NL bank heeft de instellingen voor internationaal pinnen buiten Europa veranderd.

behalve dat je internationaal pinnen moet activeren wordt deze instelling na 6 weken AUTOMATISCH weer uitgezet. wil ik hem permanent instellen dat moet ik dat speciaal aanvragen.

check dus je pin instellingen voordat je internationaal gaat!

walter
Welke bank is dat en heeft jouw bank jou bericht?
Ik neem aan dat ze buiten Europa binnen pinnen alleen uitzetten als je 6 weken lang geen geld buiten Europa opneemt toch?
Berger schreef:Ik neem aan dat ze buiten Europa binnen pinnen alleen uitzetten als je 6 weken lang geen geld buiten Europa opneemt toch?
Heel onwaarschijnlijk, die maatregel is om skimmers dwars te zitten en die trekken je rekening leeg juist vanuit.... het buitenland.
De meeste banken leveren een nieuwe pas (en sommige doen het ook voor bestaande passen dacht ik) standaard met pinen buiten Europa uit. Een succesvolle maatregel, het aantal skim slachtoffers is behoorlijk gedaald. Dat ze het weer uitzetten als jij als pashouder het zelf weer hebt geactiveerd, klinkt raar. Weet je het zeker, welke bank heb je?
OmeGerrit schreef:
Berger schreef:Ik neem aan dat ze buiten Europa binnen pinnen alleen uitzetten als je 6 weken lang geen geld buiten Europa opneemt toch?
Heel onwaarschijnlijk, die maatregel is om skimmers dwars te zitten en die trekken je rekening leeg juist vanuit.... het buitenland.
Nadat je pinnen buiten Europa zelf geactiveerd hebt bedoel ik natuurlijk...
Berger schreef:Nadat je pinnen buiten Europa zelf geactiveerd hebt bedoel ik natuurlijk...
Dat bedoelde ik ook.

Even snel googlend lijkt elke bank zijn eigen methode erop na te houden, bij sommige zet je wereldpinnen aan (ING, SNS), bij anderen kun je zelf de begin- en einddatum zetten (ABN, Rabo) of je zet het aan voor 6 weken (Regiobank) en dan "na 6 weken zetten we pinnen buiten Europa automatisch weer uit".

Een zootje dus, even goed uitzoeken voor vertrek, hoewel sommige banken ook claimen dat het na vertrek via de app of telefonisch nog kan worden rechtgezet.

Kortom de heads-up van Walter M is heel terecht.
Waarom is dat meteen een zootje? Hoeveel banken heb jij dan? De heads-up is prima natuurlijk maar het is zo uitgezocht voor je eigen bank toch?

Zootje: nee. Verschillende regels: ja.
Bij ING kan je een tijd van te voren via "mijn ING" aangeven wanneer en hoe lang pinnen in het buitenland actief moet zijn. En dat kan langer zijn dan 6 weken
OmeGerrit schreef:
Berger schreef:Nadat je pinnen buiten Europa zelf geactiveerd hebt bedoel ik natuurlijk...
Een zootje dus,.....
Kortom de heads-up van Walter M is heel terecht.
Als je dat al een zootje vind, vraag ik me toch af hoe je echt rommelige dingen in het leven noemt :D
Er is geen centrale autoriteit die banken zegt wat de voorwaardes voor dit soort dingen is, dat doet de markt gewoon.
Als je de wereld over gaat fietsen, en niet even checkt wat de voorwaardes van je bank en verzekering zijn, omdat je dat 20 jaar geleden ook al hebt gedaan, ben je gewoon erg raar bezig. Maar goed, dat is maar een mening natuurlijk...

De intentie achter het maken van het topic vind ik wel heel positief, daar niet van, alleen het nut vind ik minder. Verder wil ik niemand aanvallen met mijn antwoord :P
Voor er weer iemand geschokt of beledigd is, ik vind veel mensen een nogal dunne huid hebben de laatste tijd op het forum en in de vereniging.
Zit heb ik afgelopen zomer al ervaren in Rusland: Ik kon niet pinnen, terwijl een pinautomaten tussen de grens met Estland en Sint-Petersburg toch echt in Europa liggen.

De bank maakt het te onduidelijk: Ze verwarren Europa met EU.

Ze kunnen beter zeggen: Buiten de EU (met uitzondering van Noorwegen en Zwitserland), dan begrijpt iedereen dat je voor Rusland iets moet activeren.

Turkije dat voor 97% in Azië ligt wordt wel tot Europa gerekend maar Rusland niet. Het past in het anti-Rusland sentiment dat heerst.
Dit topic is een tijd geleden ook actief geweest. Ergens.
Bank voorwaarden veranderen steeds; zoals ik recent weer ondervond.

Welke bank is nmm irrelevant; elke bank zijn eigen voorwaarden (en kosten)

Overigens; het kan soms wel 2-3 weken duren voordat een nieuwe pinpas toegezonden wordt. (Post doet er naar mij toe normaal 5 werkdagen over). Ik heb ook al meegemaakt dat een pas uit de enveloppe gestolen was.
Een financieel plan B kan nooit kwaad fietsend ver van huis....

Walter.
VISA, Mastercard, Maestro en een beetje cash voor noodgevallen. Komt het meestal wel goed :wink:
Even voor de duidelijkheid, ik wilde op geen enkele manier WalterM aanvallen...ik kreeg signalen dat ik misschien wat te kort door de bocht was gesjeesd. Dit forum bevat veel onderwerpen waar ik me van afvraag wat het nut is, maar ook veel zaken die ik absoluut niet zou willen missen. dat is de kracht van een medium als dit. Dus laten we met z'n allen blijven posten!
Hoi,
Voor mijn reis naar Australië vorig jaar heb ik mijn beide bankpassen van twee verschillende banken via de resp. websites geschikt gemaakt voor gebruik in het buitenland. Allebei een iets andere aanpak, maar heel eenvoudig te regelen. Kwestie van op je vakantie-inpaklijstje als to do neerzetten en effe checken. Fijne vakantie!
Groet, Petra.