Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvervoer naar Schiphol - Forum Wereldfietser

fietsvervoer naar Schiphol

Als we met het vliegtuig gaan, wil ik altijd graag de fietsen thuis inpakken. Ik heb dat 1 keer op Schiphol gedaan en vind dat zo onrustig. We gaan eind juli naar Indonesie. Nu is er een probleem, want familie en vrienden die ons in een bestelbusje zouden kunnen brengen, zijn allemaal op vakantie. Ik kan allerlei taxibedrijven bellen, maar voordat ik die ga benaderen zou ik graag willen weten of iemand een (taxi)bedrijf in of rond Amsterdam kent die 2 fietsen en een aanhangfiets (allen in fietsdoos) naar Schiphol kunnen vervoeren. Wie heeft daar ervaring mee? Alvast bedankt voor je reactie.

groet,Martin

Martin,

wat ik altijd doe is de avond ervoor de fietsen en bagage met eigen auto naar schiphol brengen en afgeven bij het bagage depot (kost geloof ik 15 Euro per 24 uur). De volgende dag ga ik lekker relaxed met de trein naar schiphol, haal de spullen op en check in.

Groet leo

Relaxed met de trein naar schiphol?
Vergeet dat maar. De laatste keer dat ik met de trein naar Schiphol ging, mocht ik op vrijdagochtend 7 uur niet met mijn fiets in een lege trein vanwege de 'drukke' ochtendspits tussen Leiden en Schiphol; vervolgens reed er geen enkele trein meer... :roll: :evil: :twisted: :(

Hoezo relaxed met de trein naar schiphol?

Op zich wel een goed idee om de dag voor vertrek je spullen te brengen, maar helaas hebben we geen auto waarin een fiets in fietsdoos in past. Laat staan dat er 3 dozen met fietsen en ook nog eens de overige bagage (fietstassen) in gaat. Is die 15 euro voor je complete hoeveelheid bagage, of gaat dat per stuk? Met bagage in de trein is voor ons echt onmogelijk, want dan zouden we ik ook een flinke ploeg dragers mee moeten nemen. Ik heb het dan nog niet eens over de weerstand die het bij de NS zou oproepen. Ik kan uiteraard een paar taxi-bedrijven bellen, maar ik hoopte dat iemand meteen een goede tip had. Kan nog steeds!!
groet,Martin

Toch oppassen met het van tevoren inpakken van de fietsen: toen wij 2 jaar geleden naar de States vlogen mochten we de dozen bij inchecken weer openmaken. Konden ze er beter inkijken.........
Dan kun je dus opnieuw beginnen!

Het is heel lang geleden dat we de fietsen op Schiphol hebben ingepakt. Wat ik me daarvan herinner, is dat je de fiets toch eerst inpakt en vervolgens gaat inchecken, of niet? Controleren ze de inhoud voordat je de doos dichtmaakt? Ik vind het zo onrustig om op Schiphol te doen. We hebben voor onze dochter ook nog een aanhangfiets die niet in een gewone fietsdoos past. Doen we toch liever allemaal rustig thuis.
Het is wel iets anders dan direkt bij het inchecken, maar vorig jaar moesten we bij het overstappen op een binnenlandse vlucht (Bangkok) ook de dozen openmaken. Was erg lastig, maar ze waren zeer behulpzaam bij het snel open en dichtmaken van de dozen. Het was even vervelend, maar ze waren zeer vriendelijk, dat wel. Ik hoop toch niet dat we bij het inchecken op Schiphol alles open moeten maken. Die dozen gaan toch eerst door een scanner voordat ze het vliegtuig ingaan.
groet, Martin