Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Applicatie voor fietswinkels in het buitenland - Forum Wereldfietser

Applicatie voor fietswinkels in het buitenland

Bestaat of bestaan er app's, websites of te downloaden gpx bestanden met de fietswinkels per regio of land.
Google Maps?
Zeker weten of de zaak (nog) bestaat en of het een goede winkel is doe je pas ter plaatse.
Op de OpenCycleMap staan veel (de meeste?) fietsenwinkels aangegeven met een geel fietssymbool. Heel nuttig. Mobiele apps met OSM/OCM zijn er vele: Viewranger, OsmAnd om er maar twee te noemen.
De ene fietsenwinkel is de andere niet.
Ik denk dat het alleen de moeite waard is om een bestand te krijgen van goede fietsenwinkels die je ook daadwerkelijk efficient kunnen helpen met een vakantiefiets.
Als een dergelijk bestand er niet is, wie kan dat maken?
peter de rijk schreef:Op de OpenCycleMap staan veel (de meeste?) fietsenwinkels aangegeven met een geel fietssymbool.
Ik zien hier in de stad 6 fietsenwinkels op opencyclemap. Dat is toch zeker minder dan de helft.
Maar dat is wel een betere score dan de websites die fietsjunks voorstelt, die laten me binnen Nederland 225 km rijden voordat ik bij een winkel kom....
Als je een android telefoon hebt kun je Osmand installeren en daarna de kaart van het land wat je wilt bezoeken. Osmand is op Openstreetmap (OSM) gebaseerd.

Met deze link kun je al proberen of je OSM voldoende vind. (selecteer je gebied en druk op "uitvoeren" ) De uitkomst kun je ook als GPX bestand exporteren en bv op een (garmin) GPS zetten.
Thx gents voor de snelle reactie.
Als voorbereiding voor een fietsvakantie gebruik ik steeds OSM/OFM. Toch heb ik liefst een overzicht van alle fietswinkels bij de hand, je weet maar nooit.
Ik heb de oplossing van PeeWee uitgeprobeerd en dat ziet er picobello uit, waarvoor dank (de anderen ook natuurlijk)
Of er fietswinkels zijn in het gebied waar ik wil gaan fietsen, is wel mijn laatste zorg in de voorbereiding. :shock:
Gewoon zorgen dat je fiets in orde is voor je vertrekt. :!:
Verder zorgen dat je een beetje zelfredzaam bent, en wat reserve materiaal en gereedschap meenemen :idea:

Dirk
Maar dat was niet de vraag ...
peter de rijk schreef:Op de OpenCycleMap staan veel (de meeste?) fietsenwinkels aangegeven met een geel fietssymbool. Heel nuttig.
Zonder twijfel zeer handig, maar ook zeker niet volledig. Van de locaties waar ik het goed van kan inschatten ontbreekt minstens de helft van de winkels.
bert sitters schreef:De ene fietsenwinkel is de andere niet.
Ik denk dat het alleen de moeite waard is om een bestand te krijgen van goede fietsenwinkels die je ook daadwerkelijk efficient kunnen helpen met een vakantiefiets.
Inderdaad. Al kan het op zich ook al handig zijn om te weten waar men eventueel onderdelen kan kopen of misschien zelf gereedschap mag gebruiken.
Nog onvollediger. (Al sluit ik niet uit dat het op sommige locaties aan aanvulling is op de eerder gegevens link.)
In België zijn er blijkbaar geen fietsenzaken en in Nederland maar één :wink:

Renaat
Revanho schreef:
In België zijn er blijkbaar geen fietsenzaken en in Nederland maar één :wink:
Renaat
Dat zal Eric van De Vakantiefietser een lieve duit gekost hebben :wink:

Maar het is natuiurlijk wel een erg negatieve opmerking van je hoor. Foei! :lol: :wink: :wink: