Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verende voorvork voor 28 inch wielen - Forum Wereldfietser

verende voorvork voor 28 inch wielen

Hallo,

Vraagje: zijn er (goede) verende voorvorken voor 28 inch wielen (randonneur) te verkrijgen. Mijn fiets is prachtig mooi maar vooral op wat minder goede wegen (die nou meestal net het leukst zijn!) wel's wat minder comfortabel (Cannondale, aluminium frame). Voorwaarde is wel dat de vork compatibel is met hydraulische remmen (Magura). En hoe zit het met de voordrager? Ik ken de Tubus Swing en faiv dragers maar zijn die er ook in 28 inch versie?

Tjalling

Je hebt voorvorken van het merk RST die geschikt zijn voor 28 inch wielen. Wat de voordragers van Tubus en Faiv betreft, die zijn onafhankelijk van de maat wielen dus die passen ook op een 28 inch fiets met RST voorvork. Maar ik zou ze voor de zekerheid even passen.

Wat je ook kunt proberen, is gewoon 47 mm banden erop zetten (als die tussen de achtervork passen). Dan heb je de goedkoopste vering die er is. Maar wat veel mensen vergeten is dat een vakantiefiets met tassen op een hobbelweg een kleinere amplitude maakt dan een fiets zonder tassen. Vergelijk het maar met een bestelbusje zonder lading en met lading. Met lading rijdt hij lekkerder.

Veel succes!
Op mijn mountainbike heeft Gary Fisher de Marzocchi MX Comp gemonteerd. Deze voldoet voor mij al 2 jaar prima op ruw terrein zonder bagage. Mogelijk dat deze vorkenboer nog andere modellen heeft ook. Even Google'n

mvg,
Robertjan

Het is verstandig om bij de aanschaf van de vork gelijk te kijken of dat er bevestigingsogen voor een lowrider op zitten. Dit is bij de meeste 28" vorken het geval.

Dan bespaar je het gewicht en de extra kosten van een bagagedrager voor geveerde vorken, want dan kun je er een gewone lowrider op monteren.

Groeten,

Marco

Ik zou deze nemen:

[img]http://www.bike-discount.de/products/bi ... 05.jpg[img]

Marzocchi TXC ECC 28??

Er zitten bevestigingsnokken voor lowrider, dynamo en schijfremmen op. Lucht geveerd en demping door open oliebad. Rebound is intern verstelbaar.

Als je er echt veel geld voor over hebt:"White Brothers" hebben ook wel het een en ander aan 28"/29" vorken liggen.

Hans