Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oude fiets herstellen - Forum Wereldfietser

Oude fiets herstellen

Ik zou graag mijn communiefiets willen herstellen omdat ik eraan gehecht ben maar ik vraag mij af hoe pak ik dit het beste aan zonder al te veel kosten en ik wil zoveel mogelijk onderdelen behouden maar overal zitters 1 rem is vastgeroest op mijn spaken zit roest op mijn spatborden en op mijn kader heeft het roest een klein beetje weggevreten zodat daar een putje is vol met roest mijn bagagerek is volgeroest dat moet ik wel vervangen maar mijn banden zijn nog ok hoe pak ik dit aan

Alvast bedankt
Voor onderdelen is het handig te weten of je communiefiets 10 of 60 jaar oud is. :wink:
Weinig kosten: plekjes schuren, met zink- of anti roestverf behandelen en bijwerken met passende lak. Wellicht spaken in de goede lengte om erg geroeste spaken te vervangen.
En een tube chroompoets doet wonderen. Spatborden voorzichtig uitdeuken.
Welk soort rem zit vast? Remnaaf (terugtraprem) vanaf links uit elkaar halen, schoonmaken en royaal met vet in elkaar zetten, zelfde geldt voor voornaaf en trapas. Zonodig nieuwe kogels. Wielmaat is nodig voor een nieuw bagagerek.
- Foto's?
- Meer informatie over de fiets?
- Welke ervaring heb je met fietsherstel?
- Is het enige probleem de roestvorming en rem?
- Ben je niet gegroeid sinds je communie? Het formaat van een fiets is niet universeel en een juist formaat is belangrijk.

Renaat
sjefke schreef:Voor onderdelen is het handig te weten of je communiefiets 10 of 60 jaar oud is. :wink:
En wat bedoel je met herstellen: komt hij in een vitrinekast onder een halogeenlampje of wil je er op naar Spanje fietsen? Dat laatste is wel de bedoeling als je iets op dit forum vraagt :wink:

Heb je een foto?
Het is voor mijn zoon bedoeld en de fiets is30 jaar oud ongeveer
In deze volgorde:
De onderdelen die niet meer willen bewegen kunt je uit elkaar halen, schoonmaken en smeren (of juist niet smeren al dat vanwege de rem niet kan), of vervangen. De geroeste onderdelen kun je poetsen met een middal dat jouw voorkeur heeft tussen gemak, beschadiging en eindresultaat afhankelijk van het materiaal wat je poetst. De banden kun je misschien toch beter vervangen als je zoon er echt op moet gaan fietsen. Het zou kunnen dat ze na zoveel tijd nog goed zijn, maar doe hem liever een lol en leg er verse rubbers op; ook de binnenbanden niet
Ok bedankt alemaal
Probeer het hier eens: http://oudefiets.nl